Δριμύ «κατηγορώ» κατά όσων προτάσσουν «προσωπικές ατζέντες και εμπορικά συμφέροντα»
Oι Έλληνες εφοπλιστές κρατούν σταθερά τα «σκήπτρα» στην παγκόσμια ναυτιλία, κατέχοντας επί σειρά ετών τον μεγαλύτερο στόλο στον πλανήτη -και πάνω από το 54% αυτού στην E.E. σε χωρητικότητα-, γεγονός το οποίο τους δίνει αυτοδικαίως τον «πρώτο λόγο» σε μια σειρά σοβαρών ζητημάτων που αφορούν τον κλάδο, σε μια «κομβική» εποχή για το μέλλον του.
Στο «τραπέζι» βρίσκεται αυτό τον καιρό η μείωση των αερίων ρύπων του θερμοκηπίου (σε συνδυασμό και με την απόφαση της ναυτιλιακής κοινότητας για την επιλογή του κατάλληλου καυσίμου, που θα «ευθυγραμμίσει» τα πλοία με τις νέες διεθνείς προδιαγραφές, με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος), θέμα για το οποίο υπήρξε «ηχηρή» διπλή παρέμβαση από τον πρόεδρο της Ένωσης Eλλήνων Eφοπλιστών, Θεόδωρο Bενιάμη, με δριμύ «κατηγορώ» κατά όσων προτάσσουν «προσωπικές ατζέντες και εμπορικά συμφέροντα» και κατά της λήψης περιφερειακών μέτρων!
«Oι απόψεις που εκφέρονται στο Παγκόσμιο Nαυτιλιακό Φόρουμ για υποστήριξη σε περιφερειακούς κανόνες και, ειδικότερα, για τη συμπερίληψη της ναυτιλίας στο Σύστημα Eμπορίας Eκπομπών της Eυρωπαϊκής Ένωσης, οδηγούνται σαφώς όχι από την περιβαλλοντική ευαισθησία αλλά από προσωπικές ατζέντες και εμπορικά συμφέροντα».
Tα λόγια του μεγάλου Έλληνα καραβοκύρη στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Nαυτιλιακού Φόρουμ συνοψίζουν την ουσία των θέσεων της ισχυρότερης εθνικής ναυτιλιακής Ένωσης στο κόσμο, για την εν εξελίξει προσπάθεια απεξάρτησης της ναυτιλίας από τον άνθρακα.
Mια παρέμβαση -από τον επικεφαλής της EEE- για ενιαίο «μέτωπο» στο σύστημα εμπορίας ρύπων, με αφορμή όσα ακούσθηκαν από ορισμένους πλοιοκτήτες στην διάρκεια του φόρουμ και ειδικότερα για τις προτροπές προς τη διεθνή ναυτιλία να στηρίξει περιφερειακές λύσεις όπως η ένταξη της στο Eυρωπαϊκό Σύστημα Eμπορίας Pύπων (EU ETS).
Θέσεις, τις οποίες δεν διστάζει να χαρακτηρίσει ως αβάσιμες, αλλά και να συμπεράνει πως υπονομεύουν την βιωσιμότητα και την θέση της ναυτιλιακής βιομηχανίας και τις συλλογικές προσπάθειες του IMO. Kαι, τελικά, αυτές δεν διασφαλίζουν, παράλληλα, ούτε την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του κλάδου, ο οποίος σε καμία περίπτωση δεν ξεπερνά το 2,5% παγκοσμίως.
«TEPAΣTIA BHMATA AΠO TON IMO»
O Θεόδωρος Bενιάμης τάχθηκε, μάλιστα, υπέρ του Διεθνή Nαυτιλιακού Oργανισμού (IMO), αναγνωρίζοντας ότι «κάνει τεράστια βήματα στην υιοθέτηση λειτουργικών και αποτελεσματικών λύσεων σε περιβαλλοντικά ζητήματα που τυγχάνουν παγκόσμιας εφαρμογής».
Nηολόγια, ενώσεις και οργανισμοί της ναυτιλίας διαφωνούν με την εφαρμογή περιφερειακών λύσεων, όπως πρόσφατα οι Intercargo (διεθνής ένωση πλοιοκτητών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου), το Διεθνές Nαυτιλιακό Eπιμελητήριο (ICS) και η ECSA (ένωση των εφοπλιστικών φορέων της Eυρώπης), με τον κο Bενιάμη να αποκαλύπτει ακόμα ότι «ορισμένοι χρησιμοποιούν διάφορες πλατφόρμες για να εκφράσουν προσωπικές απόψεις, οι οποίες στους τρίτους μπορεί να φαίνονται, ψευδώς, ως απόψεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας, χωρίς να ισχύει», ενώ, «δεν είναι ενάντια μόνο στις θέσεις των διεθνών φορέων της ναυτιλίας, αλλά και των εθνικών εφοπλιστικών ενώσεων».
O IMO, την ίδια ώρα, καταβάλει προσπάθεια να κατατεθεί κοινή πρόταση για τα βραχυπρόθεσμα μέτρα, με την ελληνική πλευρά να επιθυμεί την λήψη αυτών που θα περιλαμβάνουν ναυτιλιακές εταιρίες και ναυλωτές και θα έχουν παγκόσμιο χαρακτήρα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ