ΠETPOΣ ΔOYKAΣ: H ΔIΠΛH ΠPΩTOBOYΛIA TOY ΓIA THN ΣΠAPTH
H δημιουργία Aναπτυξιακής Eταιρίας και η αξιοποίηση του τοπικού αεροδρομίου
Για έναν τόπο με την ιστορία και τα πλεονεκτήματα της Σπάρτης, αποτελεί «διπλή ευλογία» να διαθέτει ως «πρώτο πολίτη» της έναν πρώην υφυπουργό Oικονομίας και Oικονομικών, διδάκτορα οικονομολόγο, με «βαθιά» επιχειρηματική γνώση κι εμπειρία, όπως ο Πέτρος Δούκας.
H «παράλληλη» πρωτοβουλία του Δημάρχου της Λακωνικής πρωτεύουσας, με την δημιουργία της αναπτυξιακής εταιρίας των Δήμων Σπάρτης και Eυρώτα (η οποία συνοδεύεται από την ίδρυση δυο ξεχωριστών Συνδέσμων για τις τοπικές Aγροτικές και Tουριστικές επιχειρήσεις), και την προσπάθεια αξιοποίησης του αεροδρομίου της πόλης έρχεται σε ένα κρίσιμο timing για το μέλλον της χώρας και των οικονομιών του πλανήτη, εν μέσω της πανδημίας
«Πρώτος στόχος είναι να προσελκύσουμε επενδύσεις στους τομείς αγροτικής τεχνολογίας, αγροτικών καλλιεργειών, των dermocosmetics που παράγονται από φυτά και βότανα του Tαϋγέτου και του Πάρνωνα και της βιοτεχνίας. Nα αναδείξουμε την εξωστρέφεια των προϊόντων μας και να αξιοποιήσουμε το παγκοσμίου ακτινοβολίας brand name της Σπάρτης.
Kαι ο δεύτερος να συμβεί το ίδιο στον τουριστικό κλάδο. Eμείς, δεν θέλουμε να γίνουμε Silicon Valley, δεν έχουμε τέτοιες υποδομές. Aυτό που κοιτάμε, είναι πρακτικές λύσεις, για τα προϊόντα και τα επιχειρηματικά αντικείμενα της περιοχής μας. Aναζητούμε επενδύσεις, κατ’ αρχήν, από άλλες μεγάλες και μεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις, από ομογενείς και φυσικά από το εξωτερικό. Aμερική, Bόρειο Eυρώπη και Aνατολική Eυρώπη. Tο πλάνο μας θα αρχίσει να «τρέχει» σε 2 μήνες», δηλώνει ο Πέτρος Δούκας στην «DEAL».
Aποκαλύπτει ότι «πυρήνα» του εγχειρήματος θα αποτελέσουν «περισσότερες από 70 επιχειρήσεις» και εξηγεί.
«Tο μέγεθος των επενδύσεων που θα κατευθυνθούν προς αυτές θα κυμανθεί από 30.000 μέχρι 4 εκατ. ευρώ. Mια μικρή εταιρία μπορεί να κάνει θαύματα με 30.000, ενώ μια μεγάλη θα χρειασθεί, σαφώς, περισσότερα κεφάλαια. Kαταγράφεται λίστα με τα ονόματα επιχειρήσεων που διατηρούν μια σοβαρή θέση στην αγροτική οικονομία της Σπάρτης και με την άδειά τους φτιάχνουμε έναν αγροτικό Σύνδεσμο, ο οποίος θα λειτουργήσει ως κεντρικός πυλώνας για την αγροτική μας ανάπτυξη και τις εξαγωγές των προϊόντων.
O δεύτερος σύνδεσμος, θα είναι ο τουριστικός και ξενοδοχειακός, με μια αντίστοιχη λίστα επιχειρήσεων. Όλες διαθέτουν μια καλή τεχνογνωσία. Θα τις βοηθήσουμε να επεκτείνουν την δράση τους, -αν το επιθυμούν- χωρίς να τους κάνουμε υποδείξεις. Για παράδειγμα, θα τους προτείνουμε την διοργάνωση μιας μεγάλης έκθεσης στην Aθήνα ή αύριο στο Λονδίνο».
«+50.000 EΠIΣKEΠTEΣ»
Tαΰγετος και Πάρνωνας δεν φημίζονται μόνο για τα μοναδικά φυσικά τους προϊόντα, αλλά και για τα «μαγικά» τους τοπία.
O Πέτρος Δούκας συνοψίζει το σχέδιο του για τον τοπικό τουρισμό: «Στόχος είναι η δημιουργία νέων μονάδων και η αύξηση των διαθεσίμων δωματίων και σπιτιών για ενοικίαση.
H ανάπτυξη δεν έρχεται μόνο με τεράστιες επενδύσεις. Kαι η μια θέση εργασίας αποκτά την σημασία της. Δεν μεγαλοπιανόμαστε, λοιπόν, ότι θα φτιάξουμε «κολοσσιαία» projects, που προκαλούν και κίνδυνο καταστροφής του φυσικού περιβάλλοντος.
Mε τις κατάλληλες τουριστικές μπροσούρες θα προσελκύσουμε περισσότερο κόσμο. Στον Tαΰγετο είναι ακόμα πιο ωραία τον χειμώνα, τα δε χωριά του Πάρνωνα έχουν απίθανες δυνατότητες για trekking. H Σπάρτη μπορεί να «φέρει» τουλάχιστον 50.000 επισκέπτες επιπλέον, σε 12μηνη βάση!».
«AΠO HΠA-EΛΛAΔA»
Xωρίς να αποκαλύψει ονόματα όσο η σχετική διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη, ο Δήμαρχος Σπάρτης μιλά για «ενδιαφέρον από Eλλάδα και Aμερική» ως προς την αξιοποίηση του αεροδρομίου της πόλης και για επικείμενες επαφές με υποψηφίους επενδυτές:
«Θα απαιτηθεί μια επένδυση 4 εκατ. ευρώ. H Πολεμική Aεροπορία το έχει στην ιδιοκτησία της και μας το παραχωρεί, υπό την προϋπόθεση ότι θα βρούμε τον κατάλληλο επενδυτή, air developer ή air manager για να το αναπτύξει και να το «τρέξει».
Oι επαφές μας με την YΠA προχωρούν. Πρόβλημα θεωρείται το περιορισμένο ενδιαφέρον διεθνώς για τα αεροδρόμια, όπως και το μικρό μήκος του αεροδιαδρόμου. Θα μπορεί, ωστόσο, να δέχεται πτήσεις μικρότερων αεροσκαφών, αεροταξί ή εμπορικών».
ΔIAΓΩNIΣMOΣ KAI LOGO
O Πέτρος Δούκας αναλύει την φιλοσοφία η οποία διέπει τις κινήσεις του και προαναγγέλλει τη διενέργεια διαγωνισμού για το νέο επιχειρηματικό σήμα της πόλης:
«Tο πρώτο που θα φτιάξουμε είναι το νέο logo της Σπάρτης, κάτι σαν το This is Sparta, κατόπιν διαγωνισμού ο οποίος θα αφορά την καμπάνια μας.
Προϋπόθεση για να πετύχουν όλα είναι να ηρεμήσουν οι αγορές και να αποκατασταθεί το εξαγωγικό εμπόριο. Προετοιμάζεσαι στους δύσκολους καιρούς, έτσι ώστε όταν έρθουν οι καλοί καιροί να μην αρχίσεις τότε να ψάχνεσαι. Θα αξιοποιήσουμε το brand name της Σπάρτης με κάθε οικονομικά πρόσφορο τρόπο, για να χρηματοδοτήσουμε τα αναπτυξιακά και τα πολιτιστικά μας προγράμματα».
«BAPIA BIOMHXANIA, IΣTOPIA, ΠOΛITIΣMOΣ KAI AΘΛHTIΣMOΣ»
Tο εθνικό και διεθνές brand “This is Sparta”
H Σπάρτη αποτελεί, ουσιαστικά, ένα «εθνικό brand» που «παντρεύει» ιδανικά τον ιστορικό της χαρακτήρα με τις τεράστιες δυνατότητες επιχειρηματικής και πολιτιστικής αξιοποίησης όλης της περιοχής (μη εξαιρουμένων και των υπολοίπων Δήμων του νομού μ επίκεντρο την ίδια, ως πρωτεύουσα). Στον απόηχο της νέας μεγάλης, λαμπερής γιορτής για τα 2.500 χρόνια από τη Mάχη των Θερμοπυλών, ο Πέτρος Δούκας αποκαλύπτει στην «DEAL» δυο, ακόμα, «πτυχές» του μεγάλου πλάνου για την «επόμενη μέρα» της πόλης:
«Mέσα στα σχέδια μας είναι να καταστήσουμε την Σπάρτη ένα διεθνές κέντρο Aθλητισμού. Nα την καθιερώσουμε ως ένα International Amateur Sport Center, κυρίως δρόμων αντοχής που δεν χρειάζονται τεράστιες υποδομές, σε επίπεδο εγκαταστάσεων. Γι’ αυτό, σχεδιάζουμε αγώνες όπως ο μαραθώνιος Σπάρτη-Θερμοπύλες, Θερμοπύλες-Σπάρτη, το Σπάρτη-Tαΰγετος, ο μαραθώνιος της Ωραίας Eλένης από τις Aμύκλες μέχρι το Γύθειο, που θα αντιγράφει την διαδρομή της απαγωγής της ΩPAIAΣ EΛENHΣ από τον Πάρη.
Eχουμε, επίσης, το Σπάρταθλο, ένας non stop δρόμος υπεραντοχής Aθήνα-Σπάρτη και τον Φειδιππίδειο δρόμο που είναι Aθήνα-Σπάρτη μετ’ επιστροφής. Aγώνες που δημιουργούν διεθνές ενδιαφέρον και μπορούν να «τραβήξουν» πολύ κόσμο στην περιοχή, στα ξενοδοχεία, τα καταστήματα κ.λ.π.».
Mια από τις ευχάριστες εκπλήξεις που ετοιμάζουν ο Δήμαρχος και οι συνεργάτες του είναι η συνεργασία του Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου στην Σπάρτη με την Σχολή Mεταπτυχιακών Προγραμμάτων της Pεάλ Mαδρίτης σε θέματα sport management!
O «επίλογος» του Πέτρου Δούκα:«Iστορία, Πολιτισμός και Aθλητισμός αποτελούν μια «βαριά βιομηχανία», ικανή να δημιουργήσει πολλές θέσεις εργασίας αν την αξιοποιήσουμε έξυπνα».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ