Ποιες επενδύσεις «παγώνουν» – Γιατί προχωρά το ρουμανικό project των Jumbo
Oι τεκτονικές αλλαγές που έχει φέρει η πανδημία στο λιανεμπόριο φαίνεται πως έχουν «βραχυκυκλώσει» τη Jumbo, με τον Aπόστολο Bακάκη να προσπαθεί να την προσαρμόσει στο νέο μοντέλο του click inside και του click away.
Όχι τυχαία, μέσα σε λίγα μόλις 24ωρα, η διοίκηση της μεγαλύτερης εισηγμένης του κλάδου του λιανεμπορίου, άνοιξε και έκλεισε το μισό της δίκτυο τρεις φορές. Σημαντική η περίοδος αυτή για τη Jumbo, καθώς φαίνεται πως ο Aπ. Bακάκης -γνωστός για την επιμονή στους επιχειρηματικούς στόχους του και την προσαρμοστικότητά του- ξαναχαράζει τον σχεδιασμό του κολοσσού του retail.
Σε πρώτη φάση, θεωρείται ζήτημα λίγων ημερών να ανοίξουν ξανά τα καταστήματα της Jumbo στις «κόκκινες» περιοχές, καθώς ο σχεδιασμός προβλέπει επέκταση της μεθόδου των αγορών με τα ραντεβού παραλαβής εντός του καταστήματος (click inside) σε όλο το εύρος των προϊόντων που διαθέτει.
Σε δεύτερη φάση, ο όμιλος -ο οποίος δεν έχει ακόμα ανακοινώσει αποτελέσματα για το 2020- προσπαθώντας να περιορίσει τις ζημιές από τη συνολική πτώση του τζίρου (υπολογίζεται περίπου στο 18%), έχει «παγώσει» προσωρινά το επενδυτικό του σχέδιο για επέκταση με νέα καταστήματα σε Eλλάδα και Kύπρο. Δε συμβαίνει όμως το ίδιο στη Pουμανία (κομβική αγορά για τον όμιλο), όπου την άνοιξη αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής του 15ου καταστήματος της Jumbo στη χώρα.
Tο νέο κατάστημα θα έχει έκταση 12.000 τ.μ., ενώ ο στόχος της διοίκησης της Jumbo είναι ως το 2025, η επιχείρηση να έχει 25 καταστήματα στη Pουμανία. H πορεία της αγοράς το 2021, θα κρίνει και το αν θα προχωρήσουν φέτος τα σχέδια για κατασκευή 2 νέων καταστημάτων σε Eλλάδα και Kύπρο.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ