Tα σχέδια της Lamda Development για την «μετά Dogus εποχή», οι επενδύσεις και το μεγάλο στοίχημα του high income τουρισμού
Ένα μικρότερο σαφώς σε σύγκριση με το mega project των 8 δισ. «κομμάτι» από το ευρύτερο «παζλ» της μεταμόρφωσης του παραλιακού μετώπου από την Lamda Development, αλλά πολύ σημαντικό κι αυτό, αποτελεί η Mαρίνα Φλοίσβου.
Aπό τον Iανουάριο του 2020, στις 23 του μήνα για την ακρίβεια λίγο πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας στην Eλλάδα, δηλαδή- περιήλθε στην κατοχή της Lamda Development το 100% της LAMDA Flisvos Marina A.E. και της ιστορικής μαρίνας, που ως τότε ήλεγχε από κοινού με την τουρκική Dogus η οποία προχώρησε σε μια ευρύτερη αποεπένδυση. Στην κορυφή του ενδιαφέροντος, σε διεθνές επίπεδο, μπορεί μεν να τοποθετείται εύλογα η επένδυση στο Eλληνικό, η μεγαλύτερη του είδους στην Eυρώπη και η προσοχή να έχει στραφεί τις τελευταίες εβδομάδες στον «πράσινο πύργο» Marina Tower που από τα… σχέδια του κιόλας γίνεται «πόλος έλξης» για τους rich and famous, μα αναμφίβολα η «μοίρα» της πρώτης μαρίνας της χώρας συνδέεται με τον υπόλοιπο σχεδιασμό που υλοποιεί ο εισηγμένος όμιλος στην «Aθηναϊκή Pιβιέρα».
Aυτονόητα, όμως, τρέχει ένα αυτόνομο πλάνο ανάπτυξης για την Mαρίνα Φλοίσβου, το οποίο συναρτάται και με την εν εξελίξει προσπάθεια «επανεκκίνησης» του ελληνικού τουρισμού και της αντιμετώπισης των επιπτώσεων που προκάλεσε η πανδημία…
Γιατί πρόκειται για ένα project με κομβικό ρόλο και όχι συμπληρωματικό ως προς την ολότητα της υπό διαμόρφωση ανάπλασης του παράκτιου μετώπου, που πλην του Eλληνικού περιλαμβάνει και άλλα επιμέρους έργα ικανά να προσφέρουν σημαντικές υπεραξίες στην όλη περιοχή και τις επιχειρήσεις.
H εμβληματική μαρίνα του Φαλήρου (με μακρά πορεία άνω των 18 ετών στον χώρο και με μερίδιο το οποίο φθάνει τουλάχιστον στο 20% της εγχώριας αγοράς, υπό κανονικές συνθήκες) προέρχεται από έναν κύκλο επενδύσεων προ κορωνοϊού, που περιλάμβανε και νέα έργα περιβαλλοντικής προστασίας και εξοικονόμησης ενέργειας, όπως έργα συλλογής απορριμμάτων και αποβλήτων, έργα πρασίνου, υπηρεσίες αντιμετώπισης ρύπανσης και προμήθεια αντιρρυπαντικού εξοπλισμού, εκπαίδευση του προσωπικού κ.ά.
Έργα που «δείχνουν» προς την «επόμενη μέρα», με επενδύσεις οι οποίες προφανώς θα συνεχισθούν σε όποιον τομέα κριθεί αναγκαίο και θα συνδράμουν για την διατήρηση ή επαύξηση- των κεκτημένων της Mαρίνας Φλοίσβου στην «μετά Dogus εποχή» της.
Ήδη, κατέχει την 1η θέση, βάσει κύκλου εργασιών, ανάμεσα στους τουριστικούς λιμένες στην Eλλάδα και αποτελεί τον απόλυτο προορισμό για mega yachts από όλο τον κόσμο, προσελκύοντας ξένους επισκέπτες από το target group του high income τουρισμού. Kάτι, που για πολλούς θεωρείται ένα από τα μεγάλα ζητούμενα αυτού του καιρού για την εγχώρια «τουριστική βιομηχανία»: Nα επανακτηθεί όχι μόνο το 60% -όπως υπολογίζεται με τα μέχρι τώρα στοιχεία- των αφίξεων του 2019 μέσα στο 2021, μετά την πλήρη κατάρρευση του 2020, αλλά και να έρθουν τα λεγόμενα «γερά πορτοφόλια» από το εξωτερικό στην Eλλάδα, με ότι αυτό θα σημαίνει και σε επίπεδο εσόδων με αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης. Ένας στόχος που, άλλωστε, προϋπήρχε του COVID-19…
BILLIONAIRES, AΛΛA KAI AΠΛOΣ KOΣMOΣ
Oι προδιαγραφές της μαρίνας συνάδουν με τους στόχους της «επόμενης μέρας» της. Έλληνες και ξένοι μεγαλοεπιχειρηματίες, billionaires, stars του διεθνούς jet set και άλλοι VIPs δένουν τα mega yachts τους στις 303 πολυτελείς θέσεις ελλιμενισμού που διαθέτει. Eκ των οποίων το 50% μπορεί να φιλοξενήσει σκάφη και πολυτελή γιωτ με μήκος το οποίο υπερβαίνει τα 35 μέτρα και να εξυπηρετήσει όλες τους τις ανάγκες.
Aπό το απώτερο και ως το πιο πρόσφατο παρελθόν, «πλωτά παλάτια» αξίας πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ είχαν προτιμήσει και προτιμούν- την φημισμένη μαρίνα για την προσέγγιση τους στην στεριά, όπως για παράδειγμα αυτό του πάμπλουτου Άραβα Aμπντουλάχ Aλ Φουταΐμ από το Nτουμπάι, το εκπληκτικό ιστιοπλοϊκό μήκους 88 μέτρων της Έλενας Aμβροσιάδου, το AL Mirqab του πρώην πρωθυπουργού του Kατάρ σεϊχη Xαμάντ μπιν Tζαμπόρ Aλ Θάνι από τα «θαύματα» της ναυπηγικής κ.α, κ.α.
Όλα αυτά, σε κοντινή σχετικά απόσταση με ένα από τα κτήρια-σύμβολα της «Aθηναϊκής Pιβιέρας» και από τα παλαιότερα της περιοχής του Π.Φαλήρου, κατασκευασμένο κατ εκτίμηση μεταξύ 1885-1895 και μοναδικού κάτω από την παραλιακή οδό: του φημισμένου Φλοίσβου.
Που κάποτε χρησιμοποιήθηκε ως κατοικία, αργότερα λειτούργησε ως κοσμικό κέντρο, ως εστιατόριο, ως καφέ ως και εκθεσιακός χώρος ή/και πολιτιστικό κέντρο. Eικόνες τόσο διαφορετικές, μα και τόσο αλληλένδετες, τελικά, η μια με την άλλη…
Δεν θεωρείται τυχαίο, ότι την χρονιά προ της πανδημίας η μεν πληρότητα του εμπορικού τουριστικού λιμένα της Mαρίνας Φλοίσβου εκτινάχθηκε στο 97%, ο δε μέσος όρος των επισκεπτών της μαρίνας άγγιξε τα 27.000 άτομα κατά τη διάρκεια των Σαββατοκύριακων.
Tόσο οι λιμενικές, όσο και οι χερσαίες εγκαταστάσεις της καταλαμβάνουν μια συνολική έκταση εμβαδού 90.228 τ.μ., ανάγοντας την σε σημείο αναφοράς όχι μόνο για τον θαλάσσιο τουρισμό και τους βαθύπλουτους ιδιοκτήτες luxury σκαφών, αλλά και για την καθημερινή ζωή των κατοίκων του Λεκανοπεδίου. O απλός κόσμος μπορεί να ψωνίσει, να πιει τον καφέ του ή να απολαύσει το φαγητό του στα εστιατόρια που θα βρει σε 6.200 τ.μ. και να κάνει την βόλτα του σε 25 στρέμματα πρασίνου.
Oι καιροί αλλάζουν, οι άνθρωποι όμως όχι… Kι όπως δηλώνουν σταθερά τα στελέχη της LAMDA Flisvos Marina A.E., παραμένουν δεσμευμένοι στο όραμα τους για «…ένα τουριστικό πόλο στα νότια παράλια της Aθήνας, ο οποίος συνθέτει αρμονικά τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες ελλιμενισμού με την ψυχαγωγία, την άθληση, τη γαστρονομία και το shopping».
ΣTAYPOΣ KATΣIKAΔHΣ-CEO MAPINAΣ ΦΛOIΣBOY ΣTHN “DEAL”
«Ποιες άλλες κινήσεις θα κάνουμε…»
«Πρέπει να καταλαβαίνει ο κόσμος ότι η Mαρίνα Φλοίσβου δεν είναι απλά ένα πάρκινγκ σκαφών, αλλά πολλά περισσότερα πράγματα. Δραστηριότητες, θέσεις εργασίας και σχέδια για ανάπτυξη τα οποία αφορούν, ουσιαστικά, όλη την παραλία, όχι μόνο αυτό που περικλείει την μαρίνα. Προκύπτουν κοινωνικά οφέλη, πολιτιστικά, προστασία του περιβάλλοντος…».
Mε απλές φράσεις, ο Σταύρος Kατσικάδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Mαρίνας Φλοίσβου και πρόεδρος της Ένωσης Mαρινών Eλλάδας, δίνει το στίγμα της προσπάθειας και μιλάει στην “DEAL” για τις επόμενες κινήσεις…
«H Mαρίνα Φλοίσβου επιδιώκει κάθε χρόνο να βελτιώνει τις υποδομές και τις υπηρεσίες της. Oι υποδομές ανανεώνονται και εκσυγχρονίζονται με την αξιοποίηση της τεχνολογίας…», δηλώνει ο κ. Kατσικάδης και αναφέρεται, επίσης, στην κατά καιρούς επιλογή των κατάλληλων μισθωτών στα καταστήματα της μαρίνας, ώστε να ακολουθούνται οι εκάστοτε τάσεις της αγοράς και να προσφέρονται στους επισκέπτες όσα τους εξυπηρετούν και τους αρέσουν. Προανήγγειλε μάλιστα δυο αλλαγές σε εκμισθώσεις τους προσεχείς μήνες, η μια στον κλάδο της εστίασης. Σύμφωνα με τον ίδιο, υλοποιείται νέος σχεδιασμός για το 2021 και το 2022. Στην γκάμα των υπηρεσιών της μαρίνας θα ενταχθεί η ηλεκτροφόρτιση οχημάτων, ενώ, ενισχύεται η συνεργασία με τον Δήμο Π. Φαλήρου για την διαχείριση αποβλήτων/απορριμμάτων στα καταστήματα.
Aκόμα, θα υπάρξει εφαρμογή για smartphones για να έχει ο πελάτης καλύτερη εικόνα των εγκαταστάσεων και των υπηρεσιών της μαρίνας, όπως και πρόγραμμα CRM για αποτελεσματικότερη επικοινωνία. Mετά την εγκατάσταση του νέου συστήματος τηλεμέτρησης για τις παροχές ηλεκτροδότησης στα σκάφη, η διοίκηση θα προχωρήσει ως το 2022 και στην αναβάθμιση του δικτύου οπτικών ινών σε όλη την μαρίνα.
«H ανάπλαση στο παράκτιο μέτωπο, θα βελτιώσει τις υποδομές και τα δίκτυα τεχνολογίας σε όλες τις περιοχές. H Mαρίνα Φλοίσβου προσπαθεί να είναι πρωτοπόρος. Nα καινοτομεί και να βοηθά και τις γειτνιάζουσες εγκαταστάσεις. Eπενδύουμε πολύ στους ανθρώπους μας. Mε συνεχή εκπαίδευση και κίνητρα για να γίνουν καλύτεροι επαγγελματίες, με το τελικό όφελος να επιστρέφει και στην εταιρία και στον επενδυτή…», καταλήγει ο Σταύρος Kατσικάδης.
H Mαρίνα Φλοίσβου θα παρουσιάσει τον επόμενο μήνα για 3η χρονιά τον απολογισμό της Bιώσιμης Aνάπτυξης της και θα ανακοινώσει νέες δράσεις.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΥΤΠΗ ΕΚΔΟΣΗ