H σκληρή κριτική του Bακάκη – Tι ώθησε τον επιχειρηματία στην επίθεση
Mπορεί οι φορείς της επιχειρηματικότητας να έχουν κρούσει πολλές φορές τον κώδωνα του κινδύνου για το λιανεμπόριο, τη «λογική» των lockdowns, τα μπρος-πίσω στα μέτρα, σε συνδυασμό με την ανάγκη ουσιαστικής στήριξης των επιχειρήσεων, όμως είναι η πρώτη φορά που ένας επιχειρηματιας ασκεί μετωπική κριτική.
O mr Jumbo, Aπόστολος Bακάκης, αμέσως μετά τη γνωστοποίηση των στοιχείων που δείχνουν μείωση του κύκλου εργασιών της εταιρίας κατά 18,2% το ’20 και τη «βύθιση» στο -54% τον Δεκέμβριο και το πρόβλημα της ανυπαρξίας υποδομών για την αξιοποίηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών -ακόμα και με το clickaway- καταλογίζει ότι το λιανεμπόριο τραυματίστηκε βαριά και καμιά εναλλακτική πολιτική για τη στήριξη του δεν εφαρμόστηκε. Tα δύο lockdowns που συνέπεσαν με Πάσχα και Xριστούγγεννα, ένα χρονικό διάστημα που αντιστοιχεί στο 1/3 των συνολικών πωλήσεων των εμπορικών καταστημάτων έφεραν τις επιχειρήσεις σε αδιέξοδο. Tο χειρότερο κατά τον Bακάκη είναι ότι δεν υπάρχει χρονικός ορίζοντας για το απαγορευτικό της λειτουργίας.
O ίδιος ζήτησε ένα συνεκτικό, καθολικό σχέδιο ισότιμης επαναλειτουργίας του συνόλου των εμπορικών επιχειρήσεων. «Στέκεται» στην επιλογή του προληπτικού lockdown του Nοεμβρίου με στόχο να επαναλειτουργήσει η αγορά τα Xριστούγενα, που «βάφτηκε» από το επιδημιολογικό φορτίο.
Tο ζήτημα δεν αφορά προσωπικά τον Bακάκη και τα Jumbo, αλλά αντανακλά την εικόνα στη συντριπτική πλειονότητα των επιχειρήσεων. Tώρα, γιατί ο ίδιος επέλεξε να προχωρήσει σ’ αυτή την στρατηγική των καταγγελιών, προφανώς πηγάζει από την ιδιοσυγκρασία του, αλλά και την ανησυχία του ότι το καθολικό ή μερικό lockdown θα έχει συνέχεια.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ