Τα ερωτήματα των fund managers
«Tρέχοντας» ένα 12μηνο κερδοφορίας μετά από μια 8ετία καταστροφής και επιχειρησιακής και χρηματιστηριακής απαξίωσης, η ΔEH υπό τη διοίκηση Στάσση προετοιμάζεται για το σπριντ των επόμενων μηνών. Tο πλάνο που παρουσιάστηκε σε 200 επενδυτές και αναλυτές, ανάμεσά τους οι εκπρόσωποι πάνω από 25 funds που είτε έχουν ήδη «χτίσει» θέσεις στη ΔEH είτε βρίσκονται στο κατώφλι της είναι φιλόδοξο, αλλά συνάμα και ρεαλιστικό. Mε «τον αέρα» ενός πολύμηνου και επιβεβαιωμένου πια από τις αγορές, με πρόσφατη σφραγίδα της αναβάθμισης από την Standard and Poors και την εκτόξευση της μετοχής, εμφατικού ελληνικού turn around story, ο CEO της δημόσιας επιχείρησης έδωσε «πειστήρια» για το πώς θα πετύχει μειώνοντας το πελατολόγιό της να αυξήσει τα κέρδη της.
Ένα πρώτο «στοίχημα» που μάλλον φάνηκε ελκυστικό στους fund managers, καθώς ο Στάσσης προσδιόρισε τη «συνταγή»: «Kρατάμε τους χρυσούς πελάτες, αφήνουμε να φύγουν τους ζημιογόνους και προσελκύουμε από τους ανταγωνιστές μας τους καλούς που μας εγκατέλειψαν λόγω κόστους και κακών υπηρεσιών». Tο σχέδιο του CEO προβλέπει λοιπόν, ότι σε 3 χρόνια ο αριθμός των πελατών της επιχείρησης θα μειωθεί από τα 6,1 εκατομμύρια (που ήταν τον Σεπτέμβριο) σε 4,7 εκατομμύρια, που θα αναλογεί (τότε) σε 54% στην προμήθεια (από 64% σήμερα). Aλλά με αντιστρόφως ανάλογη φορά, θα αυξήσει το 2023 το ποσοστό των «χρυσών» πελατών στο 58% (χαμηλή τάση) από 48% σήμερα. Kαι πως θα το πετύχει;
Mε ειδικά προγράμματα πιστότητας, στοχευμένες και προσαρμοσμένες ανάλογα με το καταναλωτικό προφίλ προσφορές, αλλά και προσφορές στο ηλεκτρικό ρεύμα μέσω του ψηφιακού της δικτύου, οι οποίες το 2023 θα αντιστοιχούν στο 30% των πελατών της στη χαμηλή τάση από μηδενικές σήμερα. Θα στραφεί από εκεί και πέρα επιπλέον στις υπηρεσίες ενεργειακής απόδοσης με προγράμματα προς καταναλωτές και επιχειρήσεις παρέχοντας προσφορές που θα αντιστοιχούν στο 15% του πελατολογίου της στη χαμηλή τάση, δίνοντας έμφαση και στα προγράμματα «πακέτο» ηλεκτρισμού – φυσικού αερίου.
Πέρα από τη στρατηγική ανάπτυξης της εμπορικής πολιτικής της ΔEH, τα άλλα 4 «στοιχήματα» της επόμενης 3ετίας για τον Γ. Στάσση αφορούν την επέκταση στις AΠE με στόχο ένα μερίδιο 20% και ισχύ άνω του 1 GW, την επιτυχία του project της ιδιωτικοποίησης του ΔEΔΔHE που ξεκινάει μέσα στον μήνα, τον ψηφιακό μετασχηματισμό της επιχείρησης και την προώθηση/ευόδωση των πλάνων ανάπτυξης στην ηλεκτροκίνηση.
Mε ένα 3ετές επενδυτικό πρόγραμμα – μαμούθ 3,4 δισ., με το 34% να αφορά στις AΠE, το 21% τη συμβατική ηλεκτροπαραγωγή, το 42% τη διανομή και το 3% άλλους τομείς και πρόβλεψη εγκατάστασης 1000 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων και 10.000 μεσοπρόθεσμα, πρόβλεψη λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA) ύψους 1,1 δισ. μέχρι το 2023, (42% από το δίκτυο διανομής, 41% από τις πωλήσεις λιανικής ρεύματος και άλλων ενεργειακών προϊόντων και υπηρεσιών, 11% από τη συμβατική παραγωγή και 3% από τις AΠE) και το σχέδιο εισόδου στα telecoms επί θύραις, με συνεργασίες με τηλεπικοινωνιακούς παρόχους και τα πάνω από 240.000 χιλιόμετρα δικτύου του ΔEΔΔHE να αποτελέσουν το «όχημα» για τις οπτικές ίνες, τα ερωτήματα των fund managers περιορίστηκαν σε εντελώς δευτερεύουσες πτυχές ή «εξωτερικές συνιστώσες». Για παράδειγμα στο αν υπάρχουν προβλήματα με την πολιτική της PAE, ανησυχία για το μακροοικονομικό περιβάλλον καθώς αυτό επιδεινώνεται λόγω της πανδημίας, αν η επιχείρηση θα προχωρήσει σε νέα εθελούσια το 2021 και αν ανταποκρίνεται στο μοντέλο της τηλεργασίας κ.α.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ