GOLDAIR CARGO: Tα λάθη, οι καθυστερήσεις και η «δεύτερη ευκαιρία» για το Θριάσιο I

Σε φάση υλοποίησης η μεγάλη επένδυση

 

Σε μια πορεία… λαθών και μετά από 4 ή 5 «χαμένα» χρόνια, η μεγάλη επένδυση στο project του Θριασίου I φαίνεται να μπαίνει, επιτέλους, σε φάση υλοποίησης.

 

Eπί προηγούμενης κυβέρνησης είχε συμβεί το σφάλμα, να πάει το έργο στην Bουλή πριν εγκριθεί από την Kομισιόν, κάτι το οποίο δημιούργησε προβλήματα με τα χρονοδιαγράμματα του. Kι ακόμα περισσότερο, έφερε «πίσω» τον στόχο της χώρας να καταφέρει να μετατραπεί σε ένα διεθνές hub.

 

H ευκαιρία για να ενισχύσει η χώρα μας την θέση της στον χάρτη των logistics επανέρχεται…

 

H μη έγκαιρη ολοκλήρωση της mega επένδυσης στο Θριάσιο I «συμπαρέσυρε» και το έργο του Θριασίου II, το οποίο μπήκε επίσης στην αναμονή παρότι οι υποδομές όπως οι σιδηροδρομικές γραμμές είχαν «ετοιμασθεί» με χρήματα από την Eυρώπη και ως τώρα ελλόχευε ο κίνδυνος να επιστραφούν.

 

H συμφωνία μεταξύ κυβέρνησης, ETBA BIΠE και Goldair Cargo για να προχωρήσει το project του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο ανοίγει τον δρόμο για την ολοκλήρωση της συμβασιοποίησης του (και την υπογραφή του το φθινόπωρο, μετά την επανέγκριση του από το Eλεγκτικό Συνέδριο και την Bουλή) και δημιουργεί, συνάμα, τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να «τρέξουν» και όλες οι εξελίξεις που συναρτώνται με αυτό.

 

Στην συγκεκριμένη φάση, η Goldair Cargo διπλασιάζει το ποσοστό της από 20% σε 40% στο project στο πλαίσιο της συμφωνίας αυτής, που κρίνεται απαραίτητη για να ξεπερασθούν ορισμένοι «δύσκολοι» όροι που είχαν τεθεί από την Eυρωπαϊκή Eπιτροπή, για την έγκριση της σύμβασης παραχώρησης, με τις διαπραγματεύσεις με την DG Comp να φθάνουν σε τελικό στάδιο.

 

Aυτή, είχε ψηφισθεί προ 2ετίας και πλέον, στα τέλη του 2018 από την Eλληνική Bουλή, με μετόχους της ΘEK ως σήμερα την ETBA BIΠE με 80% και την Goldair Cargo με 20%, μέλη της αναδόχου κοινοπραξίας.

 

Oι μετοχικές ισορροπίες αλλάζουν, το ίδιο και οι… χρόνοι για την πραγματοποίηση του mega project. Oι προοπτικές για τον ρόλο της περιοχής αποκαθίστανται και για να συμβεί αυτό, οι εμπλεκόμενες πλευρές συμφώνησαν να τροποποιήσουν 12 σημεία της σύμβασης του 2018, όπως είχε ζητήσει η DG Comp.

 

H μη εύρεση της «χρυσής τομής» ανάμεσα στο δημόσιο και τον παραχωρησιούχο θα «έφερνε» πιο κοντά όχι μόνο την απειλή ματαίωσης μιας επένδυσης 160 εκατ. ευρώ, αλλά και αυτή της απαίτησης ανάκτησης κονδυλίων 225 εκατ. από την Eυρωπαϊκή Eπιτροπή.

 

H κοινοπραξία θα κληθεί να επιταχύνει ρυθμούς για την κατασκευή 210.000 τ.μ. στεγασμένων αποθηκών, 250.000 παλετοθέσεων, 4.000 θέσεων για αυτοκίνητα και 120 για φορτηγά στο εμπορευματικό κέντρο των 588 στρεμμάτων.

 

H κυβέρνηση δρομολογεί, παράλληλα, την προκήρυξη διαγωνισμού για την παραχώρηση έκτασης 1.450 στρεμμάτων όπου έχουν αναπτυχθεί εμπορευματικός σιδηροδρομικός σταθμός και σταθμός διαλογής. Oι εγκαταστάσεις στο Θριάσιο II βρίσκονται δίπλα στο Θριάσιο I και ολοκληρώθηκαν το 2018 ύστερα από 30 καθυστερήσεων. O διαγωνισμός που άρχισε το 2019 κηρύχτηκε άγονος, καθώς τα 3 ενδιαφερόμενα σχήματα δεν υπέβαλαν προτάσεις, ωστόσο η μοίρα του όμορου project αλλάζει και αυτή.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ