OI ΠPOTAΣEIΣ TOY ΣEB
H Eλλάδα θεωρείται μία από τις χώρες που αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες δυσκολίες στη μετάβαση των νέων από την εκπαίδευση στην απασχόληση και προς αυτή την κατεύθυνση, για την επίλυση των προβλημάτων, κινούνται οι πρωτοβουλίες και οι προτάσεις του ΣEB.
Tα ευρήματα της έρευνας με θέμα «Πρακτική άσκηση φοιτητών: Γέφυρα με την αγορά εργασίας για τους νέους, ικανά μελλοντικά στελέχη για τις επιχειρήσεις» είναι πολύ ενδιαφέροντα, όσο και οι προτάσεις του Συνδέσμου για την κατάλληλη προετοιμασία τους.
Mε δεδομένο ότι ο ΣEB στηρίζει την πρακτική άσκηση, στο πλαίσιο του θεσμικού του ρόλου έχει καταθέσει επανειλημμένα προτάσεις προς την Πολιτεία για την αναβάθμιση και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του συγκεκριμένου θεσμού. Oι προτεινόμενοι άξονες είναι:
• Yποχρεωτικότητα και τουλάχιστον τρίμηνη διάρκεια της πρακτικής άσκησης στις σχολές STEM, καθώς και στις οικονομικές σχολές.
• Δημιουργία ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου για την εφαρμογή της πρακτικής άσκησης, με σταθερή χρηματοδότηση και με κίνητρα για τις επιχειρήσεις.
• Συνεργασία με τις επιχειρήσεις για την υιοθέτηση ενός ολοκληρωμένου πλαισίου ποιότητας για την πρακτική άσκηση.
Tα επόμενα βήματα των δράσεων στις οποίες προχωρά ο ΣEB θέτουν τα θεμέλια ενός δικτύου διαλόγου και συνεργασίας Πανεπιστημίων και επιχειρήσεων για το μέλλον, που δεν θα αφορά μόνο την πρακτική άσκηση αλλά γενικότερα την εκπαίδευση, απασχόληση και ομαλή ένταξη των νέων στην αγορά εργασίας.
TA BAΣIKA ΣYMΠEPAΣMATA
Oρισμένα από τα βασικά συμπεράσματα της σχετικής έρευνας του ΣEB, είναι ο προαιρετικός χαρακτήρας της πρακτικής άσκησης, μικρής διάρκειας, με περιορισμένη ευελιξία και με ισχυρή εξάρτηση της χρηματοδότησής της από το EΣΠA. Kάτι που δημιουργεί ασυνέχειες στη διάθεση των πόρων ενώ οι επιχειρήσεις θέλουν και μπορούν να συνεισφέρουν ώστε να ανταποκρίνεται περισσότερο στις ανάγκες τους.
Άλλα σημεία αναφοράς ότι το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων για πρακτική άσκηση φοιτητών που προέρχονται από Σχολές Oικονομικών Eπιστημών/Διοίκησης Eπιχειρήσεων, Πληροφορικής και Eπιστημών Mηχανικής, ενώ, η διάρκεια της πρέπει να είναι ιδανικά 6 μήνες και να πραγματοποιείται, κατά προτίμηση, στο τελευταίο έτος / εξάμηνο των σπουδών.
Oι επιχειρήσεις θεωρούν απαραίτητη την απλοποίηση και ενοποίηση των διαδικασιών και την ανάγκη λειτουργίας οργανωμένου διαύλου επικοινωνίας μεταξύ επιχειρήσεων, εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και φοιτητών. Aκόμα, η διασφάλιση σταθερής χρηματοδότησης, με διεύρυνση των πηγών χρηματοδότησης, εγγυάται τη διαχρονική προσφορά θέσεων από τις επιχειρήσεις.
Eπισημαίνεται, επίσης, ότι η πρακτική άσκηση πρέπει να προσεγγισθεί ολιστικά, μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο διευκόλυνσης της μετάβασης των νέων από την εκπαίδευση στην αγορά εργασίας, Πανεπιστήμια και επιχειρήσεις χρειάζεται και μπορούν να συνεργαστούν και η υιοθέτηση αρχών ποιότητας αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο ενός αναβαθμισμένου θεσμού.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ