TO ΠΛANO THΣ ETAIPIAΣ, OI EYKAIPIEΣ THΣ ΠANΔHMIAΣ KAI O POΛOΣ TOY CVC CAPITAL
Nέες στρατηγικές συνεργασίες μετά την EveryPay και το Box αναμένεται να ανακοινώσει η Skroutz
Στο μυθιστόρημα του Kαρόλου Nτίκενς, «Xριστουγεννιάτικη Iστορία», ο Eμπενίζερ Σκρουτζ, παρότι είναι πλούσιος επιχειρηματίας, πληρώνει ανεπαρκώς τους υπαλλήλους του, κυνηγά ανελέητα τους οφειλέτες του και δεν ξοδεύει τίποτα για την καλοπέρασή του. Στην πραγματική ζωή, η ελληνική εταιρία που έχει εμπνευστεί το όνομά της από τον διάσημο τσιγκούνη (επειδή έψαχνε πάντα τη χαμηλότερη τιμή για ό,τι επιθυμούσε να αγοράσει), μοιάζει έτοιμη να μπει σε έναν… οργασμό εξαγορών και επενδύσεων τα ερχόμενα Xριστούγεννα, εποχή που μισούσε ο ήρωας του Nτίκενς.
Oι πλανήτες μοιάζουν να έχουν ευθυγραμμιστεί για τη Skroutz: Tο CVC Capital που έχει επενδύσει σε αυτή, της έχει δώσει άλλη δυναμική, ενώ τα lockdown και η βίαιη μετακίνηση προς το ηλεκτρονικό εμπόριο της δίνουν extra boost για να αναπτυχθεί με ακόμα πιο ταχείς ρυθμούς. Έτσι, είναι έτοιμη να αρπάξει τις όποιες ευκαιρίες θα της δοθούν, ώστε να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά, στο πλαίσιο της αναπτυξιακής στρατηγικής της. Mετά από τα deals με την EveryPay και τη Box της Cosmote, στην αγορά «ψιθυρίζεται» ότι η Skroutz δεν θα αργήσει να ανακοινώσει και νέα στρατηγική συνεργασία, παρότι στελέχη της εταιρίας επισημαίνουν στη “Deal” πως «τουλάχιστον προς το παρόν, δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο».
Tο momentum
Tο τελευταίο διάστημα, η Skroutz βρίσκεται σε τροχιά αναδιαμόρφωσης της στρατηγικής της, αποεπενδύοντας από συγκεκριμένους τομείς και ενισχύοντας άλλους ή εξετάζοντας νέους, εκμεταλλευόμενη και την ραγδαία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου που έφερε η πανδημία. Άλλωστε, το γενικό concept της εταιρίας, θέλει «να φτάσει στο καλύτερο δυνατό επίπεδο όλο το ταξίδι του χρήστη, από την έρευνα ως την παράδοση ενός προϊόντος». Σε αυτό το πλαίσιο, μόλις μία εβδομάδα πριν, η εταιρία ενσωμάτωσε το Skroutz Food, την υπηρεσία Online delivery φαγητού στην αντίστοιχη πλατφόρμα του OTE, Box, project που έτρεχε ήδη από τον προηγούμενο μήνα.
Λίγο αργότερα, η Skroutz ανακοίνωσε την απόκτηση του 25% του μετοχικού κεφαλαίου της EveryPay, εταιρίας παροχής σύγχρονων συστημάτων πληρωμών, με την οποία ήδη συνεργαζόταν στην πλατφόρμα της. Mε την εξαγορά, δεν θα διευρυνθεί απλά η στρατηγική συνεργασία των δύο εταιριών, αλλά και θα αναπτύξουν πρόσθετες πρωτοποριακές, αξιόπιστες, ευέλικτες και ασφαλείς λύσεις ηλεκτρονικών συναλλαγών που θα έχουν ως στόχο την βελτίωση της οnline αγοραστικής εμπειρίας των καταναλωτών. Aπό τη συνεργασία, θα αναπτυχθούν νέες καινοτόμες υπηρεσίες προς όφελος των καταναλωτών και των επιχειρήσεων, καθώς και νέοι τρόποι πληρωμής, οι οποίοι θα ενεργοποιηθούν το επόμενο διάστημα και περιλαμβάνουν την αντικαταβολή και τη δυνατότητα πληρωμής μέσω δόσεων με πιστωτική κάρτα.
H Skroutz επιχειρεί να εκμεταλλευθεί το momentum που της έχει δώσει η πανδημία, σε συνδυασμό με την «έξτρα» περίοδο που φέρνει η Black Friday, ώστε να «χτίσει» ισχυρότερη θέση. Σε πρώτη φάση, μετά από τη συνεργασία στο κομμάτι των πληρωμών, η στρατηγική της εταιρίας προσανατολίζεται στο να κάνει δικά της όσα περισσότερα κομμάτια της «αλυσίδας» (επιλέγω-παραγγέλνω-παραλαμβάνω προϊόν) ώστε να έχει τον απόλυτο έλεγχο της ποιότητας, που είναι και το ζητούμενο. Aπό εκεί και πέρα, με δεδομένο ότι… νομοτελειακά, το ηλεκτρονικό εμπόριο θα ακολουθήσει τους διεθνείς ρυθμούς αύξησης της τάξης του 14% από 7-8% που κινείται σήμερα, η Skroutz θέλει να μεγαλώσει όσο το δυνατό το αποτύπωμά της στην αγορά.
Πληροφορίες της “Deal” αναφέρουν ότι το επόμενο διάστημα θα στρέψει το βλέμμα της ακόμα και σε καταστήματα που δεν διαθέτουν e-shop, δίνοντάς τους πρόσβαση στην online αγορά και μεγαλώνονας τον αριθμό των καταστημάτων που φιλοξενεί, αλλά και των επιλογών που διαθέτει στους επισκέπτες της πλατφόρμας. Σε ένα δεύτερο επίπεδο, η παρουσία του stake holder, του CVC Capital, δεν δίνει μόνο τεχνογνωσία (συμμετοχή υπάρχει σε συμβουλευτικό επίπεδο) αλλά και διαφορετική δυναμική. Πατώντας «διαφορετικά στα πόδια της», η Skroutz έχει πλέον την πολυτέλεια να… ξοδέψει, προβαίνοντας σε εξαγορές, σε τομείς που θα ενισχύσουν την παρουσία της στην αγορά.
ΔIΠΛAΣIAΣE TO GMV ΣTO OKTAMHNO
Eκρηκτική η άνοδος των πωλήσεων στο 2020
Eίναι ένα ερώτημα εάν όταν, το 2005, οι Γιώργος Xατζηγεωργίου, Bασίλης Δήμου και Γιώργος Aυγουστίδης ξεκίναγαν το Skroutz ως πλατφόρμα σύγκρισης τιμών, φαντάζονταν ότι 15 χρόνια μετά θα πρωταγωνιστούσαν στο σκηνικό του ελληνικού retail. Όποια και αν είναι η απάντηση, σίγουρα δεν περίμεναν το “boom” της φετινής χρονιάς, κατά την οποία η πανδημία έφερε τα πάνω-κάτω.
Στο πρώτο οκτάμηνο του 2020, η Skroutz φέρεται σχεδόν να διπλασιάζει το ποσό της ακαθάριστης αξίας εμπορευμάτων (GMV) σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, το οποίο διαμορφώθηκε σε 600 εκατ. ευρώ, έναντι 380 εκατ. για το οκτάμηνο του 2019 και 644 εκατ. ευρώ για το σύνολο του περασμένου έτους! Περισσότεροι από 6,4 εκατ. επισκέπτες ανά μήνα, μπήκαν 28 εκατ. φορές στην ηλεκτρονική πλατφόρμα εμπορίου, βλέποντας τα προϊόντα περισσότερων από 5.800 συνεργαζόμενων καταστημάτων, έναντι 3.000 που ήταν ο αντίστοιχος αριθμός στις αρχές του 2019, αυξητική τάση που είναι χαρακτηριστικά του potential, αλλά και του περιθωρίου που έχει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Eλλάδα, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς.
Σύμφωνα με τα δημοσιοποιημένα οικονομικά μεγέθη του 2019, η Skroutz εμφάνισε κύκλο εργασιών 19,9 εκατ. ευρώ από 12,6 εκατ. την αμέσως προηγούμενη χρονιά και αύξησε σχεδόν κατά 100% τα κέρδη προ και μετά φόρων που διαμορφώθηκαν σε 7,4 εκατ. ευρώ και 5,3 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα. Tο 2019 οι καθαρές ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες ανήλθαν σε 9,6 εκατ. ευρώ από 2,4 εκατ. ευρώ, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα αυξήθηκαν σε 8,2 εκατ. από 3,5 εκατ. ευρώ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ