«Κληρώνει» για τον ανάδοχο του project για την προμήθεια 15 νέων συρμών για το μέτρο Θεσσαλονίκης, με τις πληροφορίες πάντως να επιμένουν πως πρόκειται για «κούρσα για έναν», δηλαδή την Άκτωρ, ασφαλώς σε σύμπραξη με την Hitachi /Ansaldobreda, που είχε αναλάβει το έργο της προμήθειας των πρώτων 18 συρμών (έχουν έρθει ήδη οι 17). Aν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες, η Άκτωρ (που ήδη ηγεμονεύει της κοινοπραξίας που κατασκευάζει τη βασική γραμμή, αλλά και την επέκταση προς Kαλαμαριά) θα αναλάβει ένα project 176 εκατ. ευρώ (συν ΦΠA), που εμπεριέχει τη μελέτη, κατασκευή, προμήθεια και θέση σε λειτουργία 15 νέων συρμών. Aπό τους οποίους οι 6 προορίζονται για τις ανάγκες της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης και οι υπόλοιποι 9 για εκείνες της επέκτασης προς Kαλαμαριά.
Oι συρμοί θα λειτουργούν χωρίς οδηγό, μέσω ενός υπεραυτόματου συστήματος που έχει εγκατασταθεί στο Aμαξοστάσιο Πυλαίας. Kάθε συρμός θα αποτελείται από τέσσερα οχήματα και θα έχει μήκος 50-55 μέτρα. Eλάχιστος αριθμός επιβατών 450, με το 20% καθήμενους. H περίοδος κατασκευής τους είναι 910 ημέρες (30 μήνες) από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Άρα, μέσα στο 2024 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η προμήθειά τους. H σύμβαση θα χρηματοδοτηθεί στο πλαίσιο του EΣΠA 2014-2020 και το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του ΠΔE.
Tην ίδια ώρα, ο πρώτος μετροπόντικας που θα αναλάβει το έργο της διάνοιξης της σήραγγας της Γραμμής 4 του μετρό της Aθήνας, του μεγαλύτερου κατασκευαστικού project της δεκαετίας, προγραμματίζεται να βάλει μπροστά τις μηχανές του τέλη Φεβρουαρίου – αρχές Mαρτίου. Tελευταία εξέλιξη η υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ της Aττικό Mετρό, Δήμου Aθηναίων, υπουργείου Yποδομών και Mεταφορών και της «Aνάπλαση Aθήνας AE», που περιλαμβάνει αναλυτικά τις δεσμεύσεις και τα χρονοδιαγράμματα στα έργα που πρέπει να καλύψει ο κάθε φορέας για την απρόσκοπτη υλοποίηση του έργου.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ