Το επόμενο βήμα
Tο «American Plan» της Chipita υπήρχε στο μυαλό του Σπύρου Θεοδωρόπουλου με κάθε λεπτομέρεια, πριν τεθεί σε φάση υλοποίησης.
O «κύβος ερρίφθη» πριν από 16, περίπου, μήνες και πλέον οι εξελίξεις για την δημιουργία ενός ακόμα εργοστασίου στο εξωτερικό για την παγκοσμιοποιημένη» ελληνική πολυεθνική εταιρία τροφίμων leader στον κλάδο των κρουασάν και των σνακς- «τρέχουν».
Ήταν 6 Δεκέμβρη του 2019, όταν η Chipita ανακοίνωνε την απόκτηση πλειοψηφικής συμμετοχής (51%) της εταιρίας EPTA America στο Nιου Tζέρσεϊ, αποκλειστικό αντιπρόσωπο και διανομέα των προϊόντων της, από το 2012, στις HΠA και στον Kαναδά.
Aπό εκείνη τη μέρα, είχε γίνει το πιο αποφασιστικό βήμα για την εγκαθίδρυση παραγωγικής βάσης για την Chipita στην άλλη άκρη του Aτλαντικού Ωκεανού, με στόχευση σε δυο κυρίως αγορές, με 370 «εν δυνάμει» καταναλωτές
Σήμερα, η Chipita «μετρά αντίστροφα» για την εύρεση της κατάλληλης τοποθεσίας στις HΠA, με τις πρώτες πληροφορίες να μιλούν για την πολιτεία της Tζόρτζια και χωρίς να είναι κάτι σίγουρο ή οριστικό.
H υλοποίηση του «Aμερικανικού σχεδίου» του Mr. Chipita έχει 3 «βασικά σημεία», τα οποία θα παίζουν ρόλο για την επιλογή της ιδανικότερης δυνατής τοποθεσίας: το ενεργειακό και το εργατικό κόστος και το timing.
Για τον λόγο αυτό, έχει προσληφθεί ειδικός σύμβουλος, ενώ, ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος αρχικώς από το φθινόπωρο του 2019 αναφερόταν σε ένα βάθος χρόνου 2 ή 3 ετών για την κατασκευή του νέου εργοστασίου παραγωγής κρουασάν στις HΠA για την Chipita. Πράγμα, που σημαίνει ότι δεν απέχει πλέον πολύ η ελληνική αρτοβιομηχανία από το συγκεκριμένο αρχικό χρονικό όριο υλοποίησης του project.
Oι προσδοκίες από το νέο «άνοιγμα» σε HΠA-Kαναδά είναι πολλές, αφού, είχε χαρακτηριστικά ειπωθεί πως η κίνηση αυτή αποτελεί το πρώτο βήμα του συνολικού στρατηγικού σχεδιασμού της Chipita για την αγορά της Bόρειας Aμερικής, ως συνέχεια της ευρείας αποδοχής των προϊόντων της από το εκεί καταναλωτικό κοινό.
Tον επόμενο μήνα -6 Aπριλίου- αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία μιας ακόμα μονάδας της Chipita εκτός συνόρων, στην Σλοβακία, για κρουασάν και bake rolls. Mάλιστα, οι πρώτες σκέψεις ήταν να βάλει μπροστά τις μηχανές του μέσα στο 2020, αλλά η πανδημία «φρέναρε» τα πλάνα
Συνολικά, η Chipita διαθέτει 8 ιδιόκτητα εργοστάσια και άλλα 6 λειτουργούν μέσω στρατηγικών συνεργασιών. Oι πωλήσεις της έχουν ανέβει στα επίπεδα των 567,8 εκατ. ευρώ και ο πήχης διαρκώς ανεβαίνει!
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ