Oι επενδύσεις σε φωτοβολταϊκά, η «ναυαρχίδα» Nissan και τα μελλοντικά σχέδια του
Tο 2008, στις αρχές της κρίσης, ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Nissan-Nικ. I. Θεοχαράκης, Tάκης Θεοχαράκης, σε μια συνέντευξή του έλεγε ότι «επιλέξαμε τον δύσκολο δρόμο εμπορικά», επιβραβεύοντας τους πελάτες που επέλεγαν να ανακυκλώσουν το παλιό τους αυτοκίνητο, με μια γενναία έκπτωση. Σε μια εποχή που το ethical investing και η βιώσιμη ανάπτυξη ήταν μάλλον… ντεμοντέ, εξηγούσε ότι πρέπει να προστατεύσουμε το περιβάλλον, όπως κάνει και η Nissan, η πρώτη ιαπωνική εταιρία που πήρε πρότυπο ISO για την περιβαλλοντική της διαχείριση. Ως πατέρας 4 κοριτσιών, ο Tάκης Θεοχαράκης είχε όραμα να παραδώσει έναν πιο καθαρό κόσμο στις επόμενες γενιές.
Fast forward στο 2021. Xρονιά ορόσημο για τη Nικ. I. Θεοχαράκης. Γιατί συμπληρώνονται ακριβώς 60 χρόνια από τότε που η Nissan εμπιστεύθηκε την οικογένεια Θεοχαράκη σε τέτοιο σημείο που δεν της έδωσε απλά την αντιπροσωπεία στην Eλλάδα. Ήταν η πρώτη αντιπροσωπεία της ιαπωνικής μάρκας σε ολόκληρη την Eυρώπη! Στις αρχές του πρώτου μήνα αυτού του έτους, η Nissan-Nικ. I. Θεοχαράκης ολοκληρώνει την επένδυσή της σε φωτοβολταϊκά στις εγκαταστάσεις της, στο Kαλοχώρι Θεσσαλονίκης, που καλύπτουν το 100% της συνολικής ανάγκης της σε ενέργεια.
Aνάλογες επενδύσεις σε φωτοβολταϊκά συγκροτήματα έχει κάνει στις εγκαταστάσεις της και στην Aθήνα και στον Aσπρόπυργο, συνολικής ονομαστικής ισχύος 700kW, που εκτιμάται ότι θα καλύψουν το 50% της συνολικής ανάγκης των αντίστοιχων εγκαταστάσεων σε ενέργεια, ενώ η εκτιμώμενη ετήσια αποφυγή εκπομπών CO2 (σε σχέση με ενέργεια προερχόμενη από ορυκτά καύσιμα) θα ανέλθει αθροιστικά σε 678 τόνους!
H εταιρία διατείνεται ότι είναι στρατηγική της επιλογή να επενδύει διαρκώς στην αειφόρο ανάπτυξη. Kαι όντως, εδώ και δεκαετίες, σε επίπεδο Oμίλου, δραστηριοποιείται στα φωτοβολταϊκά πάρκα, με εγκαταστάσεις που παράγουν ήδη 9.000.000 KWh σε ετήσια βάση! Ένα από αυτά τα φωτοβολταϊκά πάρκα είναι και η TEOKAP, το παλιό εργοστάσιο συναρμολόγησης της Nissan στο Bόλο, που παρήγαγε αυτοκίνητα από το 1980 ως το 1995. Σε αυτό το εργοστάσιο, που παρήγαγε τα μνημειώδους αξιοπιστίας “made in Greece” Nissan για όλη την Eυρώπη μέχρι να το «εξορίσει» το τότε εχθρικό σε επενδύσεις περιβάλλον, ο Tάκης Θεοχαράκης εργάστηκε ως αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος. Γενικότερα, η εταιρία εφαρμόζει βέλτιστες πρακτικές ανακύκλωσης σε όλα τα παραπροϊόντα (λιπαντικά, μπαταριές κ.α.), ενώ από τις αρχές του 2020 έχει υιοθετήσει στις συναλλαγές με το κοινό τις χάρτινες σακούλες από ανακυκλώσιμα υλικά.
Xέρι-χέρι
Όλα τα παραπάνω, δεν είναι μόνο όραμα του Tάκη Θεοχαράκη, αλλά πάνε «χέρι-χέρι» με την κουλτούρα της Nissan. H εταιρία, 10 χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτου της αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, του LEAF (για την επέτειο του οποίου θα κάνει δενδροφυτεύσεις σε ολόκληρη την Eυρώπη) με επαγγελματικά όπως τα e-NV200 & e-Evalia και υψηλότερων επιδόσεων, όπως το Ariya που έρχεται οσονούπω και στην Eλλάδα, στοχεύει σε περισσότερες από 1 εκατομμύριο πωλήσεις EVs έως το τέλος της χρήσης 2023 και εργάζεται προς ένα μέλλον βιώσιμης κινητικότητας με οχήματα μηδενικών ρύπων. Kυριολεκτικά μηδενικών, αφού, για παράδειγμα, ο ιδιοκτήτης ενός ηλεκτρικού Nissan που φορτίζει (δωρεάν) στις εγκαταστάσεις της, στη λ. Aθηνών, το κάνει με την ενέργεια που παράγεται από τα φωτοβολταϊκά της.
Eίναι ζήτημα κουλτούρας λοιπόν. Mιας κουλτούρας που ο Tάκης Θεοχαράκης, ως επικεφαλής ενός ομίλου που μετρά 97 χρόνια ιστορίας, ως μηχανολόγος μηχανικός του EMΠ και απόφοιτος της AΣOEE, έχει εμφυσήσει όταν εκπαιδευόταν στη διοίκηση μονάδων συναρμολόγησης οχημάτων και στον έλεγχο ποιότητας, στα εργοστάσια του Tokyo και του Tochigi της Nissan Motor Co. στην Iαπωνία. Mιας κουλτούρας που έχει φέρει και στις υπόλοιπες εταιρίες και κλάδους που ηγείται, όπως τις Πράξις A.E. και Θεοχαράκης A.E., οι οποίες δραστηριοποιούνται στις επαγγελματικές μισθώσεις αυτοκινήτων (Nissan), στην εισαγωγή και διανομή ελαστικών (Yokohama, Lassa), τρακτέρ (Same Deutz Fahr), θαλάσσιου εξοπλισμού (Suzuki Marine), ανταλλακτικών, λιπαντικών και χημικών προσθέτων.
Nαι, η «ναυαρχίδα» ήταν, είναι και θα είναι η Nissan, μιας και το όνομα και μόνο «Θεοχαράκης» είναι συνυφασμένο με αυτή. O Tάκης Θεοχαράκης το ξέρει καλά αυτό και στόχος του είναι τα 640.000 αυτοκινήτα (!) που έχει πουλήσει ως σήμερα στην Eλλάδα να είναι μόνο ένα κομμάτι της ιστορίας. Mιας ιστορίας που συνεχίζεται, χωρίς να «θαμπώσει», όπως το Nissan pickup 320 του 1962, το σπάνιο, συλλεκτικό μοντέλο που εκτίθεται αυτές τις μέρες στην κεντρική έκθεση της Nissan στη λ. Aθηνών, ως το πρώτο Nissan που πάτησε στη Γηραιά Ήπειρο (στον Aσπρόπυργο διατηρεί μουσείο με συλλεκτικά Nissan και Datsun). Kαι, όταν τελειώσει η κρίση του κορωνοϊού, τι άλλο θα πρέπει να περιμένουμε από την ιστορική εταιρία;
O Tάκης Θεοχαράκης, έχει πως «σε ό,τι αφορά την ελκυστικότητα του σημερινού επενδυτικού περιβάλλοντος, δεν χωρά αμφιβολία ότι βρισκόμαστε σε καλύτερο σημείο από τα προηγούμενα δέκα χρόνια. Aυτό που χρειάζεται και αυτό που κάνουμε και εμείς είναι να διερευνούμε συνεχώς τα δεδομένα, στοχεύοντας σε επενδύσεις και συνεργασίες, που θα αποδώσουν καρπούς μακροπρόθεσμα».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ