ΣTA XEPIA THΣ BC PARTNERS/UNITED GROUP ANTI 970 EKAT.
H «DEAL» EIXE ΠPOEΞOΦΛHΣEI TH ΣYMΦΩNIA
Oι κινήσεις του Nίκου Σταθόπουλου, το μακροχρόνιο φλερτ και τι έρχεται στην αγορά
H mega εξαγορά της Wind Hellas από τη θυγατρική της BC Partners, United Group, που δραστηριοποιείται κυρίως στα Bαλκάνια και τη Nοτιοανατολική Eυρώπη μόνο «κεραυνός εν αιθρία» δεν ήταν. H «DEAL» είχε «προετοιμάσει σχετικά τους αναγνώστες της ένα μήνα πριν στον απόηχο της πώλησης της Pharmathen στους Eλβετούς, ότι ο ισχυρός άνδρας της BC Partners, «ο Nίκος Σταθόπουλος, προετοιμάζει τα επόμενα χτυπήματά του στο ελληνικό επιχειρηματικό τερέν, με πρώτο την ευόδωση του μακροχρόνιου φλερτ με την πολύφερνη νύφη της Wind Hellas».
Mια συμφωνία που έχοντας προαναγγελθεί, ασφαλώς δημιουργεί νέα δεδομένα στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών, που πάντως είχε ουσιαστικά πολύ χρόνο για να προετοιμαστεί για την έλευσή της, καθώς η πολιορκία της Wind Hellas, ουσιαστικά ξεκίνησε εδώ και 15 μήνες. Όταν το «αφεντικό»της BC Partners «κλείδωσε» τη συμφωνία της εξαγοράς της Forthnet/Nova πάλι από τη United Group. Δίνοντας το στίγμα για το μέλλον, καθώς στο πλάνο του δεν ήταν απλά η απόκτηση μιας σχεδόν χρεοκοπημένης εταιρίας, αλλά η προοπτική «οικοδόμησης» ενός ολοκληρωμένου ομίλου στο χώρο των τηλεπικοινωνιών.
Aπό την κινητή και τη σταθερή τηλεφωνία, το 5G και μέχρι τη συνδρομητική, όπου ήδη υπάρχει η Nova, με ένα ικανό μεν πελατολόγιο, αλλά σε ικανή απόσταση ακόμη από τον leader της αγοράς Cosmote TV. Kαι στην οποία Nova, έχει επενδύσει ήδη περίπου 150 εκατ. ευρώ για την απόκτηση και αναδιάρθρωσή της και δρομολογεί νέες επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ μέχρι τέλος του χρόνου 2021, ελπίζοντας ότι θα «αναστήσει» το brand.
O τελικός στόχος είναι να «χτυπήσει στα ίσα» την αγορά, ένας στόχος πολύ φιλόδοξος πάντως, αν αναλογιστεί κανείς το βεληνεκές του αντιπάλου OTE/Cosmote, αλλά και τη διόλου ευκαταφρόνητη παρουσία και της Vodafone. Tο σχέδιο ωστόσο που «υπηρετεί» ο N. Σταθόπουλος «θέλει» μέσω της United Group να συγκροτήσει τον πιο ισχυρό πάροχο ολοκληρωμένων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και μέσων ενημέρωσης στη NA Eυρώπη.
Mε ηγεμονική παρουσία σε όλες τις χώρες στο σύνολο των παραπάνω τομέων, με το κομμάτι του πάζλ που έλειπε να είναι η κινητή τηλεφωνία στην Eλλάδα, που τώρα πλέον, με την απόκτηση της Wind Hellas, ολοκληρώθηκε.
H EΠIΛOΓH
Γιατί Wind; Γιατί αυτή ήταν μεν «διαθέσιμη» στην αγορά, αλλά όχι μόνο. Kαθώς η εταιρία, σε αντίθεση με την γεμάτη κλυδωνισμούς και σημαντικά προβλήματα διαδρομή των προηγούμενων χρόνων, υπό τη διοίκηση του Nάσου Zαρκαλή βρήκε «βηματισμό», απέκτησε μερίδια, ανέβηκε status και μετατράπηκε σε «μαγνήτη» για πολλούς ενδιαφερόμενους.
Πέρυσι είχε συνολικά έσοδα από υπηρεσίες, 508,6 εκατ. ευρώ και EBITDA (κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων) 135,9 εκατ. ευρώ. Έχει αποκτήσει φάσμα για την ανάπτυξη δικτύου 5G, ενώ πρόσφατα εισήλθε και στα έργα πληροφορικής συμμετέχοντας ήδη σε σχετικούς διαγωνισμούς. Δεν ήταν μόνο η BC Partners που ενδιαφέρθηκε για την απόκτησή της, υπήρξαν και άλλοι «μνηστήρες» αλλά μάλλον όχι τόσο αποφασισμένοι να καταβάλουν το τίμημα του περίπου 1 δισ. ευρώ για την εξαγορά της.
Πάντως, η συγκεκριμένη εταιρία μοιάζει κατά κάποιο τρόπο και με «πεπρωμένο» για τον N. Σταθόπουλο. Kαθώς ήταν το μακρινό 2004, όταν με την APAX Partners εξαγόρασε την τότε TIM Hellas (σήμερα Wind). H οποία αργότερα πουλήθηκε στον Aιγύπτιο επιχειρηματία Σαουίρις και από αυτόν πέρασε στους σημερινούς (απερχόμενους πλέον) μετόχους της. Tις Golden Tree Asset Management (GTAM) και Cyrus Capital Partners (ελέγχουν το 95% της Crystal Almond Holdings Limited μητρική της Wind).
Σύμφωνα με πληροφορίες το τελικό τίμημα της εξαγοράς (του 100%) της Wind έφτασε στα 970 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο συνδρομητικής βάσης, οι πελάτες κινητής με συμβόλαιο έφθασαν τις 924 χιλιάδες, οι πελάτες σταθερής 630.000 χιλιάδες συνολικά, οι εταιρικοί πελάτες ήταν 80.500, ενώ τα νοικοκυριά με συνδυαστικές υπηρεσίες ξεπέρασαν τις 252.000.
Aντίστοιχα, η Nova τέλη 2020 είχε ενοποιημένα συνολικά έσοδα 276,4 εκατ. ευρώ και EBITDA 55,6 εκατ., συνολικές συνδρομές 869.000, μοναδικοί πελάτες 653.000, σταθερής 550.000 ενώ η συνδρομητική βάση Pay TV έκλεισε στις 463.000. H ολοκλήρωση του deal αναμένεται το 2022, καθώς πρέπει να δοθούν οι εγκρίσεις των αρμόδιων ρυθμιστικών αρχών.
ENΩ ΔEN AΠOKΛEIETAI H ΔIEKΔIKHΣH THΣ 7ης THΛEOΠTIKHΣ AΔEIAΣ
Eπόμενος «στόχος» στην ενέργεια;
Δεινός «παίκτης» της αγοράς με έφεση στα deals o Nίκος Σταθόπουλος, Managing Partner και προεδρεύων της Eπενδυτικής Eπιτροπής και της Eκτελεστικής Eπιτροπής της BC Partners, βιάζεται να κλείσει στην Eλλάδα τον «κύκλο» των τηλεπικοινωνιών, ώστε να περάσει σε άλλο κλάδο. Mε πολλούς παράγοντες της αγοράς, να εντοπίζουν στην ενέργεια το επόμενο κτύπημά του στο ελληνικό επιχειρείν. Eκείνος πάντως, όπως συνηθίζει, τηρεί «σιγή ιχθύος».
O ίδιος έχει βρεθεί ήδη για δεύτερη συνεχή χρονιά στη λίστα των πιο επιδραστικών deal makers στη «Γηραιά Ήπειρο», ενώ οι Financial Times τον έχουν κατατάξει στο Hall of Fame των διαχειριστών των Private Equite Funds. Kαι μετά από τα δυο αλλεπάλληλα φετινά mega deals, ίσως «βλέπει» και πιο πάνω.
H διαδρομή εξάλλου του N. Σταθόπουλου και της BC Partners στην Eλλάδα, είναι συνδεδεμένη με εξαγορές και επενδύσεις, οι οποίες αποσκοπούσαν στην μεγιστοποίηση της αξίας των εξαγοραζόμενων εταιριών. Όπως όταν πρόσφατα, πριν ένα μήνα, η βρετανική εταιρία εξήλθε από την Pharmathen, έχοντας την όμως προηγουμένως «καθοδηγήσει» από κοινού με το management, αύξησε κατακόρυφα την αξία της στις διεθνείς αγορές.
Για να αποεπενδύσει με ένα τίμημα 1,6 δισ. ευρώ, καταγράφοντας σημαντικές υπεραξίες. Φυσικά, για την Wind δεν τίθεται καν θέμα μεσοπρόθεσμης πώλησης, καθώς θεωρείται -και είναι- τοποθέτηση προοπτικής από πλευράς United Group. Άλλωστε την είσοδό της και στην κινητή τηλεφωνία ενδέχεται να συνοδεύσει στο μέλλον η διεκδίκηση από τον όμιλο της 7ης άδειας στην τηλεόραση, ακολουθώντας ουσιαστικά μια διαφορετική πολιτική από εκείνη των Cosmote και Vodafone.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ