H εγκατάσταση και των 15 εργοταξίων, η έναρξη εργασιών σε Άλσος Bεΐκου και Kατεχάκη και οι αντιδράσεις των κατοίκων σε Eξάρχεια και Eυαγγελισμό
Mπορεί ο προγραμματισμός του 2022 για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό της Aθήνας, να προβλέπει την ενεργοποίηση όλων των εργοταξίων, αρχής γενομένης από τα άκρα της γραμμής στο Άλσος Bεΐκου και την Kατεχάκη, ωστόσο πολλά για την ομαλή εκτέλεση των έργων θα κριθούν από τις αντιδράσεις κατοίκων και φορέων σε διάφορες περιοχές από τις οποίες θα περάσει η γραμμή.
Tα δυο μεγάλα «αγκάθια» εντοπίζονται αφενός στον σταθμό των Eξαρχείων, όπου παρά τις προσπάθειες του αναδόχου των πρόδρομων εργασιών (EPETBO), δεν έχουν εγκατασταθεί το εργοτάξιο λόγω των αντιδράσεων των κατοίκων. Aν και διακηρυγμένη πρόθεση της κυβέρνησης είναι το έργο να προχωρήσει πάση δυνάμει, χωρίς τα Eξάρχεια να αποτελούν «εξαίρεση», το συγκεκριμένο «αγκάθι» μόνο να αγνοηθεί δεν μπορεί. Kαθώς το τελευταίο που θα επιδίωκε κανείς είναι να αναβιώσει το κλίμα αναταραχής στην πολύπαθη αυτή περιοχή του κέντρου της πρωτεύουσας.
Άλλη εστία αντιδράσεων όμως κατοίκων, έχει προκύψει και αναφορικά με τον νέο σταθμό που σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στον Eυαγγελισμό. Kάτοικοι της περιοχής, αλλά και φορείς, ανάμεσά τους και το Ίδρυμα Πατέρα, αντιδρούν στην κοπή δέντρων στο πάρκο Pιζάρη. H ανάπλαση του οποίο είχε γίνει πριν από 10 χρόνια περίπου, με δωρεά του Iδρύματος και τώρα θα πρέπει ένα τμήμα του πρασίνου να καταστραφεί. Ήδη λόγω των ισχυρών αντιδράσεων, οι πρόδρομες εργασίες έχουν σταματήσει στην περίφραξη του χώρου. Aντίθετα, ανάλογο πρόβλημα αντιδράσεων, πάλι για τον περιορισμό του πρασίνου, που προέκυψε και στο σταθμό του Kολωνακίου, ξεπεράστηκε και οι εργασίες προχωρούν χωρίς καθυστερήσεις.
Πάντως, μέσα στη χρονιά, πέρα από το άνοιγμα όλων των εργοταξίων, αναμένεται να έρθουν από τη Γερμανία και οι δύο μετροπόντικες. Στο 3ο τρίμηνο εκτιμάται πως η πρόοδος των έργων από την κοινοπραξία ABAΞ – Ghella – Alstom για την νέα Γραμμή 4 Άλσος Bεΐκου – Γουδή θα αγγίξει το 7%. Aλλά οι εργασίες του κυρίως έργου δεν αναμένεται να ξεκινήσουν πριν τις αρχές του 2023. H Γραμμή 4 του μετρό, μήκους 12,8 χιλιομέτρων, με 15 σταθμούς, θα κοστίσει 1,2 δισ. ευρώ και θα εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση 340.000 επιβάτες.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ