Στοιχεία για το πρώτο τετράμηνο του 2021
Σε θετικό έδαφος πέρασαν, για πρώτη φορά από την έναρξη της χρήσης, οι πωλήσεις του Ομίλου Jumbo κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 καταγράφοντας αύξηση περίπου 24% σε σχέση με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2020. Σημειώνεται ότι κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 οι πωλήσεις ήταν μειωμένες κατά περίπου 11%.
Οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση περίπου 5% σε σχέση με τον περυσινό τετράμηνο. Tον Απρίλιο του 2021, ξεκίνησε να επαναλειτουργεί το 75% των καταστημάτων του Ομίλου στην Ελλάδα, με αυστηρούς και δυσανάλογους για το μέγεθος των καταστημάτων περιορισμούς, ως προς τον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων και μόνο με την μέθοδο click inside ή click away. Τα καταστήματα στη Θεσσαλονίκη και τα καταστήματα σε εμπορικά κέντρα παρέμειναν κλειστά κατά το μεγαλύτερο μέρος του μήνα με αποτέλεσμα η συνεισφορά τους κατά την κρίσιμη πασχαλινή περίοδο να είναι αμελητέα.
Στην Κύπρο, τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμό στον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων. Ωστόσο, το σύνολο του δικτύου παρέμεινε κλειστό κατά την Μεγάλη Εβδομάδα και παρέμεινε κλειστό και την εβδομάδα μετά το Πάσχα (ολικό lock down). Oι πωλήσεις κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 σημείωσαν αύξηση περίπου 33%, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό τετράμηνο.
Στην Βουλγαρία, η πλειοψηφία των καταστημάτων ξεκίνησε να λειτουργεί από τις 12 Απριλίου με περιορισμό στον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν αύξηση περίπου 64% τον Απρίλιο 2021 με αποτέλεσμα οι πωλήσεις κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 να σημειώσουν αύξηση περίπου 32%.
Στην Ρουμανία, λειτούργησαν και τα 14 καταστήματα Jumbo με περιορισμούς στο ωράριο λειτουργίας, σημειώνοντας σχεδόν τριπλάσιες πωλήσεις σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2020 με αποτέλεσμα οι πωλήσεις κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 να σημειώσουν αύξηση περίπου 74%.
Όπως σημειώνει η εταιρεία, παρά το θετικό πρόσημο του τετραμήνου, η επιστροφή στην κανονικότητα του λιανεμπορίου, αποτελεί μια δύσκολη, επίπονη και περίπλοκη διαδικασία, με δεδομένους τους υπέρμετρα αυστηρούς περιορισμούς που τίθενται για τα Jumbo καθώς και για τα άλλα καταστήματα λιανικής ανάλογου μεγέθους, σε σχέση με τους άμεσα ανταγωνιστές της που είναι τα υπερμάρκετ.