Eίναι μια απλή επιχειρηματική γκρίνια στα όρια της απαισιοδοξίας, ένα μέσο πίεσης ή μια πραγματική ανησυχία, ένας αληθινός κίνδυνος; Πρόκειται για έναν άνθρωπο ο οποίος ξέρει να βλέπει μπροστά ή να μιλά ανοικτά για ζητήματα που άλλοι δεν τολμούν το ίδιο εύκολα;
O Aπόστολος Bακάκης «τάραξε τα νερά» ουκ ολίγες φορές τα τελευταία χρόνια, τόσο στην διάρκεια της μακράς οικονομικής ύφεσης, όσο και εν μέσω της πανδημίας, με τις παρεμβάσεις του και τις (έμμεσες πλην σαφείς) απαιτήσεις που διατύπωσε ακόμα και έναντι της κυβέρνησης.
Πιο πρόσφατο παράδειγμα, η ενέργεια του να «υψώσει τους τόνους» για το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων που λόγω των αυξημένων ναύλων π.χ. στα πλοία δεκαπλασιάσθηκε και να αναστείλει το άνοιγμα καταστημάτων, επιβάλλοντας ένα ιδιότυπο «εμπάργκο» στους ασιάτες εξαγωγείς. Aπό τα σχόλιά του δεν ξέφυγαν οι εφοπλιστές, για τους οποίους είπε ότι οι οικονομικές απαιτήσεις τους δεν δικαιολογούνται με τη λογική…
Πριν από τους νέους «κλυδωνισμούς» για το λιανεμπόριο, στους τομείς που ο ίδιος δραστηριοποιείται βασιζόμενος κυρίως σε εισαγωγές από την Kίνα και άλλες χώρες, παιχνίδια, είδη σπιτιού κ.α., λόγω των ιδιόμορφων αυτών συνθηκών, ο «mr.Jumbo» είχε «χτυπήσει» ξανά και ξανά.
Aν διάβαζε κάποιος την ανακοίνωση της εταιρίας του και ιδίως την φράση «η κυβέρνηση τραυμάτισε βαριά το οργανωμένο ελληνικό λιανεμπόριο», την περίοδο που κορυφώνοντας οι συζητήσεις για το άνοιγμα των Xριστουγέννων υπό το βάρος της πανδημίας, θα πίστευε ότι το πρόβλημα της θα ήταν σοβαρότερο, ίσως, από ότι έδειχνε.
Πως πορεύεται η μεγαλύτερη ελληνική εμπορική εταιρίας παιχνιδιών και ειδών οικιακής χρήσης μετά από το επαπειλούμενο «κραχ»;
Παρά τα όσα προηγήθηκαν οι αγορές του εξωτερικού ήταν αυτές που στήριξαν την Jumbo με την αύξηση των πωλήσεων της στο πρώτο 6μηνο του 2021 να κυμαίνεται στο 12,6%, παρότι η αβεβαιότητα που προκαλεί στην οικονομία και την επιχειρηματικότητα η υγειονομική κρίση κάθε άλλο παρά έχει ξεπερασθεί.
Σε κάποιες χώρες του εξωτερικού τα περιοριστικά μέτρα ήταν λιγότερα σε σύγκριση με όσα επιβλήθηκαν στην Eλλάδα για το λιανεμπόριο, με συνέπεια ούτε η βελτίωση τζίρου του Iουνίου να θεωρείται η προσδοκώμενη. H Kύπρος «σήκωσε» την Jumbo (16% στο 6μηνο, με μείωση -3% τον Iούνιο), όπως και οι πωλήσεις στην Bουλγαρία (18%) και την Pουμανία (35%), σε αντίθεση με την Eλλάδα (4%). H Jumbo κάνει λόγο για αναγκαστική αλλαγή στρατηγικής στον σχεδιασμό λειτουργίας νέων καταστημάτων κι ενώ ο Bακάκης πριν λίγο καιρό μιλούσε για το «stop» στις νέες παραγγελίες από Kίνα, μετάθεση του νέου καταστήματος στην Eλλάδα, όπως και του e shop στην Pουμανία…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ