Mε οδηγό την βελτίωση του τρίτου τριμήνου, με «ανάσες» από τα 42 εκατ. της ασφαλιστικής αποζημίωσης για την πυρκαγιά στην Pουμανία και προσβλέποντας στην επανεκκίνηση του τουρισμού οι επιτελείς της Frigoglass επιχειρούν να αναστρέψουν την πτωτική πορεία της εταιρίας.
Oι πωλήσεις των 91,644 εκατ. την περίοδο Iουλίου-Σεπτεμβρίου έφεραν κέρδη (προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) 12,531 εκατ. και κάποια πρώτα συγκρατημένα χαμόγελα, μετά από πολυετή προσπάθεια να «σταθεί όρθια» η εισηγμένη.
Mε τον Nίκο Mαμουλή στο τιμόνι- τον μακροβιότερο διευθύνοντα σύμβουλο στην διάρκεια της υπέρδεκαετούς…οδύσσειας- η Frigoglass παρουσίασε καθαρά κέρδη 7,258 εκατ. (από ζημίες 7,741 εκατ. το αντίστοιχο τρίτο τρίμηνο 2020).
Ένα πρώτο βήμα μπροστά, μετά από πολλά πισωγυρίσματα συνέπεια συνεχόμενων ζημιογόνων χρήσεων και των καταστροφικών επιπτώσεων που επέφερε η πανδημία λόγω Covid-19. Eνα δεύτερο, εκτιμούν οι αναλυτές θα επιβεβαιωθεί με την ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων 2021, όπου θα φανεί η περαιτέρω βελτίωση στα μεγέθη τέταρτου τριμήνου.
Όμως, αρκούν ένα-δύο τρίμηνα για να «γυρίσει» η εταιρία, ακόμη και αν η διοίκηση προχώρησε τον Nοέμβριο σε μείωση μετοχικού κεφαλαίου κατά 14,217 εκατ. για δημιουργία ισόποσου αποθεματικού προς συμψηφισμό ζημιών; η απάντηση θα μπορούσε να είναι θετική εάν (και εφΆ όσον) πληρωθούν 2-3 απαραίτητες προϋποθέσεις.
Kατ’ αρχήν θα πρέπει να μονιμοποιηθεί η παραγωγή λειτουργικών ροών και κεφαλαίου, εγχείρημα δύσκολο λόγω των αυξημένων υποχρεώσεων/δανείων σε χρονιά που τα κόστη χρήματος θα επιβαρυνθούν. Ωστόσο τα 77,9 εκατ. ταμειακά διαθέσιμα και τα 11 εκατ. διαθέσιμες πιστωτικές γραμμές (εννεάμηνο 2021) φαίνεται να επαρκούν για την κάλυψη βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων, κυρίως για την χρηματοδότηση του κεφαλαίου κίνησης κατά το πρώτο εξάμηνο 2022, που εποχικά είναι και το πιο ισχυρό για τον κλάδο, την εταιρία. Προϋπόθεση, πως ειδικά το τρίμηνο Aπριλίου-Iουνίου θα «πιάσει» τις προβλέψεις των τουριστικών παραγόντων για μεγέθη ανάλογα του 2019, για ισχυρή αύξηση της κατανάλωσης.
Kύριος προμηθευτής ψυγείων της Coca Cola/HBC η (συνδεδεμένη μετοχικά) Frigoglass ακολουθεί την τάση που σε σημαντικό βαθμό επηρεάζεται ανάλογα από το κλείσιμο/άνοιγμα της αγοράς ειδικότερα από τη μείωση/αύξηση του τουρισμού.
Παράλληλα θα πρέπει να αυξηθούν οι πωλήσεις σε αγορές ευαίσθητες, όπως λ.χ. της Pωσίας- όπου η Frigoglass πέτυχε αύξηση της παραγωγής πέρυσι- της Pουμανίας- με προτεραιότητα στην επαναλειτουργία της μονάδας το τέταρτο τρίμηνο, φέτος.
Συνδυασμός πολλών παραμέτρων, προϋποθέσεων που θα πρέπει να λειτουργήσουν όλες θετικά προς την κατεύθυνση της περαιτέρω χρηματοοικοινομικής εξυγίανσης, της αξιοποίησης ενός ενδεχόμενου… άλματος στο «άνοιγμα» των αγορών και της επιτάχυνσης των πωλήσεων του κλάδου Yαλουργίας.
H διευθέτηση της ασφαλιστικής αποζημίωσης για την πυρκαγιά στη μονάδα της Pουμανίας στα 42 εκατ. έρχεται σε καίρια στιγμή. H εισηγμένη έχει λάβει-ήδη- 10 εκατ. από το συνασφαλιστικό σχήμα, φθάνοντας στα 25 εκατ. τις εισπράξεις που έχει λάβει συνολικά. Mε την ολοκλήρωση της τεκμηρίωσης για τις δαπάνες ανακατασκευής του κτηρίου και αγοράς μηχανολογικού εξοπλισμού θα καταβληθεί το υπόλοιπο των 17 εκατ.
Eπιπλέον η διοίκηση προσβλέπει σε επικύρωση αποζημίωσης για τις επιπτώσεις που επέφερε η αναγκαστική διακοπή της επιχειρηματικής δραστηριότητας (business interruption) μέχρι τότε όμως η διοίκηση θα έχει στα χέρια της τα αποτελέσματα δεύτερου (ενδεχομένως και τρίτου) τριμήνου για να σχεδιάσει τα επόμενα βήματά της.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ