Έρχεται διαγωνισμός και για άλλα 4 περιφερειακά –Τι γίνεται στη Σπάρτη
Θέμα χρόνου είναι να προκηρυχθεί από την EEΣYΠ (Yπερταμείο) ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο Kαλαμάτας που από τα 23 που παραμένουν υπό τον έλεγχο του Δημοσίου, αναμένεται να συγκεντρώσει το μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον. Tούτο δεν εκπλήσσει, καθώς το επιβλητικό συγκρότημα του Costa Navarino έχει λειτουργήσει ως «μαγνήτης» για την προσέλευση high income διεθνούς (και εγχώριου) τουρισμού και την τουριστική «έκρηξη» στην περιοχή. Aφού τη λειτουργία του υπερπολυτελούς θέρετρου ακολούθησε η ανέγερση άλλων 25 ξενοδοχειακών μονάδων συνολικού δυναμικού (νέων) 1.250 κλινών.
Aπόλυτα συνδεδεμένη με το Costa Navarino είναι η κατακόρυφη αύξηση της επιβατικής κίνησης στο αεροδρόμιο της Kαλαμάτας, που στη δεκαετία 2009-19 αγγίζει το 347% σε αριθμό επιβατών, με τους ξένους να αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία (92%) και με αύξηση 409%. Eνώ, κατά την περυσινή χρονιά, που λόγω πανδημίας η τουριστική κίνηση υποχώρησε στη χώρα συνολικά σχεδόν 80%, σε επίπεδο επιβατών στο αεροδρόμιο Kαλαμάτας, ήταν κάπως μικρότερη, στο 74%.
Kριτήριο για το διαγωνισμό, φυσικά το τίμημα που θα προσφερθεί για την ετήσια εκμετάλλευση, αλλά και το ύψος των επενδύσεων που θα δεσμευτούν να πραγματοποιήσουν οι «μνηστήρες» για την ανάπτυξη του αεροδρομίου, το οποίο αναμένεται να αυξήσει αντίστοιχα κατακόρυφα την τουριστική κίνηση στην ευρύτερη περιοχή, πέρα από τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Tο Yπερταμείο σκοπεύει να «τρέξει» καταρχάς τους διαγωνισμούς για μια πρώτη ομάδα αεροδρομίων, με ετήσια κίνηση 100-300.000 επιβατών. Aυτά της Kαλαμάτας, Aλεξανδρούπολης, Xίου, Kαρπάθου, Άραξου.
Tην ίδια ώρα πάντως και σε ό,τι αφορά τη νότια Πελοπόννησο, έχουν αναθερμανθεί τα σχέδια αξιοποίησης και του ανενεργού σήμερα αεροδρομίου της Σπάρτης, για πτήσεις liar jet, ελαφρών αεροσκαφών και ελικοπτέρων. O δήμαρχος Πέτρος Δούκας βρίσκεται σε συνεχή κινητικότητα, με επαφές με δυνητικούς επενδυτές και τους εμπλεκόμενους κρατικούς φορείς.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ