Πτώση της τάξης του 4,2% κατέγραψε ο κύκλος εργασιών της Nestle το 2020, τα προϊόντα της οποίας διατηρούν την πρωτοκαθεδρία στα ράφια των supermarket και στην εστίαση.
Η θυγατρική του πολυεθνικού κολοσσού (Nestle Ελλάς Μονοπρόσωπη ΑΕ) ελέγχει ηγετικά μερίδια διαδραματίζοντας ρυθμιστικό ρόλο στην εξέλιξη των τιμών σε κατηγορίες όπως π.χ. ο καφές, με ισχυρά σήματα όπως Nescafé Frappé και Λουμίδης Παπαγάλος. Στο πλαίσιο αυτό οι πολιτικές της βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος εν μέσω αναταραχής για το κύμα ανατιμήσεων στην αγορά, ως συνέπεια του υψηλού κόστους πρώτων υλών, ηλεκτρικής ενέργειας και μεταφορών.
Η διοίκηση της Nestle σχολιάζοντας τις εξελίξεις στο νέο περιβάλλον, αναφέρεται στην οικονομική της έκθεση για τα αποτελέσματα της χρήσης 2020 στις δυσκολίες που κλήθηκε να ξεπεράσει η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών εν μέσω πανδημίας. Μεταξύ άλλων αναφέρει τις εθνικές και διεθνείς μεταφορές, την προμήθεια πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας, καθώς και τις δυσκολίες στη ρευστότητα των επιχειρήσεων, στις εξαγωγές και στον τζίρο που επηρεάστηκε αρνητικά από τη διακοπή τροφοδοσίας σε σημαντικά κανάλια κατανάλωσης όπως ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφετέριες, κ.ά. Σημειώνει επίσης τις προκλήσεις που η βιομηχανία καλείται να αντιμετωπίσει ως προς τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Η Nestle στο πλαίσιο της διαχείρισης των προκλήσεων εφάρμοσε μέτρα επιδιώκοντας να διατηρήσει σε χαμηλά επίπεδα τα κόστη της προκειμένου να προσφέρει στους καταναλωτές ανταγωνιστικές τιμές, διατηρώντας και ενισχύοντας παράλληλα τη διατροφική αξία των προϊόντων της.
Αναφορικά με τις επιδόσεις το 2020, η εταιρεία αντιστάθμισε σχεδόν τις απώλειες από το lockdown της ho.re.ca.. Έτσι από τη δραστηριότητά της, που αφορά σε προϊόντα και εμπορεύματα καφέ, νερών, ζωοτροφών, σοκολατών, μαγειρικών και βρεφικής διατροφής, εμφάνισε πωλήσεις 332,99 εκατ. ευρώ από 347,5 εκατ. ευρώ το 2019.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που εγκρίθηκαν στη γενική συνέλευση της 25.8.2021, οι πωλήσεις του βιομηχανικού κλάδου διαμορφώθηκαν σε 212,3 εκατ. ευρώ το 2020 από 223,6 εκατ. ευρώ το 2019 ενώ οι πωλήσεις στον εμπορικό κλάδο σε 120,64 εκατ. ευρώ από 123,9 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Εμφάνισε επίσης κέρδη EBITDA 37,3 εκατ. ευρώ από 42,2 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν και κέρδη μετά από φόρους 25,6 εκατ. ευρώ από 26,9 εκατ. ευρώ αντίστοιχα ενώ αυξημένο είναι το μέρισμα, σε 32 εκατ. ευρώ από 30 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Εν κατακλείδι, η διοίκηση της Nestle είναι πεπεισμένη ότι μπορεί να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις καθώς οι πωλήσεις της εν μέσω πανδημίας βρίσκονται περίπου στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη χρήση και δεν αντιμετωπίζει θέμα εισπραξιμότητας με τους πελάτες της. Επίσης, διατηρεί ομαλή συνεργασία με τους προμηθευτές της και διαθέτει ισχυρή ρευστότητα, διαθέσιμα τραπεζικά όρια που μπορεί να χρησιμοποιηθούν σε περίπτωση που κριθεί αναγκαίο ενώ ο υφιστάμενος δανεισμός της προέρχεται εξ ολοκλήρου από εταιρείες του ομίλου. Ας σημειωθεί ότι τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στο τέλος του 2020 ήταν 19,7 εκατ. ευρώ από 8,7 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.
Μέσα στην περσινή χρονιά επίσης ολοκληρώθηκε το λανσάρισμα των Starbucks περιλαμβάνοντας κάψουλες καφέ, εσπρέσο σε κόκκους καθώς και καφέ φίλτρου αλεσμένο.
Η Nestle απασχολεί 722 άτομα (από 739 το 2019) στις δραστηριότητές της που περιλαμβάνουν εργοστάσιο επεξεργασίας ελληνικού καφέ και συσκευασίας στιγμιαίου καφέ στην Ε.Ο. Αθηνών – Λαμίας, αποθήκες και εγκαταστάσεις για επισκευή μηχανών καφέ στο Γέρακα, εργοστάσιο εμφιάλωσης μεταλλικών νερών στο Μοναστηράκι Βόνιτσας, καθώς και υποκατάστημα στη Θεσσαλονίκη.