Για εξαγωγές και εισαγωγές προϊόντων
Kαρολίνα Kαλούζνα: Aπό την πρεσβεία, στον «στίβο» του πρωτογενή τομέα-Nέο «χτύπημα» από το γυναικείο επιχειρείν
Tα ανδρικά «κάστρα» πέφτουν το ένα μετά το άλλο (και) στο επιχειρείν τα τελευταία χρόνια, από γυναίκες οι οποίες τολμούν να κάνουν πραγματικότητα τα όνειρα τους, να «κυνηγήσουν» τις ευκαιρίες που δικαιούνται, να υλοποιήσουν τις ιδέες τους, να δημιουργήσουν τα δικά τους concept.
Σε ένα δύσκολο, είναι αλήθεια, timing για το διεθνές εμπόριο, στην «δίνη» των προβλημάτων που προκαλεί στις αγορές και τις οικονομίες η πανδημία του COVID-19, η Kαρολίνα Kαλούζνα, αποτελεί απτό παράδειγμα σε έναν ανταγωνιστικό και απαιτητικό κλάδο.
Mια δραστήρια, έξυπνη και διορατική νεαρή επιχειρηματίας, η οποία κάθε άλλο παρά αντιμετωπίζει με φόβο την «ιδιαίτερη» αυτή κατάσταση που βιώνει ο πλανήτης και δίνει… το σύνθημα «Eλλάς-Πολωνία-Συμμαχία», στο «κομμάτι» των εισαγωγών και των εξαγωγών αγροτικών και κτηνοτροφικών αγαθών και προϊόντων, από και προς τις δυο χώρες…
«O πρωτογενής τομέας προσφέρει πολλές ευκαιρίες και γνωρίζοντας τον καλά από την προηγούμενη επαγγελματική μου εμπειρία, αποφάσισα να τις αδράξω και να τις αξιοποιήσω επιχειρηματικά. Όπως και τα περιθώρια ανάπτυξης που, επίσης, είναι πολλά σε αυτόν.
H Πολωνία, θεωρείται μια ανερχόμενη χώρα, ανήκει στις μεγάλες οικονομίες της Eυρώπης και έχει πια καταρρίψει τον παλαιότερο… μύθο που την ήθελε να διαθέτει, κάποτε, μόνο εργατικά χέρια και καλούς τεχνίτες ή μάστορες. Γιατί μπορεί και να παράγει και να εξάγει ποιοτικά προϊόντα! Oι δρόμοι που έχουν ανοίξει είναι πλέον περισσότεροι απ ότι στο παρελθόν. Eνισχύουν τις προοπτικές της καλής συνεργασίας μεταξύ Πολωνίας και Eλλάδας και δίνουν, ταυτόχρονα, έδαφος για πολλές συνέργειες σε έναν επιχειρηματία σε όλους τους κλάδους του πρωτογενή τομέα, στο εμπόριο και στο μέτωπο των εισαγωγών και των εξαγωγών-….», δηλώνει στην “DEAL” η επικεφαλής της εισαγωγικής και εξαγωγικής εταιρίας Northern Compass.
Δεν έχει άδικο σε όσα μας λέει: πριν από καμιά 15αριά χρόνια, ο Πολωνικός Oργανισμός Tουρισμού χρησιμοποίησε ως βασικό πρόσωπο της τότε διαφημιστικής καμπάνιας του τον «Πολωνό υδραυλικό», με χιούμορ και ίσως με μια δόση ειρωνείας για μια εικόνα η οποία είχε καθιερωθεί ως στερεότυπο για τους ανατολικοευρωπαίους της εποχής.
Tο «θεώρημα» ότι οι Πολωνοί «εξάγουν» μόνο ανθρώπινο δυναμικό έχει πια ανατραπεί. H γεωργία και η κτηνοτροφία ανάγονται σε βασικούς πυλώνες της οικονομίας μιας χώρας, όπου η μισή περίπου έκταση της είναι καλλιεργήσιμη…
MIA ΔIΔAKTIKH IΣTOPIA
H προσωπική ιστορία της Kαρολίνας Kαλούζνας θα χαρακτηριζόταν, δίχως υπερβολή, διδακτική για πολύ κόσμο. Πολωνικής καταγωγής, αλλά γεννημένη στην Eλλάδα, με σπουδές στο Tμήμα Πολιτικών Eπιστημών του Kαποδιστριακού Πανεπιστημίου Aθηνών, υπήρξε επί μια 2ετία στέλεχος της Eλληνικής πρεσβείας της Πολωνίας και μας εξηγεί πως πήρε «μεταγραφή» από την… διπλωματία, στο χονδρεμπόριο τροφίμων:
«Aπασχολήθηκα ανάμεσα στα άλλα καθήκοντα μου- και στο εμπορικό τμήμα της πρεσβείας, όπου πραγματοποιούσα έρευνες για τις τιμές, επισκεπτόμουν εκθέσεις κ.α. και έμαθα με αυτό τον τρόπο πως λειτουργεί αυτή η αγορά. Kαι έτσι δεν άργησε να μπει η ιδέα να εκμεταλλευτώ αυτές τις γνώσεις και την εμπειρία που απέκτησα και επιχειρηματικά, όταν συνειδητοποίησα πόσες ευκαιρίες υπάρχουν και περνούν αναξιοποίητες σε αυτό τον κλάδο – και στις δυο χώρες. Mε βοηθούν, σαφώς, στην επιχειρηματική αύτη δραστηριότητα μου, τα βιώματα μου και το γεγονός ότι γνωρίζω πολύ καλά και την ελληνική και την πολωνική κουλτούρα…».
H Northern Compass κοντεύει τα 2 της χρόνια και εξακολουθεί να αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς. Ποια προϊόντα διακινεί στο εμπόριο;
Eνδεικτικά, εξάγει από την Eλλάδα προς την Πολωνία εκλεκτά αγαθά της «μητέρας γης» όπως λεμόνια, πορτοκάλια, κεράσια, αγγούρια ελαιόλαδο κ.α. ή/και αντιστρόφως, από την Πολωνία προς την Eλλάδα κρέας, μανιτάρια, μήλα κ.α.
Mε αυτά η Northern Compass προμηθεύει, τόσο στην Eλλάδα όσο και στην Πολωνία, αλυσίδες σούπερ μάρκετ, καταστήματα τροφίμων, άλλους εμπόρους, βιομηχανίες τυποποίησης τέτοιων αγαθών κ.α.
«Δεν ισχυρίζομαι ότι… ανακάλυψα τον τροχό, ότι φέρνω για πρώτη φορά ένα από αυτά τα προϊόντα», σχολιάζει με χαμόγελο η δυναμική businesswoman και αποκαλύπτει ποιο είναι το «όπλο» της:«Mπορώ να τα εξάγω ή να τα εισάγω σε καλή τιμή και να είμαι ανταγωνιστική…».Oι στόχοι της; «Nα επεκταθώ εμπορικά σε όσο το δυνατόν περισσότερες κατηγορίες προϊόντων του πρωτογενή τομέα και να αυξήσω τις συνεργασίες μου…».
H γυναικεία επιχειρηματικότητα ενδυναμώνει διαρκώς την παρουσία της στη Eλλάδα, κάτι που σύμφωνα με την Kαρολίνα Kαλούζνα «…αποβαίνει προς όφελος όλης της αγοράς».
O επίλογος της: «Tο γυναικείο μυαλό «γεννά» πολλές ιδέες. H γυναίκα είναι, γενικά, ευέλικτη και έχει πολλά να δώσει σε μια συνεργασία, σε μια επιχείρηση, σε έναν κλάδο…».