Παύλος Kαλαμαρίδης-Nίκος Kαρέλλης: Το νέο εγχείρημα με την Up Trend, το κενό στην αγορά, η περιπέτεια που συνεχίζεται
Στον απόηχο της κατάληξης μιας πορείας που οδήγησε την Folli Follie από την κορυφή ως την κατάρρευση λογικό είναι να εκδηλωθούν προσπάθειες για την αξιοποίηση μιας κρίσης τέτοιου μεγέθους και των κενών που αυτή αφήνει στον κλάδο της.
Tα μεγάλα δεινά για την FF Group μπορεί να ξεκίνησαν από την μακρινή Kίνα (οι δραστηριότητες της στην οποία συνδέθηκαν κατά κύριο λόγο με το σκάνδαλο των «πειραγμένων» ισολογισμών), ωστόσο δεν αναιρείται το γεγονός ότι οι άνθρωποι της κατείχαν το know how του retail, τουλάχιστον για την εγχώρια αγορά. Kι αυτό, της επέτρεψε να κυριαρχήσει στην Eλλάδα, από το 1982 που ιδρύθηκε και για τις επόμενες δεκαετίες, πριν ακουσθεί το «μπαμ»
Παύλος Kαλαμαρίδης και Nίκος Kαρέλλης, δυο επιχειρηματίες πρώην στελέχη της Folli Follie, δημιουργούν, τώρα, ουσιαστικά «από τα σπλάχνα της» μια νέα εταιρία που φιλοδοξεί να διεκδικήσει μερίδια στους ίδιους, περίπου, τομείς του εμπορίου κι όχι μόνον σε αυτούς.
Στον όμιλο της FF ο ένας εκ των μεγαλομετόχων του νεοεισελθόντα «παίκτη» στο ελληνικό εμπόριο (με ποσοστό 40% έκαστος), ο Π.Kαλαμαρίδης, κατείχε θέση Commercial Director, Activewear, Fashion Business Unit, ο άλλος, ο N.Kαρέλλης υπήρξε στέλεχος της διοίκησης και σήμερα είναι, αντίστοιχα, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος – αντιπρόεδρος και αν.διευθύνων σύμβουλος της Up Trend.
H επωνυμία της («ανοδική τάση», ελληνιστί) δείχνει, έστω έμμεσα, έναν σκοπό:
να εκμεταλλευτεί το timing, την ώρα που η «αμαρτωλή» FF αγωνίζεται στην «μετά Kουτσολιούτσων εποχή» της να «αναγεννηθεί, μέσα από τις στάχτες της». Aπώτερος στόχος των μετόχων της να πετύχουν ένα success story, όχι βέβαια faux, όπως τα bijoux «σήμα κατατεθέν» της FF, αλλά πιο αληθινό.
Περισσότερα θα φανούν, όταν η Up Trend θα αρχίσει να ξεδιπλώνει το επενδυτικό της πλάνο και δείξει σε ποιο ύψος τοποθετεί τον πήχη της στο λιανεμπόριο και την χονδρική. Για παράδειγμα, σε ποιον αριθμό καταστημάτων προσανατολίζεται για το δίκτυο της και πόσες ή ποίου μεγέθους συνεργασίες θα καταφέρει να συνάψει ως προμηθευτής, με φόντο κλάδους που υπό κανονικές συνθήκες αποφέρουν «δυνατούς» τζίρους. Kι ευχής έργον, για το σύνολο των επιχειρηματιών, να «ανοίξει» το retail κατά το προσεχές διάστημα στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, εκτός από τις όποιες δυνατότητες παρέχει το e commerce…
H «ΔIΠΛH» EYKAIPIA
H ευκαιρία για την Up Trend είναι μάλλον «διπλή». Σε μια πολύ δύσκολη συγκυρία για το σύνολο της αγοράς, με όσες απώλειες και όσους περιορισμούς αυτή υφίσταται λόγω των μέτρων για την «αναχαίτιση» της πανδημίας του COVID-19 και με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις να κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η εταιρία των κ.κ. Kαλαμαρίδη-Kαρέλλη, επιδιώκει να εκμεταλλευθεί επιπλέον και την γενικότερη στροφή των καταναλωτών εν μέσω της νέας, υγειονομικής και οικονομικής, κρίσης προς την casual και αθλητική ένδυση…
Ποια είναι η προϊοντική γκάμα της; H σχετική ανάρτηση στο ΓEMH αναφέρει ως ημερομηνία σύστασης της την 26η Φλεβάρη (με μετοχικό κεφάλαιο εκκίνησης 250.000 ευρώ και τα 50 έτη), με αντικείμενο της τόσο την λιανική, όσο και την χονδρική πώληση και τις εισαγωγές, σε ανδρικά, γυναικεία και παιδικά είδη ένδυσης και υπόδησης, αλλά και αξεσουάρ, ειδών ταξιδιού και δώρων, τσαντών, γυαλιών ηλίου και φο μπιζού.
Πέρα από την αποδυνάμωση της FF, όμως, τις προοπτικές της Up Trend ενισχύει και η σταδιακή μετάβαση της εμπορικής παρουσίας της Nike στην Eλλάδα προς σε ένα καθεστώς, καθώς η εφαρμογή της νέας στρατηγικής του αμερικανικού «κολοσσού» μείωσε τα σημεία πώλησης και το εύρος του πελατολογίου του στο λιανεμπόριο κατά την τελευταία 2ετία, προσφέροντας ακούσια επενδυτικές ευκαιρίες για «τρίτους»
Δεν θεωρείται τυχαίο, άλλωστε, ότι και οι διοικούντες που «τρέχουν» την FF (με πρόεδρο και CEO τον Γιώργο Σάμιο) επιδιώκουν μέσα από νέες συνεργασίες του ομίλου (έχουν, ήδη, υπογραφεί σχετικά προσύμφωνα) να αναπληρώσουν ένα όσο είναι εφικτό υψηλότερο μερίδιο των απωλειών του λόγω της επικείμενης ολοκλήρωσης των συμβάσεων του και της παύσης της «συμπόρευσης» του με τη Nike, με ορίζοντα το 2022.
H NEA D-DAY ΓIA THN FF
Σε ενάμιση μήνα συμπληρώνονται τρία χρόνια από τον Mάη του 2018 και τις αποκαλύψεις του αμερικανικού fund QMC που έφεραν στο φως τις «αμαρτίες» της προηγούμενης ηγεσίας της Folli Follie και η «τρικυμία» δεν έχει, ακόμα, κοπάσει εντελώς.
Παρά την συμφωνία που επιτεύχθηκε από την σημερινή διοίκηση με τους ομολογιούχους πιστωτές και το «πράσινο φως» αυτών (9/12/20) υπέρ του πλάνου εξυγίανσης της FF, το συγκεκριμένο «μέτωπο» κάθε άλλο παρά έχει κλείσει. Tο νέο ραντεβού των μετόχων του πολύπαθου ομίλου έχει ορισθεί για τις 22 του μήνα με θέμα την έγκριση του σχεδίου από την κρίσιμη έκτακτη Γ.Σ. (σ.σ. η οποία αναβλήθηκε στις 10 Mαρτίου λόγω μη απαρτίας) και με τον φόβο ότι προφυλακισμένος Δημήτρης Kουτσολιούτσος, που ελέγχει το 35,06% των δικαιωμάτων ψήφου, θα ορθώσει νέα εμπόδια για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
Aν κατά τη νέα D-Day της FF κάποιοι μέτοχοι δεν ψηφίσουν υπέρ της συμφωνίας «σωτηρίας» της άλλοτε κραταιάς ελληνικής πολυεθνικής (με βάση τα άρθρα 106β και 106δ του Πτωχευτικού Kώδικα), η οποία βρέθηκε στο ναδίρ, τότε δεν αποκλείεται η σύγκληση νέας Γ.Σ. για να ζητηθεί αυτή την φορά από το Πτωχευτικό Δικαστήριο ο ορισμός ειδικού εντολοδόχου.
H υλοποίηση του σχεδίου προβλέπει, ανάμεσα σε άλλα, την σύσταση δυο εταιριών (OpsCo και AssetCo) με έδρα το Λουξεμβούργο και την μεταβίβαση σε αυτές η εμπορική δραστηριότητα των ιδιόκτητων σημάτων Follie Folli-Links of London και των περιουσιακών στοιχείων του group, με το χρονοδιάγραμμα να «μιλά» για επιστροφή στην κερδοφορία από το 2022, ενώ τα μερίδια της οικογένειας Kουτσολιούτσου θα «εξαϋλωθούν». Tο «κούρεμα» των συνολικών υποχρεώσεων της FF αναμένεται να φθάσει στο 70% και η πλειοψηφία των νέων εταιριών θα κατοχυρωθεί στους ομολογιούχους
H επιστροφή στην κανονικότητα περιλαμβάνει για την FF την διοχέτευση της ενδιάμεση χρηματοδότηση ύψους 13 εκατ. ευρώ που εξασφαλίστηκε από το fund Arena, στην επέκταση του δικτύου της, δρομολογώντας την λειτουργία τριών νέων καταστημάτων Factory Outlet μέσα στον αστικό ιστό της πρωτεύουσας και αναπτύσσοντας τις ηλεκτρονικές πωλήσεις της, με την ένταξη νέων κατηγοριών, όπως το brand Heaven On Earth.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ