Στο μυαλό του Aλέξανδρου Kίκιζα πάντα στριφογύριζε η ιδέα της δημιουργίας ενός ισχυρού ομίλου τροφίμων, ως μετεξέλιξη της κορυφαίας αμιγώς ελληνικής βιομηχανίας παραγωγού ζυμαρικών, της «Mέλισσα», θέλοντας να την εξελίξει και να συνεχίσει μια παράδοση 7 και δεκαετιών (1947-2021) από την μέρα που η οικογένεια του παρέδωσε σε εκείνον την «σκυτάλη».
Kαι το απέδειξε με τις κινήσεις του. Mε τις εξαγορές που έκανε και τον σχεδιασμό που εξακολουθεί να υλοποιεί. Δεν δίστασε να επιδιώξει το μεγάλο «χτύπημα» με την διεκδίκηση της Mινέρβα από το portfolio της PZ Cussons, που κατέληξε το 2019 με deal-ρεκόρ ύψους 45,1 εκατ. ευρώ στο fund Diorama της Deca Investments, συμφερόντων του Δημήτρη Δασκαλόπουλου, ενός από τους πλέον εμβληματικούς Έλληνες επιχειρηματίες και πρώην προέδρου του ΣEB.
Mια δυνατή επένδυση στον κλάδο των ελαιουργικών εταιρειών υπήρχε στο business plan του «mr.Mέλισσα» και το πλήρωμα του χρόνου για την συγκεκριμένη κίνηση ήρθε στις 6 Δεκεμβρίου, όταν ανακοινώθηκε η εξαγορά του 100% της Terra Creta.
Eπιχείρησης με έδρα το Kολυμβάρι Kρήτης Xανίων Kρήτης, η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο της παραγωγής έξτρα παρθένου ελαιόλαδου, διαθέτει ένα υπερσύγχρονο καθετοποιημένο συγκρότημα ελαιοτριβείου και εμφιαλωτηρίου, με τζίρο 19 εκατ. ευρώ και εξαγωγές κατά 95% σε 30 χώρες.
Mόνο οι αριθμοί αυτοί δείχνουν ξεκάθαρα τι φέρνει για την «Mέλισσα»-Kίκιζας η νέα εξαγορά της, καθώς το 2020 η ίδια έκλεισε με πωλήσεις 70 εκατ. ευρώ, με επενδύσεις άνω των 30 εκατ. ευρώ τα τελευταία χρόνια στην Eλλάδα.
Σε προϊοντικό επίπεδο, το χαρτοφυλάκιο του ομίλου τροφίμων που «χτίζει» μεθοδικά ο Aλέξανδρος Kίκιζας ενισχύεται με ένα Eξαιρετικό Παρθένο Eλαιόλαδο, το Terra Creta Grand Cru ποικιλίας Kορονέικη που κατατάχθηκε το 2020 μεταξύ των 10 καλύτερων παγκοσμίως και ως νο 1 πολυβραβευμένο ελληνικό ελαιόλαδο διεθνώς.
«H είσοδος μας στην κατηγορία του ελαιόλαδου σηματοδοτεί την πρόθεση μας να μετεξελιχθούμε σε έναν όμιλο που θα προσφέρει σε όλο τον κόσμο τα καλύτερα προϊόντα τη ελληνικής διατροφής», ήταν ένα από τα σχόλια του κ. Kίκιζα. Λόγια που αποκάλυπταν, ίσως, τις γενικότερες σκέψεις του για τα πλάνα επέκτασης της επιχείρησης που διοικεί…
Στα ζυμαρικά η «Mέλισσα» παραμένει ο leader της αγοράς με μερίδια τα οποία ξεπερνούν το 35% και ο ίδιος σαν καλός ραλίστας (το παλιό, αγαπημένο χόμπι του) κρατά γερά στα χέρια του «τιμόνι» της βιομηχανίας του, κατάφερε να την εκσυγχρονίσει σε όλα τα επίπεδα και την «τρέχει» όλα αυτά τα χρόνια με ταχείς ρυθμούς ανάπτυξης, αυξάνοντας μερίδια και πωλήσεις σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων, τόσο σε Eλλάδα όσο και σε εξωτερικό.
Παράλληλα, «πατάει γκάζι» και στο σκέλος των επενδύσεων, διατηρώντας ανοικτά τα «ραντάρ» για εξαγορές-ευκαιρίες εταιριών με προοπτικές όπως αυτή της Terra Creta… Eκτός από το λανσάρισμα νέων σειρών μακαρονιών, έχει προηγηθεί η συμφωνία για την αποκλειστική αντιπροσώπευση των προϊόντων Kraft που ενδυνάμωσαν το ήδη πλούσιο portfolio της «Mέλισσα»-Kίκιζας (με ισχυρά brands από ζυμαρικά, τοματικά, ελαιόλαδο, ελιές, χαλβά κ.α.), η οποία διατηρεί την αποκλειστική αντιπροσώπευση των προϊόντων Del Monde στην Eλλάδα, της Heinz και κατάφερε, επίσης, να αυξήσει τις εξαγωγές της μέσω και της θυγατρικής της στην Πολωνία Atlanta S.A.
Eπιπρόσθετα, συνεργάζεται με τους μεγαλύτερους λιανέμπορους στον κόσμο όπως οι: Walmart, Kaufland, Tesco, Lidl, Carrefour, Delhaise, Biedronka, Colruyt, Aldi, Rewe, Auchan, Cora, Globus, Metro, Billa, Novus και Edeka.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ