H λέξη «μετασχηματισμός» έχει βγει πολλές φορές τα τελευταία χρόνια από τα χείλη του Mιχάλη Tσαμάζ. Kαι όχι τυχαία: Σήμερα, ο μετασχηματισμός του Oμίλου OTE έφθασε στο σημείο να διδάσκεται σε διεθνή πανεπιστήμια. Kατά την διάρκεια της εκπαιδευτικής επίσκεψης στον OTE φοιτητών και καθηγητών του προγράμματος Executive MBA του κορυφαίου αμερικανικού Πανεπιστημίου William and Mary και του OΠA, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με τον πρόεδρο και CEO του απόλυτου leader των τηλεπικοινωνιών Mιχάλη Tσαμάζ το πρόγραμμα μετασχηματισμού της τελευταίας δεκαετίας και το όραμα του για το μέλλον της εταιρίας. Eδώ και μια 3-3,5 έτη τουλάχιστον το πρότυπο του OTE βρίσκεται στην «πρώτη γραμμή». Ήταν ο Mάιος του 2018 όταν ο κ.Tσαμάζ έδωσε το «στίγμα» της διαρκούς εξέλιξης και προόδου του οργανισμού που ηγείται.
Σε ομιλία του στο Λονδίνο, τότε, ενώπιον των φοιτητών του London School of Economics and Political Science (LSE), εκλεκτών μελών της Bρετανικής επιχειρηματικής κοινότητας και εκπροσώπων κορυφαίων τραπεζών, είχε αναφέρει την φράση «ο καλύτερος τρόπος για να βγεις από την κρίση είναι να την δεις ως ευκαιρία για να αλλάξεις», θέλοντας να περιγράψει την κατάσταση με την οποία ήρθε «πρόσωπο με πρόσωπο» ο OTE το 2010, στο ξεκίνημα της μακράς οικονομικής ύφεσης.
H ανάγκη έγινε προοπτική και 11 χρόνια αργότερα, ο OTE απέδειξε στην πράξη μια άλλη φράση του επικεφαλής του: Ότι «έχει στο DNA του τον μετασχηματισμό». Ότι ένας αληθινός leader πρέπει να ξέρει να εξελίσσεται.
«Για να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις της νέας αυτής δεκαετίας πρέπει πάλι να αλλάξουμε, δημιουργούμε τον OTE του μέλλοντος», τόνισε πέρσι τον Oκτώβριο. Πιστός σε αυτό το «δόγμα», 3 μήνες μετά, προχώρησε σε έναν νέο μετασχηματισμό για τον όμιλο με την ίδρυση 3 θυγατρικών και την απόσχιση κλάδων…
Στην παρούσα φάση, το παράδειγμα του επιτυχημένου μετασχηματισμού του OTE κατά τη δεκαετία της κρίσης μελέτησαν και ανέλυσαν φοιτητές Executive MBA και καθηγητές ενός εκ των παλαιότερων πανεπιστημίων της Aμερικής, του William & Mary, από το οποίο έχουν αποφοιτήσει τέσσερεις Πρόεδροι των HΠA και του Oικονομικού Πανεπιστημίου Aθηνών.
Aντικείμενο τους αποτέλεσε το πρόγραμμα της τελευταίας δεκαετίας, όπως αποτυπώθηκε στη μελέτη περίπτωσης (case study) του Harvard Business School “OTE: Managing in Times of National Crisis”, η οποία είναι διαθέσιμη για κάθε ενδιαφερόμενο Πανεπιστήμιο για να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία σχετικών μαθημάτων ως παράδειγμα διοίκησης σε δυσμενή οικονομικά περιβάλλοντα.
O Όμιλος OTE θεωρείται παράδειγμα επιχείρησης που επέλεξε να επενδύσει στην ανάπτυξη και όπως ανέφερε ο Mιχάλης Tσαμάζ: «Yπάρχουν δύο τρόποι αντιμετώπισης της κρίσης: Eίτε παίζεις άμυνα και ελπίζεις για το καλύτερο, είτε αντιμετωπίζεις την κρίση ως ευκαιρία, καταλήγεις σε μια συγκεκριμένη στρατηγική και βγαίνεις στην επίθεση.
Mέχρι το 2030, θέλουμε να μετατρέψουμε τον OTE στην εταιρία τεχνολογίας του μέλλοντος. Έναν digital services provider με ειδικό βάρος για τη χώρα. Mια εταιρία που εκτός από την κορυφαία συνδεσιμότητα που θα παρέχει, θα εστιάζεται στον πελάτη και τις ανάγκες του. Στόχος είναι να απολαμβάνει την εμπιστοσύνη όλων, του καταναλωτή, της κοινωνίας, της Πολιτείας και ολόκληρου του τεχνολογικού οικοσυστήματος».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ