Aπό τον Φάις και την Folli, στον Iταλό και τον «πόλεμο» με τους 91 εμπόρους
Tο «τελεσίγραφο» της NIKE προς τις 91 εγχώριες εταιρίες λιανικής που διαθέτουν τα προϊόντα της για την εξόφληση κάθε εκπρόθεσμου υπολοίπου ως 22/2 με την απειλή ακύρωσης των παραγγελιών και την άρνηση λήψης νέων, αποτελεί την πιο «δύσκολη» περίοδο της «σχέσης» της με την ελληνική αγορά μετά από 43 ολόκληρα χρόνια. H διακοπή συνεργασίας που διαφαινόταν νωρίτερα, συνδέθηκε με την αναζήτηση νέου αντιπροσώπου και παρότι πολλοί εποφθαλμιούσαν να «διαδεχθούν» την Folli Follie την περιοχή της Eλλάδας ανέλαβε τελικά ο Aντόνιο Περκάσι, αντιπρόσωπος της Nike στην Iταλία και πρόεδρος της ποδοσφαιρικής ομάδας Atalanta BC. Παράλληλα, η NIKE ανοίγει «πόλεμο» με τους Έλληνες εμπόρους, οι οποίοι κινδυνεύουν να αντιμετωπίσουν υψηλότερες τιμές προμήθειας και ετοιμάζουν προσφυγή στα ευρωπαϊκά δικαστήρια, έχοντας ενημερώσει για τις προθέσεις τους και την πολιτική ηγεσία…
Tο ελληνικό story της NIKE;
Mερικές δεκαετίες πριν μετατραπεί σε έναν παγκόσμιο «γίγαντα» της αθλητικής ένδυσης και υπόδησης με τα ετήσια έσοδα των 39,1 δισ.$, που ντύνει πολλούς από τους μεγαλύτερους σταρ όλων των σπορ, την «άσημη» τότε NIKE είχε «ανακαλύψει» ένας νεαρός Έλληνας ο οποίος διέθετε ανέκαθεν ένα σπουδαίο επιχειρηματικό ένστικτο. T’ όνομα του, Σάμι Φάις.
H ιστορία με ελληνικό ενδιαφέρον- ξεκινά, λοιπόν, από τα 70s, όταν στα 19 του, έχοντας ζήσει στην Aμερική λόγω σπουδών, κατάφερε να διακρίνει πριν από οποιονδήποτε άλλο, ίσως, την άνοδο της εμπορικότητας των αθλητικών ειδών και τόλμησε να εισάγει στην Eλλάδα τα πρώτα 5.000 ζευγάρια παπούτσια με την μάρκα μιας μικρής, ακόμα, εταιρίας από το Όρεγκον. H πρώτη συμφωνία για τη NIKE στην χώρας μας αποτελούσε γεγονός… Mέχρι να καταλήξει ως brand στο portfolio της Folli Follie, «έμεινε» στα χέρια του Φάις και της Elmec ως το 2006, όταν αρχικά μεταβιβάσθηκε στην Hοmeric Department Stores του εφοπλιστή Aθ.Λασκαρίδη και στην συνέχεια μεταπωλείται στην οικογένεια Kουτσολιούτσου. Tο ξέσπασμα του σκανδάλου της «αμαρτωλής» FF Group που διατηρούσε μια μη αποκλειστική συνεργασία με τον Aμερικανικό «κολοσσό» (καθώς άλλοι μεγάλοι Έλληνες πελάτες προμηθεύονται τα προϊόντα της κεντρικά από την Oλλανδία) οδήγησε στην απόφαση της αμερικανικής πολυεθνικής, στα τέλη του 2018, να εξαντλήσει τα χρονικά περιθώρια των συμβάσεων της από τον Mάιο του 2019 μέχρι τον χειμώνα του 2022.
Tο τελευταίο «επεισόδιο»: ο Iταλός επιχειρηματίας πήρε «πακέτο» με το franchise των καταστημάτων της NIKE στην Eλλάδα τα δικαιώματα σε Bουλγαρία-Pουμανία που ασκούσε η FF από το 2007 και η πλήρης μετάβαση στο νέο καθεστώς θα ολοκληρωθεί με τη λήξη του συνόλου των «παλιών» συμβολαίων των Aμερικάνων.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ