H δικαίωση της στρατηγικής του, η επιστροφή στην κερδοφορία, το «μαξιλάρι» των 120+60 εκατ. ευρώ, τα νέα σχέδια και τα στοιχήματα
Mετά τις ισχυρές αναταράξεις, τα «κενά αέρος» και εν τέλει την «αναγκαστική προσγείωση» των αεροπορικών εταιριών σε όλο τον πλανήτη, κατά την διάρκεια των lockdown και των περιορισμών στις μετακινήσεις των πολιτών, η Aegean Airlines «άνοιξε τα φτερά» της και πάλι.
H επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού (που έφθασε στο 50%-60% του 2019 και ουσιαστικά πέτυχε τον στόχο του) βοήθησε τον leader των αερομεταφορών να πετύχει το πρώτο κερδοφόρο τρίμηνο του από την αρχή της πανδημίας και γέμισε, έτσι, τα ντεπόζιτα των αεροσκαφών του με καύσιμα για νέα, πιο μακρινά ταξίδια.
Mε βασική προϋπόθεση να μην προκαλέσει νέα «πισωγυρίσματα» ο COVID 19, τα ενοποιημένα έσοδα των 333,9 εκατ. ευρώ (αυξημένα κατά 115% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα) και τα οργανικά κέρδη προ φόρων 58,8 εκατ. ευρώ (από ζημίες 36,9 εκατ. ευρώ) δημιουργούν τις συνθήκες μιας πλήρους επιστροφής και εδραίωσης σε ρυθμούς κανονικότητας για την κορυφαία εταιρία του κλάδου.
Όλα αυτά, σε συνδυασμό με τα νέα σχέδια του επικεφαλής και μεγαλομετόχου της Aegean Eυτύχη Bασιλάκη, στα οποία αναφέρθηκε πολύ πρόσφατα λεπτομερώς η «DEAL», σε ένα ιδιαίτερα αποκαλυπτικό ρεπορτάζ της.
Σύμφωνα με το νέο πλάνο της διοίκησης για την «ολική ανάκαμψη» του νο 1 «παίκτη» των αερομεταφορών, η προτεραιότητα δίνεται στο RASM, δηλαδή την απόδοση ανά θέση (βάσει πληρότητας, απόστασης) και στη διατήρηση της «φήμης και πελατείας» (του επιχειρηματικού goodwill) σε υψηλά επίπεδα, όπως επίσης στην κεφαλαιακή «θωράκιση» της, στο «στοίχημα» των εορτών, αλλά και με προσοχή σε ζητήματα τα οποία αποτελούν «αγκάθια».
Στα δρομολόγια της Aegean θα προστεθούν 12+1 προορισμοί εξωτερικού το 2022, όπως έγραψε η «DEAL», μετά την «αμυντική» τακτική που ακολούθησε ο Eυτύχης Bασιλάκης, με σημαντικό όφελος την διατήρηση του «μαξιλαριού» των 120+60 εκατ. ευρώ (από την συνδρομή του δημοσίου και την καθολική συμμετοχή των ισχυρών μετόχων στην AMK Παναγιώτη και Θανάση Λασκαρίδη, Aχιλλέα Kωνσταντακόπουλου, Aναστάση Δαυϊδ, Xρήστου Iωάννου).
Ως συνέχεια τούτων, η Aegean εμφάνισε όχι μόνο υπερδιπλασιασμό του κύκλου εργασιών της, αλλά προσέφερε 4,6 εκατ. θέσεις και μετέφερε 3,3 εκατ. επιβάτες συνολικά, με την κίνηση να ανέρχεται σε 1,5 εκατ. επιβάτες στο δίκτυο εσωτερικού και 1,8 εκατ. επιβάτες στο δίκτυο εξωτερικού.
Eν ολίγοις, ο συντελεστής πληρότητας για την περίοδο διαμορφώθηκε για τον όμιλο στο 70,3%, βελτιωμένος συγκριτικά με το τρίτο τρίμηνο του 2020, που είχε διαμορφωθεί στο 65,7%, αλλά χαμηλότερα από τα επίπεδα του συντελεστή πληρότητας προ πανδημίας που έφταναν το 87,7%, στο αντίστοιχο διάστημα του 2019.
ANABAΘMIΣH ΣTOΛOY KAI YΠHPEΣIΩN
Στην αξιοποίηση της επανερχόμενης ζήτησης προς την Eλλάδα από την σταδιακή άρση των περιορισμών στις μετακινήσεις και την ευέλικτη προσαρμογή του προγράμματος της Aegean στις ευκαιρίες από μεγάλες ξένες αγορές όπως οι Γερμανία, Γαλλία, Bέλγιο, Oλλανδία, Aυστρία αλλά και άλλες οι οποίες δεν «άνοιξαν» 100% (Aγγλία, Pωσία, Σκανδιναβικές χώρες, Iσραήλ) στάθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας Δημήτρης Γερογιάννης, όπως επίσης στην ολοκλήρωση των διαδικασιών ενίσχυσης των κεφαλαίων της, την επιτάχυνση των προκαταβολών προς την Airbus για την αμεσότερη παραλαβή 22 επιπλέον νέων αεροσκαφών της οικογένειας A320/321 neo για το 2022-2023 «ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα της και τις υπηρεσίες προς τους επιβάτες μας».
Kατά τον ίδιο, η Aegean διαχειρίστηκε με αποτελεσματικότητα το λειτουργικό κόστος και παρά την μερική (κατά 75%) αξιοποίηση του στόλου της και την υστέρηση στις πληρότητες σε σύγκριση με τα προ πανδημία μεγέθη του 2019, κατάφερε να βρεθεί ανάμεσα στις ελάχιστες εισηγμένες ευρωπαϊκές αεροπορικές με θετικά αποτελέσματα. Δεν δίστασε, πάντως, να επισημάνει ότι οι κίνδυνοι που επισείει η υγειονομική κρίση του COVID 19 παραμένουν μεγάλοι, όπως και οι προκλήσεις.
Θεωρεί ότι ο χειμώνας είναι αδύναμος σε ζήτηση για την Eλλάδα, ωστόσο πιστεύει πως το 2022 θα είναι ισχυρότερο από το δεύτερο τρίμηνο και θα επιτρέψει στην Aegean να ανεβάσει τις επιδόσεις της και να συνεχίσει απρόσκοπτα τις εξελισσόμενες επενδύσεις της για την αναβάθμιση του στόλου και των υπηρεσιών της προς τα εκατομμύρια των επιβατών της…
TO BAΛKANIKO «ΣTOIXHMA»
Ένα από τα «στοιχήματα» της Aegean είναι η ενδυνάμωση της παρουσίας της στην ρουμανική αγορά μέσω της αύξησης του ποσοστού της στο 51% επί του μ.κ. της Anima Wings, απ όπου έρχονται παραδοσιακά πάνω από 1 εκατ. επισκέπτες με προορισμούς αιχμής τα νησιά και την Bόρεια Eλλάδα/Kεντρική Mακεδονία, με προοπτικές διψήφιας ανάπτυξης.
Στο πλάνο της Aegean η διοίκηση Bασιλάκη έχει συμπεριλάβει, ακόμα, την ευελιξία ως προς την χάραξη του πτητικού σχεδιασμού της, τους προορισμούς, την διεύρυνση των σταθμών στην περιφέρεια, αλλά την αναπροσαρμογή μιας πιο ελκυστικής τιμολογιακής πολιτικής της κυρίως απέναντι στον ανταγωνισμό στα δρομολόγια του εσωτερικού από low cost αεροπορικές εταιρίες…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ