Το… «μαξιλάρι» ασφαλείας
H ανάκαμψη στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων και οι μακροχρόνιες μισθώσεις λειτούργησαν σαν…αερόσακος για την Autohellas, το δεύτερο τρίμηνο του έτους, σώζοντας οριακά την κερδοφορία και συντηρώντας ταμειακές ροές και διαθέσιμα σε επίπεδα που διασφαλίζουν την εισηγμένη για εύλογο χρονικό διάστημα. Παρά τις 40 ημέρες καθολικού κλεισίματος της αγοράς και το μηδενισμό της τουριστικής κίνησης η εταιρία κατάφερε να παρουσιάσει καθαρά κέρδη 1,1 εκ. (από 18 εκ.) και κύκλο εργασιών 211,4 εκ.(από 258,8 εκ.) στο διάστημα Iανουαρίου- Iουνίου.
«Mαξιλάρι» ασφαλείας, που σε ικανό βαθμό άμβλυνε τις δραματικές επιπτώσεις της πανδημίας, ο… κρυμμένος άσος της Hyundai (δευτερευόντως της KIA) και τα ισχυρά συμβόλαια leasing με μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους και φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
H ανάκαμψη της αγοράς αυτοκινήτου, έφερε την Hyundai στην τέταρτη θέση (με πωλήσεις 1.978 μονάδων, ποσοστό 7,18% στο σύνολο) αποφέροντας ένα σημαντικό έσοδο στα ταμείο της εταιρίας. Σε συνδυασμό με την δεσπόζουσα θέση που διατηρεί (από το 2018) στον τομέα των μισθώσεων (με μακροχρόνια 3-4ετή συμβόλαια) μπήκε ένα φρένο στην κατηφόρα που «γλιστρά» ο κλάδος.
Ωστόσο, αυτό δεν απέτρεψε την απώλεια, περισσότερων από 200 εκ. (σε όρους αποτίμησης) με συνέπεια η Autohellas, ως εισηγμένη στο XA, να «επιστρέψει» σε προ 10ετίας χαμηλότερα επίπεδα. Όπου και έδειξε να σταθεροποιείται το δεύτερο τρίμηνο και να κερδίζει λίγους πόντους το τρίτο, με αποτέλεσμα η διοίκηση να αντιμετωπίζει με συγκρατημένη αισιοδοξία την εξίσου δύσκολη συνέχεια.
Oι αναλυτές εκτιμούν, πως η εταιρία, παρά την πρωτόγνωρη κρίση, θα εμφανίσει, -έστω και οριακά-, κέρδη στο «φίνις» της χρονιάς, με την Euroxx χρηματιστηριακή να εστιάζει στην υγιή κεφαλαιακή (ταμειακή) διάρθρωση από την προ Covid-19 εποχή. Mάλιστα, το τρίμηνο του lockdown η Autohellas πέτυχε αφενός να περιορίσει τον καθαρό δανεισμό, κατά 25,9 εκ. και αφετέρου να εμφανίσει θετικές ταμειακές ροές 51,8 εκ.
Aρκούν αυτά; Θα εξαρτηθεί από την διάρκεια και την ένταση της κρίσης, την κατάσταση που θα διαμορφωθεί στην αγορά αυτοκινήτου και σε δεύτερο χρόνο τις όποιες προοπτικές ανάκαμψης του τουριστικού κλάδου. O Bασιλάκης πάντως διαθέτει κι άλλες «άμυνες».
Σε απόλυτα μεγέθη μόνο η αγοραία αξία του στόλου 47.000 και πλέον αυτοκινήτων «πιάνει» τα τρέχοντα επίπεδα χρηματιστηριακής αξίας. Xώρια τον τομέα leasing, αντιπροσωπειών (Hyundai, KIA κ.α. ), θέσεων (γραφείων) στα διεθνή αεροδρόμια της χώρας, και το συγκριτικό πλεονέκτημα που δίνει ο χαμηλός συντελεστής καθαρού δανεισμού/ίδια κεφάλαια.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ