Στην πλούσια συζήτηση για την οικονομική συνεργασία Κίνας και Ελλάδας κυρίως στους άξονες των επενδύσεων και του εμπορίου, ο Yu Zenggang αναφέρθηκε εκτενώς στην μέχρι στιγμής ανάπτυξη του Πειραιά, στα κοινά οφέλη του Ελληνικού κράτους, των τοπικών κοινωνιών και φυσικά της ίδιας της εταιρείας.
Όπως είπε χαρακτηριστικά, στο πέρασμα των 12 χρόνων της εταιρείας από το λιμάνι του Πειραιά έχουν πραγματοποιηθεί συνολικά 1 δισ. επενδύσεων και έχουν δημιουργηθεί 13.000 θέσεις εργασίας μέσα και έξω από το λιμάνι.
Ο Πειραιάς σκαρφάλωσε 64 θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη σε 12 χρόνια
“Από τότε που η COSCO Shipping ανέλαβε το 2010 για τους προβλήτες container και από το 2016 που ανέλαβε συνολικά την διαχείριση του λιμανιού του Πειραιά, έχουμε πολύ μεγάλη ανάπτυξη σε όλο τον τομέα της λιμενικής δραστηριότητας, όπως στους προβλήτες κρουαζιέρας, εμπορευματοκιβωτίων, ακτοπλοΐας, ναυπηγοεπισκευής.
Αυτή τη στιγμή, στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, βρισκόμαστε σχεδόν στην 29η θέση στην κατάταξη των λιμένων σε όλο τον κόσμο για το 2021. Αλλά το 2010, ο ΟΛΠ βρισκόταν στην 93η.Πιστεύω λοιπόν ότι έχουμε ένα μεγάλο επίτευγμα στο ζήτημα της διαχείρισης του προβλήτα των εμπορευματοκιβωτίων. Το λιμάνι του Πειραιά έχει ήδη γίνει το πιο πολυσύχναστο λιμάνι για την κρουαζιέρα, για την μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων αλλά και ως λιμάνι logistic προς την ανατολική και μέση Ευρώπη αλλά και για τις βαλκανικές περιοχές.
Πίσω λοιπόν στο 2010, η COSCO Shipping, έκανε προσφορά για τους προβλήτες των εμπορευματοκιβωτίων, όταν λόγω της ελληνικής οικονομικής κατάστασης την εποχή εκείνη, κανείς δεν έκανε προσφορές, αλλά η COSCO Shipping το ανέλαβε και έκανε μία μεγάλη επένδυση τόσο στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων αλλά και στις υπόλοιπες δραστηριότητες του λιμανιού. Συνολικά επενδύσαμε περίπου 1 δισ. ευρώ μέσα σε αυτά τα 12 χρόνια, ειδικά για στους προβλήτες των εμπορευματοκιβωτίων.
Αυτή τη στιγμή λοιπόν, στο Λιμάνι του Πειραιά έχουν δημιουργηθεί περίπου 3000 θέσεις εργασίας για εργάτες οι οποίοι εργάζονται καθημερινά στο λιμάνι και έχουν δημιουργηθεί επίσης περίπου 10.000 θέσεις εργασίας που σχετίζονται με τις υπόλοιπες λιμενικές υπηρεσίες.
Πιστεύουμε λοιπόν ότι αυτή τη στιγμή το λιμάνι του Πειραιά γίνεται ήδη ένα από τα κύρια λιμάνια μεταφόρτωσης στην Μεσόγειο, την Ανατολική και τη Νότια Ευρώπη και τα Βαλκάνια. Από εδώ και πέρα θα υποστηρίξουμε το λιμάνι του Πειραιά να είναι το πιο περιβαλλοντικό πράσινο λιμάνι και με ψηφιακές καινοτομίες.
Νομίζω ότι αυτό είναι που είχαμε κατά τη διάρκεια αυτών των 12 ετών και επίσης αυτά είναι τα μελλοντικά μας σχέδια” είπε στην εισαγωγική του παρέμβαση.
Οικονομικά οφέλη στην ελληνική οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες
Σε ό,τι αφορά την κριτική που έχει ακουστεί ότι τελικά η τοπική και εθνική οικονομία προσδοκούσε ακόμα μεγαλύτερα οικονομικά οφέλη ο κ. Yu Zenggang απάντησε ότι “δίνουμε πάντα μεγαλύτερη προσοχή σε όλες τις απόψεις που εκφράζονται στην κοινωνία και θέτουμε πάντα την κοινωνική ευθύνη της εταιρείας ως προτεραιότητα.
Με την ανάπτυξη των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας, δίνουμε κάθε χρόνο τέλη παραχώρησης περίπου 5,5 εκατομμύριων στους τοπικούς δήμους. Πιστεύω λοιπόν ότι τέτοιου είδους τέλη παραχώρησης θα αυξάνονται χρόνο με το χρόνο. Δεύτερον, πιστεύουμε ότι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του λιμανιού είναι το πιο σημαντικό ζήτημα για την τοπική κοινωνία αλλά και για το λιμάνι του Πειραιά.
Έτσι, αυτή τη στιγμή θα επικεντρωθούμε στο περιβαλλοντικό πιστοποιητικό. Νομίζω λοιπόν ότι το λιμάνι του Πειραιά πάντα επικεντρωνόταν στην περιβαλλοντική βελτίωση και στην υποχρεωτική εφαρμογή της περιβαλλοντικής νομοθεσίας στο πεδίο”
Κοινός οδικός χάρτης Ελλάδας-Κίνας
Και συνέχισε λέγοντας ότι “ότι λόγω της πολύ καλής λειτουργίας μας και της οικονομικής ανάπτυξης, όλη η κοινωνία είδε ήδη τα οφέλη. Και η ελληνική κυβέρνηση και ο ελληνικός λαός.
Μέχρι τώρα, έχουμε επιτύχει κορυφαία οφέλη στην ιστορία των λιμένων, με την ανάληψη της διαχείρισης από την Cosco Shipping. Έτσι, λοιπόν το μέρισμα που διανέμεται κατά 0,63 ευρώ ανά μετοχή στην αγορά είναι πολύ ωφέλιμο για το σύνολο των ελληνικών ταμείων και των επενδυτών του ΟΛΠ όπως και για το σύνολο των τοπικών κοινωνιών στους παραλιμένιους δήμους.
Νομίζω ότι χρόνο με το χρόνο θα ενισχύσουμε την οικονομική μας θέση, δημιουργώντας πολλαπλά οφέλη και ποσοστά απασχόλησης των εργαζομένων. Πιστεύω, ότι μέσω της πολύ καλής και επιτυχημένης συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών και των ανθρώπων τους πέτυχαμε έναν κοινό οδικό χάρτη.
Είναι η αλληλεπίδραση και η πλήρης αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων που είχε να προσφέρει το κάθε μέρος. Έτσι, νομίζω ότι οι πυλώνες στήριξης θα έχουν ένα ευοίωνο μέλλον και επίσης καλά οφέλη για την τοπική κοινωνία”
Στη συζήτηση συμμετείχαν ακόμα ο Ιωάννης Σμυρλής, Γενικός Γραμματέας Διεθνων και Οικονομικών Υποθέσεων στο Υπουργείο Εξωτερικών, ο Xiao Junzheng, Πρέσβης της Λαϊκής Δημοκρατίας στην Κίνα στην Ελλάδα και η Li Shuping, Γενική Διευθυντρια & Επικεφαλής της Τράπεζας της Κίνας.