Ο Σωτ. Θεοδωρίδης επενδύει με την SATO energy 15 εκ. στα φωτοβολταϊκά
Η δραματική συρρίκνωση των πωλήσεων επίπλων, εξελίχθηκε σε…σαράκι που «κατέφαγε» τον τζίρο της SATO, ο οποίος μειώθηκε κατά 40% – 45%. Αυτός ήταν και ο λόγος που υποχρέωσε τον Σωτήρη Θεοδωρίδη να ψάξει να βρει λύση στον ήλιο. Αφού προχώρησε σε δραστικές περικοπές στον όμιλο SATO, επένδυσε περίπου 15εκατ. ευρώ, μπαίνοντας στην αγορά των φωτοβολταϊκών με την SATO energy, και στόχο να επεκταθεί και στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, είτε αυτόνομα είτε με συνεργασίες.
«Χρειαζόμαστε λύσεις άμεσα» είχε πει στους συνεργάτες του όταν τέθηκε το θέμα της επένδυσης στα φωτοβολταϊκά, «γιατί τα έπιπλα γραφείου μπαίνουν πρώτα στην κρίση και βγαίνουν τελευταία». Η επένδυση στα φωτοβολταϊκά, που έχει αποβεί κερδοφόρα για πολλές επιχειρήσεις οι οποίες κατέφυγαν στην εκμετάλλευση του ήλιου, εκτιμήθηκε από τον Σωτήρη Θεοδωρίδη ως η ιδανικότερη λύση για την αύξηση των εσόδων και για την ενίσχυση της αξίας του χαρτοφυλακίου του ομίλου.
Ορισμένοι παράγοντες της αγοράς πάντως, κάνουν λόγο για ρίσκο του Σωτ. Θεοδωρίδη, υποστηρίζοντας πως δεν γνωρίζει την αγορά των ΑΠΕ και τις ιδιαιτερότητές της. Ο ίδιος όμως, όχι μόνο δεν συμμερίζεται τις ανησυχίες αυτές, αλλά, όπως αναφέρουν ασφαλείς πληροφορίες, έχει προχωρήσει σε συζητήσεις με ισχυρούς επιχειρηματίες του κλάδου των ανανεώσιμων πηγών για συνεργασίες σε ενδεχόμενες μεγάλες επενδύσεις στα φωτοβολταϊκά πάρκα, στις οποίες θέλει και μπορεί να συμμετάσχει, κερδίζοντας το «πράσινο» στοίχημα.
Ήδη η SATO Energy έχει εγκαταστήσει αρκετά έργα στην Ελλάδα, σε επίπεδο κατοικιών, αναπτύσσοντας πανελλαδικό δίκτυο (και μέσα από τα καταστήματα με το σήμα της SATO), προσφέροντας μάλιστα και δωρεάν την τεχνική μελέτη, ενώ άνοιξε τις πόρτες των τραπεζών (που για την SATO είναι κλειστές προς το παρόν) εξασφαλίζοντας για λογαριασμό των πελατών της το κατάλληλο πρόγραμμα χρηματοδότησης φωτοβολταϊκών συστημάτων.
Κλείνει μαγαζιά
Παράλληλα με την δραστηριότητα στα φωτοβολταϊκά, ο Σωτήρης Θεοδωρίδης προχωρά σε δραστικές περικοπές στον όμιλο SATO, καθώς το αρνητικό κλίμα των αγορών, η αναστολή του εξοπλισμού από τράπεζες και μεγάλες επιχειρήσεις, που αποτελούν βασικούς πελάτες της SATO και η μείωση του εισοδήματος, είχαν σαν αποτέλεσμα την σημαντική μείωση των πωλήσεων της εταιρείας.
Στο α_ εξάμηνο του 2011, ο κύκλος εργασιών μειώθηκε κατά 42% περίπου, και διαμορφώθηκε στα 13,2 εκατ. ευρώ έναντι 22,7 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2010, ενώ οι ζημιές διευρύνθηκαν στα 5,05 εκατ. ευρώ έναντι 4,58 εκατ. ευρώ πέρσι. Το πρόβλημα εντείνεται καθώς δεν υπάρχουν και χρηματιστηριακά οφέλη, αφού η μετοχή της SATO βρίσκεται σε επιτήρηση και όσες προσπάθειες έχουν γίνει μέχρι τώρα για να βγει από το καθεστώς αυτό, δεν έφεραν αποτέλεσμα.
Γι’ αυτό και ο Σωτήρης Θεοδωρίδης προχωρά με πιο έντονο ρυθμό το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης, που προβλέπει μείωση του κόστους λειτουργίας με το κλείσιμο καταστημάτων. Ήδη τα οικονομικά στελέχη του ομίλου έχουν εκπονήσει αναλύσεις, με σκοπό την διακοπή της λειτουργίας καταστημάτων που δεν αποδίδουν και η συνεισφορά τους ζημιώνει συνολικά την εταιρεία.
Λέγεται πως ο αριθμός των καταστημάτων αυτών είναι πάνω από τρία στην Αττική. Η δύσκολη κατάσταση της εισηγμένης και γενικότερα του λιανεμπορίου, οδήγησε τον Σωτήρη Θεοδωρίδη να διακόψει την δραστηριότητά του στην ανάπτυξη των αλυσίδων Bo Concept, Maison Coloniale και Divani & Divani που απέφεραν ελάχιστα έσοδα στον όμιλο. Ασύμφορες κρίθηκαν επίσης και οι θυγατρικές που είχε ιδρύσει στις… καλές εποχές, στην Τουρκία και τη Γερμανία.
Έτσι, φρόντισε να απαλλαγεί από αυτές, μεταβιβάζοντας ολόκληρο το ποσοστό συμμετοχής του στην τουρκική εταιρεία “TCC”έναντι 1,9 εκατ. ευρώ, όπως και όλες τις μετοχές της “SATO Office GmbH” στη γερμανική εταιρεία “Nowy Styl Sp.” Έναντι 5,15 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα τα στελέχη του ομίλου εξετάζουν την δυνατότητα αποδοτικότερης αξιοποίησης των ακινήτων του ομίλου, με το σχέδιο να περιλαμβάνει είτε την πώληση όσων θα αποφέρουν περισσότερα, είτε την ενοικίαση. Και οι δύο περιπτώσεις πάντως, στην παρούσα συγκυρία φαίνονται πολύ δύσκολες να φέρουν αποτέλεσμα.
Μάχη για Entos
Η συρρίκνωση του εισοδήματος των καταναλωτών, έχει πλήξει και την αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού του ομίλου Θεοδωρίδη Entos, την οποία «τρέχει» ο γιος του επιχειρηματία Γιώργος Θεοδωρίδης. Τα Entos λειτουργούν 23 καταστήματα πανελλαδικά, από τα οποία τα εννέα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα. Οι πωλήσεις των Entos παρουσίασαν κάμψη περίπου 20%, με αποτέλεσμα να εξετάζεται η περίπτωση διακοπής της λειτουργίας ενός καταστήματος στην Αττική, που δεν αποφέρει ιδιαίτερα έσοδα και η προώθηση των υπόλοιπων, με κεντρικό το νέο κατάστημα του Αλίμου.
Ο Σωτήρης Θεοδωρίδης και ο γιος του πάντως, δεν το βάζουν κάτω και ήδη έχουν προχωρήσει στον εμπλουτισμό της γκάμας των προϊόντων στα καταστήματα Entos με όλα τα μικρά είδη για τα σπίτι και έπιπλα βεράντας και κήπου, αλλά και με τιμές που ταιριάζουν περισσότερο σε εκπτωτικές αλυσίδες, διατηρώντας πάντως υψηλά την ποιότητα των προϊόντων.
Οφέλη 2,6 εκ. το χρόνο από το logistics center
Στο πρόγραμμα περικοπής δαπανών και εξοικονόμησης πόρων, ο Σωτήρης Θεοδωρίδης στηρίζει πολλά στο κέντρο logistics της SATO group στην Ελευσίνα. Αφού επένδυσε 21 εκατ. ευρώ και έχασε 1,4 εκατ. ευρώ από αυτά, λόγω της καθυστέρηση της παράδοσης του κέντρου λόγω της αρχαιολογικής υπηρεσίας που δεν έδινε άδειες, άρχισε να λειτουργεί πριν από ένα χρόνο περίπου, μεταβιβάζοντας εκεί τις διοικητικές υπηρεσίες και τη διαχείριση και προγραμματισμό αποθεμάτων και ροής εμπορευμάτων.
Το logistics center σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Σωτ. Θεοδωρίδη αποδίδει ωφέλεια 2,6 εκατ. ετησίως, μέσω της μείωσης των δαπανών από το σημαντικό κόστος που είχε, λόγω της λειτουργίας οκτώ διαφορετικών κέντρων.