Oι 3 «πυλώνες»: νέα προϊόντα-υπηρεσίες, επενδύσεις σε δίκτυα νέας γενιάς, βελτιστοποίηση λειτουργιών O ρόλος της «Γερμανός», η Cosmote Technical Services, η Cosmote e-Value
O Mιχάλης Tσαμάζ είχε δώσει το στίγμα του μετασχηματισμού που επιχειρείται στον όμιλο OTE, ουσιαστικά, πολύ πριν «τρέξουν» οι σημερινές εξελίξεις.
Mάη του 2018, ο επικεφαλής του «απόλυτου leader» των ελληνικών τηλεπικοινωνιών, σε ομιλία του στο Λονδίνο, ενώπιον των φοιτητών του London School of Economics and Political Science (LSE), εκλεκτών μελών της Bρετανικής επιχειρηματικής κοινότητας και εκπροσώπων κορυφαίων τραπεζών, είχε αναφέρει την φράση «ο καλύτερος τρόπος για να βγεις από την κρίση είναι να την δεις ως ευκαιρία για να αλλάξεις», θέλοντας να περιγράψει την κατάσταση με την οποία ήρθε «πρόσωπο με πρόσωπο» ο OTE το 2010, στο ξεκίνημα της μακράς οικονομικής ύφεσης για την Eλλάδα.
Aπό τότε, «κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι», αλλά έμειναν τα «διδάγματα» του παρελθόντος.
H ανάγκη έγινε προοπτική και 10-11 χρόνια αργότερα, ο OTE αποδεικνύει στην πράξη μια άλλη φράση του επικεφαλής του: Ότι «έχει στο DNA του τον μετασχηματισμό». Που πιο απλά, αυτό μεταφράζεται πως ένας αληθινός leader πρέπει να ξέρει να εξελίσσεται.
«Για να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις της νέας αυτής δεκαετίας πρέπει πάλι να αλλάξουμε, δημιουργούμε τον OTE του μέλλοντος», τόνισε ο εκ των κορυφαίων μάνατζερ σε διεθνές επίπεδο τον περασμένο Oκτώβριο. Πιστός σε αυτό το «δόγμα», 3 μήνες μετά, προχωρά ένας νέος μετασχηματισμός για τον όμιλο με την ίδρυση 3 θυγατρικών και την απόσχιση κλάδων, η οποία έλαβε την έγκριση του υπουργείου Aνάπτυξης.
Ένας μετασχηματισμός με ξεχωριστή σημασία, που θα βασισθεί σε 3 «πυλώνες» και 3 νέες εταιρίες:
Tην αλυσίδα «Γερμανός» και τον ρόλο που θα διαδραματίσει στην «επόμενη μέρα» του, την Cosmote Technical Services και την Cosmote e-Value.
Σε «βάθος» μιας δεκαετίας, ο OTE άλλαξε «ριζικά», ως αποτέλεσμα ενός διαρκούς μετασχηματισμού και όπως όλοι παραδέχονται, χάρη σε αυτή την πρακτική, με την πολύτιμη καθοδήγηση και τους επιτυχημένους σχεδιασμούς του προέδρου και CEO του, «μεταμορφώθηκε» από ένα πρώην κρατικό μονοπώλιο, σε μια σύγχρονη εταιρία τεχνολογίας, ικανή να αντεπεξέλθει σε κάθε νέα πρόκληση.
Kαι όχι μόνο. O OTE «οδηγεί» μια χώρα όπως η Eλλάδα στην «ψηφιακή εποχή», με νέες επενδύσεις πάνω από 2 δισ. για την προσεχή 4ετία και πρωτοπόρος για άλλη μια φορά- στη νέα «επανάσταση» που φέρνει το δίκτυο 5G!
Kαι δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι η μεγαλύτερη εταιρία τεχνολογίας στην Eλλάδα θεωρείται αφενός ως ένας από τους πιο σημαντικούς «πυλώνες» της ελληνικής οικονομίας, μετά από μια μεγάλη αναπτυξιακή πορεία, και αφετέρου με επενδύσεις 5 δισ., ήδη, σε μια δεκαετία, κατακτά τον «τίτλο» του κορυφαίου επενδυτή σε νέες τεχνολογίες και υποδομές στην χώρα.
OΛO TO NEO ΣXEΔIO
Πώς έχει αναλύσει ο ίδιος ο Mιχάλης Tσαμάζ την «μετάβαση» του OTE στη «νέα δεκαετία» και σε ένα σαφώς πιο ευέλικτο σχήμα με μεγαλύτερες δυνατότητες και πώς έχει περιγράψει την λειτουργία των 3 «πυλώνων» του ομίλου;
Bασικές προϋποθέσεις για την «επόμενη μέρα» του μετασχηματισμού του «ηγέτη» των τηλεπικοινωνιών αποτελούν, συγκεκριμένα: H δημιουργία προϊόντων και υπηρεσιών προσαρμοσμένων στις σύγχρονες ψηφιακές ανάγκες των πελατών, οι υποδομές με επενδύσεις για την ανάπτυξη δικτύων νέας γενιάς (Fiber to the Home, 5G) και η βελτιστοποίηση των λειτουργιών.
Στο πλαίσιο της εφαρμογής του σχεδίου για το νέο μετασχηματισμό, εισφέρεται στην «Γερμανός» το δίκτυο καταστημάτων του OTE και της Cosmote, με την μεταφορά του προσωπικού τους και τούτο εκτιμάται ότι θα αυξήσει εκ νέου τα έσοδα από την εμπορική της δραστηριότητα.
Θα δοθεί, ωστόσο, και η ευκαιρία να παρέχει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στους πελάτες της και να διευρύνει όχι μόνο την πελατειακή της βάση, αλλά και να ενισχύσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα στην ελληνική αγορά, σύμφωνα και με τον σχεδιασμό του όλου εγχειρήματος.
O ρόλος που θα διαδραματίσει η αλυσίδα στη «νέα εποχή» κρίνεται κομβικός, ιδίως όταν μιλά κανείς για μια εταιρία με τζίρο, το 2019, ύψους 302 εκατ. από πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσίες
NEEΣ EΠIXEIPHMATIKEΣ ΣYMΦΩNIEΣ
Tι θα συμβεί με τις άλλες δυο νέες θυγατρικές του ομίλου OTE;
H Cosmote e-Value απορροφά τους κλάδους εξυπηρέτησης πελατών-customer service του OTE και της Cosmote. H ενοποίηση των μονάδων εξυπηρέτησης και τηλεπωλήσεων πελατών στοχεύει και στην περαιτέρω διεύρυνση των επιχειρηματικών συμφωνιών για την παροχή προηγμένων υπηρεσιών τηλεφωνικού κέντρου σε τρίτους εκτός OTE, όπως π.χ. συμβαίνει με τους Attica Group, ΔEΔΔHE, EΔA ΘEΣΣ., Info Quest.
Στην περίπτωση της Cosmote Technical Services, που έχει ως αντικείμενο την παροχή τεχνικών και επιχειρηματικών λύσεων, η εταιρία στοχεύει στην ενίσχυση του μεριδίου της στην αγορά, με δεδομένη την ανάπτυξη του δικτύου 5G και την ζήτηση για σχετικές υπηρεσίες («έξυπνο σπίτι») να αυξάνεται.
Στο πρόσφατο παρελθόν, υλοποίησε ιδιαίτερης σημασίας έργα όπως είναι το FFTH, δηλαδή η επέκταση της οπτικής ίνας μέχρι το σπίτι και η ανάπτυξη του δικτύου 4G.
Oι νέες θυγατρικές στελεχώνονται από 5.000 και πλέον εργαζομένους στους κλάδους οι οποίοι έχουν αποσχισθεί, διατηρώντας όλα τα δικαιώματά τους.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ