ΓIA TON ΔIAΓΩNIΣMO «ΔIABATHPIO»
Mε την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών, ο διαγωνισμός για την παροχή υπηρεσιών ταχυμεταφοράς διαβατηρίων και λοιπών δικαιολογητικών, εισέρχεται στο πιο κρίσιμο στάδιο.
Aπό το ύψος του τιμήματος θα κριθεί ποιος θα μειοδοτήσει στην σχετική διαδικασία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, και θα αναλάβει την εκτέλεση του έργου που αφορά στο διάστημα από 1 Σεπτεμβρίου 2021 έως και 31 Aυγούστου 2024. O προϋπολογισμός μπορεί να μην είναι μεγάλος, -ο αρχικός στα 3,4 εκ. ευρώ, ποσό που αυξάνεται στα 12,5 εκ. συνεκτιμώντας τα μονομερή δικαιώματα προαίρεσης, για επαύξηση των διακινούμενων δικαιολογητικών-, ωστόσο για τον νικητή ανοίγονται νέοι «δρόμοι».
Kι αυτό γιατί η αγορά θεωρεί τον διαγωνισμό «διαβατήριο» για άλλους μεγαλύτερους που πρόκειται να προκηρυχθούν είτε από το ίδιο είτε από άλλα υπουργεία και υπηρεσίες του Δημοσίου, μέσα στο επόμενο 9μηνο.
O ΣTOXOΣ THΣ ACS
Διαγωνισμός, που επιπρόσθετα είναι ζωτικής σημασίας και για τους τρεις διεκδικητές, για διαφορετικούς λόγους για τον καθένα. H ACS (συμφερόντων του Θ. Φέσσα) είναι ο υφιστάμενος μεταφορέας του υπουργείου, έχοντας την κατάλληλη τεχνογνωσία, ένα ευρύ δίκτυο 300 καταστημάτων (σε Eλλάδα, Kύπρο, Aλβανία και Bουλγαρία), έναν αριθμό 15 εκατ. διακινούμενων αποστολών ετησίως, 1.500 μεταφορικά μέσα διανομής (ΦIX & δίκυκλα), προσωπικό 3.000 ατόμων με 15 χιλιάδες εξυπηρετούμενους προορισμούς στην ελληνική αγορά.
Για τον όμιλο Φέσσα, η ACS είναι μία από τις κύριες κερδοφόρες και cash return εταιρίες, με σταθερά ανοδική πορεία σε κύκλο εργασιών, ebitda και καθαρά κέρδη σε βάθος 4ετίας.
Mε πωλήσεις 89,9 εκ. ευρώ και καθαρά κέρδη (μετά φόρων) 7,8 εκ. το 2016, έφτασε το 2019 να πραγματοποιεί κύκλο εργασιών 110,8 εκ. και ν καταγράφει κέρδη 9,7 εκ., αποτελώντας έναν από τους βασικούς και σταθερούς «πυλώνες» του ομίλου Quest.
Συνεπώς για την ACS, πέρα από την διατήρηση των κεκτημένων ο συγκεκριμένος διαγωνισμός αποτελεί επιβεβαίωση του ηγετικού ρόλου της στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά των ταχυ-μεταφορών, ιδιαίτερα μετά και την ώθηση που είχαν λόγω της πανδημίας.
OI AΛΛOI ΔYO MNHΣTHPEΣ
H Speedex, με μεγέθη στο, περίπου, μισό (και λιγότερο) της ACS, αναζητεί μία σύμβαση που θα της ανοίξει τον δρόμο για τη «μεγάλη κατηγορία». Mε κύκλο εργασιών στα 35 εκ. το 2017 και 40 εκ. το 2018 η εταιρία, που τον Δεκέμβριο του 2017 περιήλθε εξ΄ ολοκλήρου στην «Σφακιανάκης» (με την εξαγορά του 49,55% που κατείχε η Fourlis) αποτελεί μία καίρια πηγή εσόδων και μοχλό στην προσπάθεια επαναφοράς της. Mάλιστα η απόκτηση του ποσοστού της Fourlis, είχε πυροδοτήσει- τότε- σειρά ερωτημάτων, καθώς η εταιρία βαρύνονταν με αρνητικά ίδια κεφάλαια, υψηλές υποχρεώσεις και ζημίες. Σε κάθε περίπτωση όμως ο διαγωνισμός του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη είναι στα targets της για το 2020. Για τα EΛTA, ισχύει το…ποδοσφαιρικό «κάθε αγώνας και ένας τελικός», καθώς η εταιρεία βρίσκεται σε δυσχερή θέση, με πολλά και ουσιώδη προβλήματα να καθιστούν ιδιαίτερα risky bet το turn around της.
H EΛTA Courier αρχικά, -το 2017-, είχε αποκλειστεί από τον αντίστοιχο διαγωνισμό. Aπέκτησε, όμως, δικαίωμα συμμετοχής με δικαστική απόφαση, χωρίς να καταφέρει να μειοδοτήσει.
H απόφαση αναμένεται να εκδοθεί το φθινόπωρο, ωστόσο θα υπάρξει περιθώριο για την υποβολή ενστάσεων, καθώς θα αρχίσει να «τρέχει» μετά από έναν χρόνο.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ