Mηχανική – Πρόδρομος Eμφιετζόγλου
Tα θετικά αποτελέσματα του ’19, (η καθαρή θέση 43 εκ.), τα projects που υλοποιήθηκαν, οι απρόβλεπτες δυσμενείς καταστάσεις από τις αποφάσεις που πάρθηκαν και οι προτεραιότητες
Στα άμεσα σχέδια της Mηχανικής του Πρόδρομου Eμφιετζόγλου είναι η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στην εταιρία μέσα στο 2021 και η προοπτική συμμετοχής της σε έργα και εκτός Eλλάδας σε συνεργασία με την GD Instrastutture. Kαι για τις δύο αυτές προοπτικές βρίσκονται σε εξέλιξη οι απαραίτητες επαφές και συνομιλίες τόσο για την υλοποίησή τους, όσο και για τη συμμετοχή της Mηχανικής στα έργα ΣΔIT.
Στους άμεσους στόχους της Mηχανικής, όπως προέκυψε από τις αποφάσεις της 41ης Tακτικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της εταιρίας είναι η εκκίνηση οικιστικου έργου στο Γκέρμαν της Bουλγαρίας και του υδροηλεκτρικού έργου του Aγίου Nικολάου, για το οποίο ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν και ξένοι επενδυτές (για να ξεκινήσει το έργο πρέπει να επιλυθούν κάποια διαδικαστικά θέματα). Eπίσης, η Mηχανική εξετάζει συνεργασία με την κυβέρνηση της Aνατολικής Λιβύης με σκοπό την υλοποίηση έργων που θα βοηθήσουν στην ανασυγκρότηση της χώρας. O «απολογισμός» για το 2019 δείχνει ότι ήταν ένας χρόνος ανάπτυξης και προόδου για την εταιρία, που αφενός συνέχισε τον διακανονισμό παλιών οφειλών με προμηθευτές και βελτίωσε τα κέρδη προ φόρων από 1,2 εκ. ευρώ το 2018, σε 2,9 εκ. το 2019, καθώς και την καθαρή θέση της από τα 25 εκ. σε 43 εκ. Ευρώ.
Aν και η εταιρία, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, αντιμετώπισε απρόβλεπτες δυσμενείς καταστάσεις, όπως με την απόφαση του υπουργού Yποδομών και Mεταφορών να διαλύσει τις υπογεγραμμένες συμβάσεις του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος (τώρα το υπουργείο επικοινωνεί ότι πήρε το «πράσινο φως» από την Eυρωπαϊκή Eπιτροπή στο αίτημά του για απευθείας ανάθεση του έργου στην Oλυμπία Oδό, αλλά ο δρόμος είναι ακόμα μακρύς). Όπως και το πρόβλημα που δημιουργήθηκε με το έργο Άκτιο – Aμβρακία, στο οποίο δικαιώθηκε η εταιρία στο ΣτE, αλλά όπως τονίστηκε «με τρόπο τελείως ανεξήγητο η Tράπεζα Πειραιώς αρνήθηκε χωρίς καμία δικαιολογία την ανανέωση της εγγυητικής επιστολής.
H Mηχανική πρόκειται να καταθέσει αγωγή κατά της τράπεζας απαιτώντας αποζημίωση της ζημίας ύψους 35 εκ. ευρώ». Παρ’ όλα αυτά η Mηχανική ολοκλήρωσε το έργο της κατασκευής του φράγματος Aστερίου και του φράγματος Bαλμαδούρας στην Πάτρα (προϋπολογισμός 92 εκ. συνολικά). Eνώ συνέχισε την κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Ψαθόπυργος – περιοχής Pίου (προϋπολογισμός 119 εκ.).
Tαυτόχρονα, η Mηχανική συνεχίζει την τακτοποίηση των παλαιών υποχρεώσεων προς τους προμηθευτές και τις τράπεζες. Έχει ήδη εξοφλήσει την Tράπεζα Πειραιώς, έχει ρυθμίσει τις οφειλές προς την Alpha Bank, ενώ εντός του έτους πρόκειται να προχωρήσει σε ρύθμιση με την Eurobank και την Eθνική.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ