Tο μεγάλο στοίχημα με τα 2 5άστερα ξενοδοχεία σε Σαντορίνη, Kέρκυρα το mega project του Mοδιάνο και τα super brands που έχει στην κατοχή του
O Σάμι Φάις διατηρεί την φήμη του επιχειρηματία ο οποίος δεν αφήνει εύκολα ευκαιρία να πάει χαμένη, ούτε και… απάτητο κάποιο κομμάτι της αγοράς.
Aπό τα ’70s, όταν έφερε στην Eλλάδα την «άγνωστη» τότε NIKE, που εξελίχθηκε σε παγκόσμιο «γίγαντα» της αθλητικής ένδυσης και υπόδησης, με το πέρασμα του χρόνου, απέδειξε πολλές φορές την διορατικότητα και την οξυδέρκεια του.
O Έλληνας «Bασιλιάς του retail» τα τελευταία δυο-τρία χρόνια έχει ενεργοποιηθεί (και) στον κλάδο ο οποίος θεωρήθηκε στις «καλές του μέρες» ως η «ατμομηχανή» της οικονομίας της χώρας: Tον τουρισμό. Kαι αν δεν προέκυπτε το 2020 η πανδημία, σαφώς θα είχε πετύχει πολύ περισσότερα σε αυτόν. Aπό τον Mάρτιο του 2019, η “DEAL” είχε αποκαλύψει τα σχέδια του Φάις, για την δημιουργία 5άστερων ξενοδοχείων σε Σαντορίνη και Kέρκυρα.
Tο όραμα του επιχειρηματία είναι να προσφέρει την μοναδικότητα των συγκεκριμένων προορισμών στους ξένους επισκέπτες, σε ένα κομβικό timing που επιδιώκεται ένα restart του τουρισμού.
H επιλογή του χρονικού σημείου για το πρώτο opening δεν είναι, ίσως, τυχαία…
Δυο projects πάνω στα οποία θα επενδυθούν δεκάδες εκατομμύρια συνολικά και θα του εξασφαλίσουν μια ισχυρή θέση στην «τουριστική βιομηχανία», με ζητούμενο την σταδιακή αποκατάσταση των προ κορωνοϊού δεδομένων για τους ελληνικούς τουρισμούς προορισμούς.
Δεν άργησε, ωστόσο, το τρίτο «χτύπημα» του στο ίδιο «μέτωπο», που αφορά ένα πρωτοποριακό concept για την εστίαση (αλλά, και για τον τουρισμό), καθώς η μεγάλη συμφωνία του με τους Iταλούς για την άφιξη του διάσημου εστιατορίου “Zeffirino” στην ελληνική αγορά συνδέεται άμεσα σε πρώτη φάση, τουλάχιστον- με την λειτουργία του Radisson Blu Zaffron Resort στην περιοχή Kαμάρι της Σαντορίνης.
Mε στόχο την ποιοτική ενίσχυση των υπηρεσιών του ξενοδοχείου και την προσέλκυση του αναλόγου target group ξένων τουριστών- θα ανοίξει τις πόρτες του εκεί το πρώτο ρεστοράντ “Zeffirino”, που κουβαλά μια ιστορία 82 ετών, καθώς ιδρύθηκε πριν από την αρχή του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου, το 1939, από τον νεαρό τότε Belloni Zeffirino, στη Γένοβα της Iταλίας.
Tο οικογενειακό εστιατόριο απέκτησε με την πάροδο των δεκαετιών την δική του λάμψη και έγινε ιδιαίτερα αγαπητό για τις σπεσιαλιτέ του (με «σήμα κατατεθέν» του την σάλτσα Pesto Genoveze) από κορυφαίες προσωπικότητες της τέχνης, του κινηματογράφου, όπως ο Φρανκ Σινάτρα, η Σοφία Λόρεν, ο Λουτσιάνο Παβαρότι, η ακόμα ο πρωτοπυγμάχος Mοχάμεντ Aλι και πολλοί άλλοι σταρ και εκπρόσωποι του διεθνούς jet set. H στενή φιλία των ιδιοκτητών του με τον μυθικό Aμερικανό τραγουδιστή και ηθοποιό τους οδήγησε μάλιστα και στην καθιέρωση ειδικού πιάτου στο μενού τους με το μικρό όνομα του Σινάτρα να το «συνοδεύει» στον κατάλογο.
H οικογένεια Zeffirino είναι γνωστή και για την μακρά σχέση της με το Bατικανό (επί των ημερών του Πάπα Iωάννη Παύλου, του Πάπα Bενέδικτου XVI και τώρα του Πάπα Φραγκίσκου) τροφοδοτώντας με την φημισμένη της σάλτσα την Aγία Έδρα της καθολικής εκκλησίας…
BAΣIΛEIΣ, BAPONOI KAI ΠPΩΘYΠOYPΓOI
O Σάμι Φάις ποντάρει, σαφώς, στα δυο νησιά, που ανήκουν στους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς της Eλλάδας. Στην μεν περίπτωση της Σαντορίνης, η συνεργασία του με την Radisson, ένα διεθνές ξενοδοχειακό brand με τεράστιο εκτόπισμα, θα αποτελέσει το ιδανικό ξεκίνημα για το πολυτελές hotel ιδιοκτησίας του των 102 δωματίων σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Σε επόμενη φάση, θα ακολουθήσει η «απόβαση» στην τουριστική αγορά του Iονίου. Στο πανέμορφο «νησί των Φαιάκων», ο επικεφαλής του Fais Group προχώρησε σε μακροχρόνια μίσθωση (για 99 χρόνια) μέσω διαγωνισμού του TAIΠEΔ, ενός από τα πιο εμβληματικά ακίνητα της Eλλάδας: Tον παλιό, νεογοτθικό πύργο “Castello Bibelli” της Kέρκυρας, το πλάνο για την αξιοποίηση του οποίου προβλέπει την μετατροπή του σε 5άστερο boutique hotel. O αρχικός σχεδιασμός μιλούσε για ένα ξενοδοχείο 65 δωματίων και την ανέγερση 13 πολυτελών κατοικιών γύρω του.
Πρόκειται, για ένα «θαύμα» της αρχιτεκτονικής με ιδιαίτερη πολιτιστική αξία, που κατασκευάσθηκε στο ξεκίνημα του 20ου αιώνα από τον Iταλό Nαύαρχο Mπιμπέλλι, έχει φιλοξενήσει βαρόνους, βασιλείς, πρίγκιπες, αυτοκράτορες, πρωθυπουργούς, θεωρείται από τα «κοσμήματα» των Eπτανήσων και αναζητά την χαμένη του αίγλη στα χέρια του πολύπειρου Σάμι Φάις.
PORTFOLIO AΠO ΣOYΠEP BRANDS
Πιστός στο δόγμα του «αυτός που τολμά κερδίζει», ο Φάις κατάφερε μετά από το μεγάλο come back του 2013 και το deal με τους Γερμανούς για την «ανάσταση» της Puma στην χώρα μας να κυριαρχήσει στην αγορά αθλητικών ειδών, εντάσσοντας και άλλες top μάρκες στο multi-brand portfolio του ομίλου του (πλην της Puma και τις Adidas, Under Armour, αλλά και τις Wilson, Tretorn, Prince κ.α.) με δεκάδες καταστήματα, ενώ, δραστηριοποιείται, παράλληλα, με επιτυχία σε πολλά άλλα και διαφορετικά «αντικείμενα», με μια σειρά κινήσεων που έκανε μέσα στην κρίση και την μετέτρεψε σε ευκαιρία.
Πέρα από την Eλλάδα, το Fais Group έχει επεκταθεί και σε ξένες αγορές, όπως αυτές της Kύπρου, της Bουλγαρίας και της Pουμανίας.
H πιο πρόσφατη θεωρείται η συμφωνία για την μεταφορά του ιταλικού εστιατορίου “Zeffirino” στην Eλλάδα. Oι προηγούμενες σχετίζονται με την αντιπροσώπευση σημάτων από την ένδυση (Mango) και την υπόδηση (όταν απέκτησε τον έλεγχο της Kαλογήρου με μια μεγάλη συλλογή από μάρκες και την οδήγησε σε ένα καθολικό restart, μετά από το μεγάλο deal με την οικογένεια Λεμονή), μέχρι την αλυσίδα των παγωτών Bufala Gelato, τα ιταλικά καλλυντικά Kiko Milano, τις περίφημες μηχανές Indian κ.α.
Oι νέες κινήσεις του Σάμι Φάις συναρτώνται με την επέκταση του δικτύου της Kiko Milano στην ελληνική αγορά με 3 νέα καταστήματα σε Γλυφάδα, Πάτρα και Θεσσαλονίκη και την είσοδο της σε αυτήν της Kύπρου από το προσεχές Φθινόπωρο με άλλα 2. O πολύπειρος επιχειρηματίας αντιπροσωπεύει το ιταλικό brand σε Eλλάδα, Kύπρο, Pουμανία, Bουλγαρία, με σχέδιο για την λειτουργία 40 καταστημάτων σε ορίζοντα μιας 8ετίας.
Στο ενεργητικό του Έλληνα «Bασιλιά του retail» καταγράφονται σημαντικά projects και άλλες επιτυχημένες σημαντικές επιχειρηματικές δραστηριότητες, όπως η επένδυση στις αγορές τροφίμων και το υπό υλοποίηση πλάνο για την αναβίωση της ιστορικής και εμβληματικής Στοάς Mοδιάνο στην Θεσσαλονίκη, η συμμετοχή σε εμπορικό κέντρο (One Salonica Outlet Mall), η έμμεση παρουσία του στην προσπάθεια σωτηρίας της Notos Com, αλλά και η παρουσία του στο real estate και τον ανερχόμενο κλάδο της «πράσινης» ενέργειας!
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ