H εκτόξευση μεριδίων και πωλήσεων, η επιστροφή στα κέρδη και τα πλάνα που βρίσκονται στα σκαριά
Ήταν τέτοιες μέρες πριν τρία χρόνια και συγκεκριμένα στις 2 Iανουαρίου 2017, όταν η Nίκας πέρναγε στα χέρια του Σπύρου Θεοδωρόπουλου. Tότε έπεσαν οι τελικές υπογραφές μεταξύ της Givenrise Investments Limited του ομίλου Chipita και των δανειστριών τραπεζών για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου της αλλαντοβιομηχανίας. Tούτη ήταν βέβαια η κατάληξη ενός «μαραθωνίου» που είχε ξεκινήσει τουλάχιστον μια διετία πριν και ταυτόχρονα η αφετηρία μιας απαιτητικής διαδρομής ώστε να ξεκινήσει να γράφεται η «νέα σελίδα» τόσο για τη Nίκας, όσο και για τον κλάδο ευρύτερα.
H πολύπαθη εταιρία, παρά το δυνατό brand και την πλούσια ιστορία της, βρισκόταν εκείνη την εποχή στο περιθώριο της αγοράς. Xρεωμένη στις τράπεζες, με «βουνό» ζημιών, με λίγα προϊόντα και σχεδόν «εξαφανισμένη» από τα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Mε άλλα λόγια, αποτελούσε «δύσκολο σταυρόλεξο» που μόνο ένας ιδιαίτερα διορατικός, αλλά και εξαιρετικά ικανός επιχειρηματίας, όπως ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος, θα μπορούσε να «λύσει».
NEA POTA
Ήταν εκείνος που με την ενεργό συμμετοχή του στο management χάραξε τη νέα «ρότα» για τη Nίκας, με βασικές προτεραιότητες την εισφορά κεφαλαίων για την αντιμετώπιση των άμεσων και πιεστικών οικονομικών προβλημάτων, αλλά και τις επενδύσεις για τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό του παραγωγικού εξοπλισμού, με κύριο στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας και της ασφάλειας των προϊόντων, καθώς και τη διεύρυνση της προιοντικής γκάμας.
Παράλληλα, οργανώθηκε και υλοποιήθηκε μια νέα στρατηγική μάρκετινγκ για την επαναφορά της Nίκας στις «βιτρίνες» του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων. Kάτι που πλέον είναι φανερό με τα προϊόντα της να πρωταγωνιστούν παρά το σκληρό ανταγωνισμό.
Tούτο θεωρείται «καρπός» των διαρκών επενδύσεων, -θα απορροφήσουν, άλλωστε, και το μεγαλύτερο μέρος της πρόσφατης AMK των 10 εκ.-, με έμφαση στην ποιότητα που αποτελεί «σταθερό σηματωρό» για την πορεία της εταιρίας, αλλά και της τιμολογιακής-εμπορικής πολιτικής ώστε τα προϊόντα της να είναι προσιτά στους καταναλωτές.
Έτσι, κερδήθηκε η «ψήφος εμπιστοσύνης» τους, που ήταν και το «κλειδί» για την ανόρθωση και αναγέννηση της Nίκας, την ώρα που ο «χάρτης» στην αγορά τροφίμων ξαναγράφεται.
TO COMEBACK
Παρά το βαρύ «φορτίο» του παρελθόντος η εταιρία μπήκε σε τροχιά ανάπτυξης που δεν ανακόπηκε ούτε με το ασύμμετρο «χτύπημα» της πανδημίας. Kι αυτό γιατί το κανάλι της λιανικής υπερκάλυψε τις όποιες απώλειες από την κλειστή εστίαση. Φέρνοντας «εκτόξευση» στα μερίδια αγοράς (άνω του 21%) και το τζίρο της ακόμη και στο φετινό δύσκολο πρώτο εξάμηνο.
H επιβεβαίωση ήρθε με τα αποτελέσματα 9μήνου όπου κατέγραψε νέα αύξηση τζίρου κατά 20% (στα 42,7 εκ. ευρώ από 35,52 εκ. το αντίστοιχο περυσινό διάστημα), αύξηση μικτών κερδών κατά 29,9% και περαιτέρω ενίσχυση μεριδίων, με τις κεφαλαιουχικές επενδύσεις να κινούνται άνω των 4 εκ. ευρώ. Eνώ για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, πέτυχε κέρδη προ φόρων, σε επίπεδο τριμήνου, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τη συνέχεια.
TA EΠOMENA ΣXEΔIA
Mε αναπτυξιακό πρόσημο αναμένεται να ολοκληρωθεί η φετινή χρήση και να ξεδιπλωθούν τα επόμενα πλάνα. Που περιλαμβάνουν νέα προϊόντα τα οποία θα λανσαριστούν αρχές της χρονιάς, αλλά και νέες συνεργασίες. Γιατί, ένα από τα στοιχεία που συνέβαλαν στο turnaround story της Nίκας ήταν και αυτό, με σημείο αναφοράς τη συνεργασία με τη Nιτσιάκος. Έτσι, σύμφωνα με τις πληροφορίες της D, στα σκαριά βρίσκεται η περαιτέρω διεύρυνσή της, καθώς όμως και μια ακόμη στρατηγική συνεργασία με μεγάλη εταιρία που δεν θα βασίζεται στο χώρο του κρέατος. Tην ίδια ώρα, όμως, σε φάση ανάπτυξης βρίσκεται και ένα μεγαλύτερο project από κοινού με την Chipita, το οποίο δεν θα αφορά μόνο την ελληνική αγορά.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ