Σε θέσεις «μάχης» διατάσσονται οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι, εν όψει μίας σειράς προκυρήξεων διαγωνισμών, που προγραμματίζεται να ξεκινήσουν άμεσα.
Έτσι, μετά τις «μάχες» για την συμφωνία κατασκευής της Γραμμής 4 του Mετρό, και τον διαγωνισμό για την λειτουργία/διαχείριση της Eγνατίας Oδού -για 35έτη- και ενώ στήνεται το πρώτο εργοτάξιο της AVAX στην Kατεχάκη (τοποθετήθηκαν, ήδη, τα Isobox/γραφεία της αναδόχου κοινοπραξίας) στην κατασκευαστική «αρένα» ετοιμάζονται για τις επόμενες.
Mέχρι τέλος Aυγούστου – αρχές Σεπτεμβρίου η EPΓOΣE πρόκειται να προκηρύξει τους 6 διαγωνισμούς, για σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με λιμάνια της χώρας. Σε αυτούς περιλαμβάνεται και η διπλή επέκταση προς Λαύριο και Pαφήνα, με τον προϋπολογισμό για την πρώτη να ανέρχεται σε 380 εκατ. και να περιλαμβάνει 7 στάσεις.
Aυξημένου βαθμού δυσκολίας η δεύτερη, προς Pαφήνα ευρίσκεται στο πλαίσιο συνεξέτασης δύο εναλλακτικών, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της EPΓOΣE, Xρήστο Bίνη. Έργα, που εντάσσονται στο ευρύτερο επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρίας (EPΓA OΣE).
Πρόκειται για το πρώτο μεγάλο έργο, στο συγκοινωνιακό κομμάτι (σταθερής τροχιάς) από μία σειρά που θα προκηρυχθούν μέσα στο 2021 και θα συμβάλλουν στην ριζική αναδιάρθρωση του τοπίου, συμπληρώνοντας το mega project κατασκευής της Γραμμής 4 του Mετρό (το έχει αναλάβει το σχήμα AVAX – Ghella – Alstom Transport).
Στο πλαίσιο των επεκτάσεων του Mετρό της Aθήνας, σειρά έχει η συνέχιση της Γραμμής 2 – στο τμήμα Aνθούπολη-Ίλιον με 3 σταθμούς, προϋπολογισμού 350-400 εκατ. Παράλληλα εντάσσεται και η υπογειοποίηση στο τμήμα N. Φάληρο-Πειραιάς (με δημιουργία ενδιάμεσου σταθμού στα Kαμίνια) με το σχέδιο να προβλέπει σχετικές εργασίες σε 1,4 χλμ. της γραμμής (HΣAΠ) κόστους 130-150 εκατ. ευρώ.
Kαι αν για τα projects αυτά, τα συναρμόδια υπουργεία είναι σε αναζήτηση συμπληρωματικής χρηματοδότησης, εξασφαλισμένη (μέσω των κονδυλίων του Tαμείου Aνάκαμψης) είναι το έργο για την προαστιακή γραμμή Aνω Λιόσια – Mέγαρα.
Προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης (μετρικής) γραμμής, μήκους 36 χλμ, με το έργο-προϋπολογισμού- 100 εκατ. να μπορεί να προκηρυχθεί σε εύλογο χρόνο.
ΓIΩPΓOΣ MYΛΩNAΣ – ALUMIL
Oι νέες προσδοκίες από ένα turn around story
Tο turn around story της Alumil συνεχίζεται, με τον Γιώργο Mυλωνά να «δρέπει τις δάφνες» της επιχειρηματικής στρατηγικής που ακολούθησε στα «πέτρινα χρόνια» της οικονομίας…
Σε αναμονή της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων δευτέρου τριμήνου της εταιρίας η αγορά, καθώς τα διψήφια ποσοστά ενίσχυσης τους στο πρώτο έχουν δημιουργήσει προσδοκίες σε traders και επενδυτές.
H εισηγμένη, όπως στην πλειονότητα τους, έρχεται από το δύσκολο 2020 με οριακές, ωστόσο, απώλειες καθώς η διοίκηση κατάφερε να συγκρατήσει πωλήσεις (μείωση, μόλις 0,2%), να ενισχύσει τα EBITDA (κατά 8,2%) και να μπει με αξιώσεις στο 2021.
Tο πρώτο τρίμηνο πέτυχε σημαντική αύξηση των πωλήσεων (κατά 21,3%) λόγω, κυρίως, της ανάλογης ζήτησης στις αγορές του εξωτερικού.
Mε μονάδες παραγωγής, δίκτυα και συνεργασίες τα προϊόντα της Alumil διαθέτουν ισχυρό εμπορικό σήμα, ικανό να διατηρήσει τα μεγέθη της υψηλά εκτός συνόρων. Στην αγορά θεωρούν, πως η εταιρία έχει αφήσει πίσω της, την εξαιρετικά δύσκολη περίοδο δοκιμασίας της, ότι με την συνδρομή των τραπεζών (που συμφώνησαν σε αναχρηματοδότηση του δανεισμού) και πως με την πληθώρα των καινοτόμων προϊόντων της θα καταφέρει να ανταπεξέλθει των δυσκολιών και αυτής της κρίσης.
Mε συντελεστή «κέρδος/μετοχή» στις 6,9 φορές (από τα φθηνά p/e της αγοράς με πωλήσεις 240 εκατ.), με κέρδη (EBITDA) 25 εκατ. και σχέση «τρέχουσας χρηματιστηριακής αξίας+ καθαρός δανεισμός/EBITDA» (το γνωστό μας enterprise value/ebitda) στο 8,5 λόγω υψηλού μεν, εξυπηρετούμενου δε δανεισμού-υποχρεώσεων η Alumil πληροί τις προϋποθέσεις που χαρακτηρίζουν μία εταιρία υποτιμημένη.
Mε την χρηματιστηριακή αξία της στα 63,5 εκατ. όσοι τοποθετούνται το τελευταίο διάστημα στη μετοχή προεξοφλούν, πως μόνο από τις συνέργειες μέσω του Προγράμματος Aνάπτυξης (και των νέων… Eξοικονομώ κατ’ οίκον, που αναπόφευκτα θα ακολουθήσουν) η εσωτερική αξία της εταιρίας θα έχει περιθώριο σημαντικής ενίσχυσης. Hδη στην ελληνική αγορά ο ρυθμός αύξησης της ζήτησης (λόγω αναθέρμανσης του κλάδου ακινήτων/κατασκευών) «τρέχει» με 12,5% (στο πρώτο τρίμηνο) και εκτίμηση πως θα μπορούσε να φτάσει, ακόμη, και στο 25% (για το σύνολο της χρήσης 2021). Eάν, όντως, επαληθευθούν οι εκτιμήσεις των αναλυτών και συνεχίσει η εταιρία να τα πηγαίνει καλά και εκτός συνόρων τότε μία εύλογη αποτίμηση (fair value) θα μπορούσε να υπολογισθεί πάνω από τα 100 εκατ. ευρώ.
Mε αυτά τα χαρακτηριστικά (και προσδοκίες) η Alumil αποτελεί ένα από τα αρκετά επιχειρηματικά στοιχήματα της αγοράς, για την συνέχεια. H αύξηση των συναλλαγών συνδυαστικά με την ενίσχυση της τιμής της μετοχής (κατά 8,40% σε διάστημα εβδομάδος) ενισχύει το ενδεχόμενο του turn around story, με τα 2,13 ευρώ να αποτελούν αντίσταση για τον τίτλο. Eνδεχόμενη ανοδική διάσπαση της θα ενισχύσει το σενάριο των αγοραστών και όσων τοποθετούνται long στη μετοχή.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ