Με την ολοκλήρωση των έργων ο χρόνος της διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη με τρένο θα μειωθεί στις 3 ώρες και 15 λεπτά
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ, ενέκρινε χθες, Δευτέρα 29 Μαρτίου, την υπογραφή τηςΣύμβασης με την οποία επιταχύνεται η ολοκλήρωση του έργου«Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης και Αντικατάστασης 70 Αλλαγών Τροχιάς Σε Εντοπισμένα Τμήματα του Άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Προμαχώνας» Α.Σ 717 (πλην τμήματος Τιθορέα – Δομοκός). Τονίζεται πως με την εν λόγω έγκριση,που ακολούθησε αυτής του Ελεγκτικού Συνεδρίου,κλείνει ο κύκλος των διοικητικών διαδικασιών ώστε να υλοποιηθούν οι απαραίτητες επιπλέον εργασίες για την ασφαλή και άρτια ολοκλήρωση του έργου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις 22 Ιανουαρίου 2021 το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ είχε εγκρίνει παράταση της διάρκειας του έργου κατά 16 μήνες, καθώς κατά το στάδιο υλοποίησης προέκυψανανάγκες επιπλέον εργασιών για την ολοκλήρωση του. Οι εργασίες αυτές ανατυπώνονται στην Σύμβαση η υπογραφή της οποίας εγκρίθηκε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση καιο προϋπολογισμός τους ανέρχεται στο ποσό των 13.320.240,00€.
Επιπλέον, σημειώνεται, πως ο αρχικός συμβατικόςπροϋπολογισμός του έργου είναι 41,3 εκ. € (μετά την έκπτωση) και εκτελείται από την Κοινοπραξία ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε. – ALSTOM TRANSPORT SA. Η σύμβαση υπεγράφη το Σεπτέμβριο του 2014 και μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί επιτυχώς το 85%του αντικειμένου. Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο του προγράμματος ΕΣΠΑ 2014 – 2020, καθώς και από Εθνικούς πόρους.
Η εν λόγω σύμβαση (717) έχει άμεση διεπαφή με τη σύμβαση προμήθειας (10005) η οποία αφορά την εγκατάσταση του ETCS (European Control Train System) στα αντίστοιχα τμήματα.Η ολοκλήρωση των έργων θα έχει ως αποτέλεσμα στην σημαντική ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μετακινήσεων σε εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια ενώ ο χρόνος της διαδρομής στο σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, να μειωθεί σε 3:15′ από 3:57′ πουείναι σήμερα.
Το σύστημα ETCSαφορά στηναυτόματη προστασία συρμών και αποτελείται από δύο υποσυστήματα, το Σύστημα Συρμού και το Σύστημα Γραμμής, τα οποία επιτρέπουν:
• τη συνεχή επιτήρηση της μέγιστης επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών
• την αυτόματη προστασία έναντι παραβιάσεων ταχύτητας με την εφαρμογή πέδησης λειτουργίας ή πέδησης ανάγκης, καθώς και την αυτόματη ακινητοποίηση του συρμού με πέδηση ανάγκης, σε περίπτωση παραβίασης ερυθρού φωτοσήματος.
• την απεικόνιση των ενδείξεων των φωτοσημάτων στο θάλαμο μηχανοδήγησης με χρήση ηλεκτρονικών μονάδων γραμμής LEU (LinesideElectronicUnits) και ραδιοφάρων (Εurobalises).
Με αφορμή την εξέλιξη αυτή, οΔιευθύνων Σύμβουλος της «ΕΡΓΟΣΕ», κ. Χρήστος Βίνης ανέφερε ότι«στόχος της ΕΡΓΟΣΕ είναι η ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στο συντομότερο δυνατό χρόνο, πάντα όμως με απόλυτη προσήλωση στους όρους αρτιότητας, ποιότητας και ασφάλειας των μεταφορών. Προς αυτή την κατεύθυνση αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες και προχωρούμε χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις όλες τις απαραίτητες διαδικασίες».