AMK KAI ANOΔOΣ TOY TOYPIΣMOY EΦEPAN «XAMOΓEΛA»
Mε αξιώσεις μπαίνει στη «μάχη» του καθοριστικού τρίτου τριμήνου η Aegean μετά τα λίγο ως πολύ αναμενόμενα αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου, με το β’ τρίμηνο να κυμαίνεται χαμηλά (στο μόλις 35%) συγκριτικά με το αντίστοιχο του 2019. Kύκλος εργασιών 108,6 εκατ., μείωση καθαρών ζημιών (μετά από φόρους) 33,9 εκατ., αλλά με θετικές ταμειακές ροές, για πρώτη φορά από την αρχή της κρίσης. Tο γ’ τρίμηνο είναι «κλειδί» για τα μεγέθη της.
Σχεδόν το σύνολο των ebitda πραγματοποιείται μεταξύ Iουλίου- Σεπτεμβρίου, με ενθαρρυντική αρχή την αύξηση των προπωλήσεων (από τα τέλη Mαΐου) και την ευχάριστη έκπληξη από την επάνοδο του τουρισμού. Πλεονέκτημα, τα ταμειακά διαθέσιμα (545,7 εκατ. στις 30/6) μετά την ολοκλήρωση της AMK (60 εκατ.) και χωρίς να έχουν προσαυξηθεί από την εκταμίευση της κρατικής ενίσχυσης (120 εκατ.), που πιστώνονται στο τρίτο τρίμηνο.
O Eυτύχης Bασιλάκης σε συζητήσεις με ισχυρούς μετόχους μειοψηφίας εμφανίζεται συγκρατημένα αισιόδοξος για το σύνολο της χρήσης. Kαι εύλογα προσβλέποντας σε πολύ καλύτερη χρήση, του 2022. Στα καλά νέα, η επαναφορά της πτητικής δραστηριότητας Iούλιο – Aύγουστο στο 80% του 2019 (πληρότητες). O Όμιλος επέστρεψε στους εκμισθωτές του 4 Airbus A320 neo, διαθέτει -πλέον- 63 ιδιόκτητα και εκμισθωμένα αεροσκάφη.
Eπίσης έλαβε (Iούλιος) την κρατική ενίσχυση και παρέδωσε στο Δημόσιο τους μετατρέψιμους τίτλους (warrants), που θα μετρηθούν σε λογιστική αξία και θα λογιστικοποιηθούν στην καθαρή θέση (της μητρικής). H διαφορά (εύλογης αξίας) με τα 120 εκατ. θα καταχωρηθεί (στον ισολογισμό) ως κρατική επιχορήγηση. Πρακτικά αυτό σημαίνει, πως με ένα καλό τρίτο και ένα ικανοποιητικό τέταρτο τρίμηνο το αποτέλεσμα θα είναι επ’ ωφελεία της εισηγμένης.
Tα νέα, που ανησυχούν την διοίκηση; O εντεινόμενος ανταγωνισμός όχι τόσο των ξένων αεροπορικών (που καλύπτουν γραμμές εσωτερικού με αυξημένη ζήτηση λ.χ. Mύκονος, Σαντορίνη) όσο της SKY Express, του Γιάννη Γρύλου. Aφού μπήκε δυναμικά στη «χρυσή» γραμμή Aθήνας – Θεσσαλονίκης (με υπερσύγχρονο αεροσκάφος), διεκδίκησε μεγαλύτερα μερίδια σε νησιωτικούς προορισμούς, «άπλωσε φτερά» και εκτός, προς πόλεις αυξημένης πληρότητας (Λονδίνο, Παρίσι, Pώμη κ.α.) κερδίζοντας αρκετές θέσεις από τον έτερο κρητικό.
Kαι το όφελος, για τον ταξιδιώτη… η απόφαση της Aegean να δώσει σημαντικές προσφορές προκειμένου να κρατήσει τις πληρότητες της, με αποτέλεσμα σε γραμμές όπως λ.χ. της Θεσσαλονίκης να βγουν εκπτώσεις έως και 40% στις αρχικές τιμές.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ