«Θα ήταν σοφότερο αντί να τρέχουμε πίσω από τις ευκαιρίες, να τις δημιουργήσουμε» σημείωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης στην τοποθέτησή του στην 1η διαδικτυακή εκδήλωση για δράσεις προώθησης νεοφυών επιχειρήσεων του δήμου Πειραιά «Επενδύοντας στη γαλάζια καινοτομία: Τομείς, φορείς, ευκαιρίες και προκλήσεις χρηματοδότησης».
Όπως σημείωσε ο κ. Κορκίδης, σε παγκόσμιο επίπεδο, ο ΟΟΣΑ προβλέπει ότι από το 2030, πολλές βιομηχανίες που βασίζονται στις θάλασσες θα έχουν τη δυνατότητα να επιτύχουν ιδιαίτερα υψηλές αποδόσεις όσον αφορά στην προστιθέμενη αξία. «Γνωρίζουμε ότι η παραγωγή της παγκόσμιας οικονομίας των θαλασσών εκτιμάται σήμερα σε 1,3 τρις ευρώ, ποσό το οποίο θα μπορούσε να υπερδιπλασιαστεί μέχρι το 2030. Γνωρίζουμε επίσης ότι από όλους τους τομείς της Γαλάζιας Οικονομίας, η καινοτομία είναι καθοριστικής σημασίας για την αξιοποίηση του αναπτυξιακού δυναμικού και τη δημιουργία απασχόλησης» σημείωσε ο ίδιος και πρόσθεσε ότι ο Πειραιάς αποτελεί μια ανεπτυγμένη και με υψηλή ειδίκευση και παραγωγικότητα «συστάδα» θαλάσσιας οικονομίας με παγκόσμιες διασυνδέσεις, αφού είναι το κέντρο μίας από τις σημαντικότερες ναυτιλιακές δυνάμεις στον κόσμο.
«Έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για την υιοθέτηση μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής που θα αξιοποιεί τα δυνητικά πλεονεκτήματα του Πειραιά» είπε ο πρόεδρος και αναφέρθηκε στη σημασία ισχυροποίησης του ναυτιλιακού cluster που ήδη δημιουργήθηκε από την Ένωση Εφοπλιστών, το Ναυτικό Επιμελητήριο, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά. Όπως είπε, υπάρχει προστιθέμενη αξία των ναυτιλιακών συστάδων όπως:
– Η ναυτιλιακή καινοτομία είναι έντασης κεφαλαίου και έντασης γνώσης.
– Οι θαλάσσιες υποδομές είναι πολύ δαπανηρές, αλλά συνήθως είναι κοινές.
– Οι συνέργειες μπορούν να αναπτυχθούν στις περισσότερες θαλάσσιες δραστηριότητες και τομείς του θαλάσσιου χώρου.
– Πολύτιμες θέσεις εργασίας μπορούν να αναπτυχθούν εντός και σε συγκεκριμένες αλυσίδες αξίας σε μεγάλο βαθμό.