Τα πάνω κάτω έχει φέρει η πανδημία και το lockdown στο μέτωπο του λιανεμπορίου, με καινούργιες μεθόδους και έννοιες να εισβάλουν στη ζωή επιχειρηματιών και καταναλωτών.
Μετά το click away στις ζωές μας μπαίνει και το drive through στα μεγάλα εμπορικά κέντρα.
Στόχος της κυβέρνησης είναι να επιτευχθεί επανεκκίνηση του λιανεμπορίου, έτσι ώστε να υπάρχει μια αγοραστική κίνηση την περίοδο των εορτών η οποία δεν θα επιβαρύνει περαιτέρω τις ταχυμεταφορές, αλλά και δεν θα συμβάλει στη διασπορά του κορωνοϊού.
Έτσι, αφού ξεκίνησε η μέθοδος αγορών click away που επιτρέπει την εξ αποστάσεως προαγορά/προεπιλογή των αγαθών μέσω ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής παραγγελίας και την παραλαβή από χώρο εξωτερικά του καταστήματος, ξεκίνησε και η μέθοδος του drive through στα μεγάλα εμπορικά κέντρα.
Πώς θα λειτουργήσουν τα εμπορικά κέντρα
Στη μέθοδο drive through είχε αναφερθεί ήδη από χθες ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Νίκος Παπαθανάσης, αναφέροντας ότι στα εμπορικά κέντρα πλέον υπάρχει η δυνατότητα, μόνο για όσα έχουν ανοιχτό χώρο μπροστά, να παραδίδουν εμπόρευμα στον πολίτη, με σταντ που θα στηθούν σε εξωτερικό χώρο. Απαντώντας, μάλιστα, σε ερώτηση για την πιθανότητα να προκληθεί συνωστισμός με αυτόν τον τρόπο, ο Νίκος Παπαθανάσης είπε: «Αυτά τα καταστήματα λειτουργούν ως shops in a shop. Δηλαδή η λειτουργία τους είναι κεντρική. Γι’ αυτό δεν θα υπάρχει ένα σταντ ανά κατάστημα. Θα γίνει κεντρική διανομή με ευθύνη του mall. Θα γίνει κεντρικά αυτή η λειτουργία, για να μην υπάρξει αυτό το φαινόμενο».
Τα μέτρα για τη λειτουργία της μεθόδου drive through στα εμπορικά κέντρα συμπεριλαμβάνονταν στο ΦΕΚ της απόφασης για το click away, η οποία ανέφερε συγκεκριμένα: «Οι επιχειρήσεις που βρίσκονται σε κλειστού τύπου εμπορικά κέντρα και όσες λειτουργούν με συμφωνίες συνεργασίας όλων των καταστημάτων λιανικού εμπορίου τύπου “κατάστημα εντός καταστήματος” (shops-in a-shop), μπορούν να αναπτύξουν τη διαδικασία εξ αποστάσεως προαγοράς/προεπιλογής μέσω ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής παραγγελίας (click away) σε ανοιχτό εξωτερικό χώρο».