Περαιτέρω ανάπτυξη στο digital
Την ικανοποίησή της για τις ισχυρές επιδόσεις του δεύτερου τριμήνου του 2021 εξέφρασε η διοίκηση του ΟΠΑΠ, κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του α΄ εξαμήνου στους αναλυτές. Όπως τονίστηκε, τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ αναδεικνύουν μια δυναμική επιστροφή στην κανονικότητα.
Υπενθυμίζεται ότι στο α΄ εξάμηνο του 2021, τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) του ΟΠΑΠ ανήλθαν στα 570,1 εκατ. ευρώ (395,9 εκατ. ευρώ για το δεύτερο τρίμηνο). Επιπλέον, τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 204,8 εκατ. ευρώ για το εξάμηνο (143,5 εκατ. ευρώ σε επίπεδο τριμήνου). Ταυτόχρονα, η εταιρεία κατέγραψε καθαρά κέρδη εξαμήνου ύψους 82,1 εκατ. ευρώ, με το διοικητικό συμβούλιο του ΟΠΑΠ να αποφασίζει τη διανομή προμερίσματος ύψους 10 λεπτών του ευρώ ανά μετοχή, για τη χρήση του 2021.
Μιλώντας στους αναλυτές, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΑΠ Jan Karas εξέφρασε την αισιοδοξία του για τις επιδόσεις του ομίλου, επισημαίνοντας ότι ο ΟΠΑΠ θα συνεχίσει στο άμεσο μέλλον να εστιάζει στη διατήρηση της ισχυρής θέσης και την περαιτέρω ψηφιοποίηση του δικτύου των καταστημάτων του, την επέκταση της online παρουσίας του και την εξέλιξη του προϊοντικού χαρτοφυλακίου του.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην τηλεδιάσκεψη που για πρώτη φορά μεταδόθηκε ζωντανά διαδικτυακά το “παρών” έδωσαν τα ανώτατα στελέχη της Stoiximan, που παρουσίασαν τα αποτελέσματα και τις στρατηγικές προτεραιότητες της εταιρείας.
Αναβάθμιση του δικτύου καταστημάτων
Σύμφωνα με τον κ. Karas, η σημαντική ανάκαμψη των δραστηριοτήτων του δικτύου καταστημάτων συνεισέφερε ξεκάθαρα στις επιδόσεις του ΟΠΑΠ για το δεύτερο τρίμηνο του 2021. Μετά το lockdown, τα καταστήματα προσέλκυσαν ξανά πελάτες, με βάση το ολοκληρωμένο εμπορικό πλάνο του ΟΠΑΠ και τη συνεχή εστίαση της εταιρείας στην παροχή παγκόσμιου επιπέδου διασκέδασης και τυχερών παιχνιδιών.
Επιπλέον, ο ΟΠΑΠ συνέχισε το πρόγραμμα αναβάθμισης του δικτύου του με εντατικούς ρυθμούς. Μέσα στο α΄ εξάμηνο, αναπτύχθηκαν 140 νέα και αναβαθμισμένα καταστήματα. Επιπλέον, υλοποιήθηκαν νέες πρωτοβουλίες για την περαιτέρω ψηφιοποίηση της εμπειρίας του πελάτη. Μεταξύ άλλων, σημαντική είναι η ανταπόκριση στο νέο loyalty πρόγραμμα “ΟΠΑΠ Επιβραβεύσεις”, στο οποίο η βάση των ενεργών πελατών ξεπερνά μέχρι στιγμής τις 415.000.
Οι στρατηγικοί στόχοι για τις online δραστηριότητες
Στην παρουσίαση αναπτύχθηκαν, επίσης, οι προτεραιότητες για τις online δραστηριότητες του ομίλου. Όπως σχολίασε ο κ. Karas, ο ΟΠΑΠ κατέχει ηγετική θέση στην ελληνική online αγορά, χάρη στη μακροπρόθεσμη, διπλή στρατηγική του, καθώς η επένδυση στη Stoiximan συνεχίζει να αποδίδει, ενώ οι διαδικτυακές δραστηριότητες του ΟΠΑΠ ενισχύονται και διαφοροποιούνται περαιτέρω.
O Chief Online Officer του ΟΠΑΠ James Curwen, σημείωσε ότι προτεραιότητα για τις διαδικτυακές δραστηριότητες της εταιρείας είναι η εξέλιξη του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της, με στόχο την προσέλκυση νέων κοινών και τη σημαντική διεύρυνση του μεριδίου αγοράς της, μέσα στην επόμενη πενταετία.
Όσον αφορά στη Stoiximan, o διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Δασκάλακης και ο Chief Financial Officer Παύλος Κανελλόπουλος παρουσίασαν τα αποτελέσματα και τις στρατηγικές προτεραιότητες της εταιρείας, και τόνισαν ότι εστιάζει στη διατήρηση της ηγετικής θέσης της στην online αγορά, την ανάπτυξη της πελατειακής βάσης της και την περαιτέρω αξιοποίηση των τεχνολογικών πλατφορμών της.
Νέα μερισματική πολιτική
Απαντώντας σε ερωτήσεις αναλυτών για τη μερισματική πολιτική του ΟΠΑΠ, ο Chief Financial Officer Pavel Mucha σημείωσε ότι η εταιρεία προσφέρει διαχρονικά ισχυρές μερισματικές αποδόσεις στους μετόχους της. Όπως τόνισε, η δέσμευση στη δημιουργία αξίας για τους μετόχους παραμένει σταθερή. Στη βάση αυτή, ο ΟΠΑΠ θα διανέμει μέρισμα βάσει των καθαρών κερδών της, με δέσμευση για την κατ’ ελάχιστον διανομή ποσού ενός ευρώ ανά μετοχή.