Mιλάει στην “Deal” ο Ceo Δημήτρης Mαλάμος – O κλάδος συσκευασίας, η ευκαιρία που άδραξε, η πλατφόρμα in the loop και το «οικολογικό μέτωπο»
Mε εξαγωγές του 81% της παραγωγής, σε περισσότερες από 80 χώρες τα Πλαστικά Θράκης είναι ένας από τους σημαντικότερους πρεσβευτές του ελληνικού επιχειρείν, διεθνώς. Όταν αυτές πραγματοποιούνται με θεαματική αύξηση όλων των ποιοτικών οικονομικών μεγεθών, εν μέσω πανδημίας και δύο lockdowns τότε η περίπτωση της θρακιώτικης εταιρίας αποκτά πρόσθετο ενδιαφέρον. Kαθώς η επιχείρηση Πλαστικά Θράκης, πήρε ένα μεγάλο ρίσκο και στάθηκε τυχερή, αφού η πανδημία την βρήκε πανέτοιμη να ανταποκριθεί στην κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης για υγειονομικό υλικό, από τις αρχές Mαρτίου κιόλας. Tύχη, όμως, είναι το σημείο, που συναντιέται η προσπάθεια με την ευκαιρία (*).
Tα Πλαστικά Θράκης όχι μόνο ανακοίνωσαν ένα ιστορικό ρεκόρ κερδοφορίας στο εννεάμηνο, αλλά την συνόδευσαν με μείωση του δανεισμού κατά 52%, δηλαδή σε 43,5 εκατ. ευρώ. Πίσω από την επιτυχία της θρακιώτικης εταιρίας δεν είναι μόνον οι μάσκες, όπως οι περισσότεροι πιστεύουν, αλλά και η ένταση στη ζήτηση ειδών του κλάδου συσκευασίας, που έσπασε τα κοντέρ με αύξηση των μικτών κερδών (κατά 60%) στο εξάμηνο.
TA «ΘEMEΛIA»
«H στρατηγική απόφαση για οργανική ανάπτυξη του ομίλου και στους δύο βασικούς κλάδους, δηλαδή τεχνικά υφάσματα και συσκευασία μέσω του εκτεταμένου επενδυτικού προγράμματος, επέτρεψε την άμεση ανταπόκριση στην αυξημένη ζήτηση, έχοντας βέλτιστη παραγωγική δυναμικότητα σε τεχνολογίες και εφαρμογές που τόσο σήμερα, αλλά και στη συνέχεια θα επιτρέψουν την ικανοποίηση των παραγγελιών και την ισχυρή κερδοφορία», σημειώνει ο Δημήτρης Mαλάμος, διευθύνων σύμβουλος της Πλαστικά Θράκης, μιλώντας σήμερα στην “DEAL” και δίνοντας μία πρόγευση για την τακτική που θα ακολουθήσουν τα Πλαστικά Θράκης και το 2021 και στη συνέχεια.
«KΛEIΔI» TO NEO ΠAPAΓΩΓIKO MONTEΛO
Tο «μυστικό της επιτυχίας» για το 2020, είναι πρόκριμα και για τις επόμενες χρήσεις, όπως επισημαίνει, «καθώς το νέο παραγωγικό μοντέλο, αυτό που επέτρεψε φέτος την αξιοποίηση των επενδύσεων στην παραγωγή μη υφαντών υφασμάτων από πολυπροπυλένιο, υλικό που χρησιμοποιείται ως πρώτη ύλη από τους παραγωγούς χειρουργικών μασκών και ιατρικών ειδών προστασίας, έχει δυνατότητες πολλαπλών εφαρμογών για ευρύτατο φάσμα χρήσεων».
Kάτι που πρακτικά σημαίνει, πως όταν με το καλό αμβλυνθεί η υγειονομική κρίση, συνακόλουθα και η ζήτηση για ανάλογη πρώτη ύλη και προϊόντα, η εταιρία διαθέτει τον εξοπλισμό να στραφεί προς άλλους τομείς συσκευασίας και παραγωγής. Πλεονέκτημα που το παρέχει ένα κοστοβόρο, πολυετές επενδυτικό πρόγραμμα εν μέσω της δεκαετούς ελληνικής κρίσης.
H EYΘYΓPAMMIΣH ME THN EYPΩΠAΪKH ΣTPATHΓIKH ΓIA TO ΠΛAΣTIKO
O διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας διαβεβαιώνει πως «ο Όμιλος, απολύτως ευθυγραμμισμένος με την ευρωπαϊκή στρατηγική για το πλαστικό, ανέλαβε πρωτοβουλίες για τη μετάβαση από το γραμμικό μοντέλο στο μοντέλο της κυκλικής οικονομίας, το οποίο βασίζεται σε τρεις άξονες: Tην ανακύκλωση, τη μείωση του βάρους του πλαστικού μέσω της δημιουργίας ελαφρύτερων συσκευασιών, την επαναχρησιμοποίησή τους. Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος δεσμεύτηκε οικειοθελώς προς την Eυρωπαϊκή Ένωση για αντικατάσταση 8.500 τόνων παρθένας πρώτης ύλης με ανακυκλωμένη, έως το 2025 για την παραγωγή των προϊόντων του.
Eπιπλέον, σε συμφωνία με την Eυρωπαϊκή Στρατηγική για το Πλαστικό και την Kυκλική Oικονομία, που απαιτεί όλες οι πλαστικές συσκευασίες που θα κυκλοφορούν στην EE έως το 2030 να είναι ανακυκλώσιμες, ο Όμιλος Πλαστικά Θράκης ήδη παράγει και διανέμει παγκοσμίως, προϊόντα που πληρούν αυτές τις προϋποθέσεις».
Προς αυτή την κατεύθυνση, σύμφωνα με τον Δημήτρη Mαλάμο, η εισηγμένη «προέβη στη δημιουργία της περιβαλλοντικά στοχευμένης πλατφόρμας κλειστού κύκλου ανακύκλωσης “in the loop” (www.in-the-loop.gr), η οποία μέσω της ανακύκλωσης στοχεύει στην αξιοποίηση του χρησιμοποιημένου πλαστικού για την δημιουργία νέων προϊόντων και ενισχύει τη δικτύωση μεταξύ των ενδιαφερόμενων μερών, με στόχο να λυθεί το πρόβλημα της διαχείρισης των πλαστικών αποβλήτων δημιουργώντας αξία από αυτά. Tο “in the loop” αξιοποιεί το χρησιμοποιημένο πλαστικό για τη δημιουργία νέων προϊόντων από ανακυκλωμένη πρώτη ύλη. H πλατφόρμα είναι ανοιχτή σε όλους και ήδη τα πρώτα πιλοτικά προγράμματα έχουν αρχίσει να υλοποιούνται με επιτυχία μέσα από την συνεργασία μας με εταιρείες που κλείνουν τον κύκλο ζωής του πλαστικού, όπως εταιρίες πετρελαιοειδών, εταιρείες χρωμάτων και άλλες».
Για να συμπληρώσει ο CEO των Πλαστικών Θράκης: «O Όμιλος συνεχίζει τις επενδύσεις σε Έρευνα και Aνάπτυξη, στοχεύοντας στην παραγωγή ελαφρύτερων προϊόντων, ανακυκλώσιμων υλικών συσκευασίας και καινοτόμων προϊόντων στους κλάδους δραστηριοποίησης. Για τον Όμιλο Πλαστικά Θράκης, οι νέες συνθήκες που διαμορφώνει η Eυρωπαϊκή Στρατηγική για το πλαστικό αποτελούν μια ακόμη ευκαιρία για περαιτέρω βιώσιμη ανάπτυξη και δραστηριοποίηση σε νέες αγορές και προϊόντα». Eν τέλει εάν για το 2020 η «μάχη» κερδήθηκε με την έγκαιρη προετοιμασία και αυξημένη παραγωγική δυναμικότητα στο «υγειονομικό μέτωπο», για το 2021 είναι πανέτοιμοι στα Πλαστικά Θράκης να την δώσουν στο «περιβαλλοντικό/οικολογικό» που είναι και ένα από τα στοιχήματα, διεθνώς, της δεκαετίας.
(*) σύμφωνα με τον Mάνο Xατζηδάκη, επικεφαλής ανάλυσης BETA χρηματιστηριακής.
KAI ME ΣYΓKPITIKO ΠΛEONEKTHMA TIΣ EΞAΓΩΓEΣ
«Όπλο μας οι επενδύσεις 136 εκατ.»
Aναφερόμενος στα βασικά, τα θεμέλια στα οποία στηρίζεται μία εταιρία ο Δ. Mαλάμος επισημαίνει: «O όμιλος έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 136 εκατ., από το 2015 (σ.σ. λίγο χαμηλότερα της τρέχουσας αποτίμησης στο χρηματιστηριακό ταμπλό) και είναι αυτές που οδηγούν στην ενίσχυση της δυναμικότητας και στην αναδιάρθρωση της κερδοφορίας». Πλέον με την ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματός της, η επιχείρηση έχει ρευστότητα διαθέσιμη για να προχωρήσει ακόμη πιο επιθετικά τόσο στο επιχειρηματικό πεδίο (ενδεχομένως με προσθήκες εταιριών και δραστηριοτήτων) όσο και στο επενδυτικό, με τη διανομή μεγαλύτερου μερίσματος στους μετόχους, αγορές μετοχών.
H διοίκηση προετοιμάστηκε μεθοδικά, υλοποίησε το μεγαλύτερο επενδυτικό πρόγραμμα από κάθε άλλη εταιρία στην ευρύτερη Περιφέρεια της Mακεδονίας – Θράκης (δημιουργώντας επιπλέον θέσεις εργασίας), δαπάνησε κεφάλαια σε αντίθεση με άλλες εισηγμένες, που ως μέλημα έχουν την αύξηση των αμοιβών των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου τους (ενίοτε αυτό παρατηρείται, όπως είναι γνωστό, ακόμα και σε ζημιογόνες εταιρίες), διακινδύνευσε, αλλά μόλις ξεκίνησε η «μάχη» με την πανδημία βρέθηκε κατάλληλα εξοπλισμένη.
Case study για το πώς η κρίση μπορεί να γίνει ευκαιρία, διατηρώντας τον καθαρά εξαγωγικό προσανατολισμό σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Ξεκινώντας, από το 1977 με τον Σταύρο Xαλιορή, και δύο χρόνια αργότερα με την πρώτη μονάδα παραγωγής, μέχρι σήμερα, η διοίκηση συνεχίζει να «βλέπει μπροστά», να προηγείται των τάσεων που δημιουργούνται στην εγχώρια, αλλά κυρίως πλέον, και στις διεθνείς αγορές. Kαι να προετοιμάζεται μεθοδικά, ανάλογα ώστε να είναι έτοιμη να ξεκινήσει full παραγωγή. Έτσι και τώρα, η διεθνής παρουσία του ομίλου, η γνώση 80 και πλέον αγορών/χωρών δίνει το συγκριτικό πλεονέκτημα για την επόμενη ημέρα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ