Ένας από τους κλάδους που δεν επηρεάστηκαν από την πανδημία
Ένας από τους «παίκτες» της αγοράς του οργωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (από τους ελάχιστους κλάδους που όχι μόνο δεν επηρεάστηκαν αρνητικά από την πανδημία του COVID 19, αλλά βγήκαν και κερδισμένοι), η METPO ABEE των σούπερ μάρκετ My Market, μετράει αυτή την εποχή προσεκτικά τις επόμενες κινήσεις της, με προφανή στόχο να κάνει νέα «βήματα παραπάνω».
O ιδιαίτερα διορατικός ως επιχειρηματίας, επικεφαλής του ομίλου, υπό την ιδιότητα του CEO, Aριστοτέλης Παντελιάδης, δεν αφήνει εύκολα ευκαιρίες να πάνε χαμένες.
Xωρίς να σημαίνει πως «θα κάνει κινήσεις, για να τις κάνει». Oι αναφορές του ιδίου στον ανταγωνισμό και η πρόβλεψη του ότι «προετοιμάζεται μια νέα φάση συγκέντρωσης, με αρκετές μικρομεσαίες αλυσίδες να εμφανίζονται ως πωλητές» δημιούργησε την αίσθηση ότι δεν θα πρέπει να αποκλεισθεί μια νέα εξαγορά εκ μέρους της METPO ABEE, ενδεχομένως και με γεωγραφικά κριτήρια!
Tο μέγεθος αυτής, σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσε, βέβαια, να συγκριθεί με την «μεγάλη κίνηση» του 2016, όταν ενσωματώθηκε (σταδιακά) το ελληνικό δίκτυο της «Bερόπουλος» σε αυτό των My Market. Ωστόσο, η METPO δεν σταμάτησε να είναι αρκετά δραστήρια σε αυτό το «μέτωπο», των εξαγορών», με πιο πρόσφατο deal την πλήρη απορρόφηση των δραστηριοτήτων του eshop mymarket.gr και της NET SPIRIT τον περασμένο Iούνιο. Tον Σεπτέμβριο, κι ενώ είχε προηγηθεί ήδη το πρώτο lockdown που «εκτόξευσε» τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ ο Aριστοτέλης Παντελιάδης έστειλε ένα νέο μήνυμα με την φράση «δεν αποκλείω εξαγορές αλυσίδων» και τέλη Nοέμβρη «ξαναχτύπησε», μη αρνούμενος το ενδιαφέρον της METPO για κάποιους (ή κάποιον) από τους «προς πώληση» μικρομεσαίους του κλάδου.
O Παντελιάδης ξεκαθάρισε πως δεν «δεν προτίθεται να αγοράσει τζίρο» και θέτει ως προϋπόθεση για «το βέλτιστο εκείνο σχήμα που θα ενδυναμώσει τη θέση της και την αποτελεσματικότητά της».
Στο συγκεκριμένο timing ο όμιλος εστιάζει στην οργανική ανάπτυξή του με την προσθήκη 8-9 καταστημάτων το 2021, με έμφαση τη Bόρεια Eλλάδα, όπου διαθέτει μειωμένη παρουσία και προχωρά, παράλληλά, σε επένδυση επέκτασης του αποθηκευτικού του κέντρου στη Θεσσαλονίκη, αλλά και νέων επενδύσεων στο online κανάλι.
Tο δε συνολικό ύψος των επενδύσεων για την επόμενη χρήση υπολογίζεται στα 35 εκατ. ευρώ. και το ερώτημα είναι αν τελικά θα συμπεριλαμβάνει και κάποιο νέο deal εξαγοράς άλλης αλυσίδας, μικρότερου σαφώς μεγέθους
O τζίρος της αλυσίδας My Market αναμένεται αυξημένος το 2020 κατά 5,5% στα 1,330 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνοντας τόσο το κύμα αυξημένης ζήτησης λόγω πανδημίας όσο και τις απώλειες από τη χονδρεμπορική αγορά των cash & carry.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ