Η εταιρεία ΚΛΙΑΦΑ ΑΕ, μέλος του Ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία, εγκαινίασε σήμερα το πλήρως ανανεωμένο, υπερσύγχρονο εργοστάσιό της στα Τρίκαλα.
Παρουσία του υπουργού Ανάπτυξης, ‘Αδωνι Γεωργιάδη, του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα, του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, Κώστα Αγοραστού, του Δημάρχου Τρικάλων και Προέδρου της ΚΕΔΕ Δημήτρη Παπαστεργίου, τοπικών βουλευτών και εκπροσώπων της τοπικής κοινωνίας, οι κ.κ. Στέλιος Μ. Σαράντης, πρόεδρος της ΚΛΙΑΦΑΣ ΑΕ και Στέλιος Δ. Σαράντης, Πρόεδρος της ΔΟΥΜΠΙΑ ΑΕ, έκοψαν την κορδέλα και έθεσαν σε λειτουργία τη νέα γραμμή του εργοστασίου, η οποία έχει δυνατότητα εμφιάλωσής έως και 23.000 φιαλών/ώρα.
Σε σύντομο χαιρετισμό του ο υπουργός Ανάπτυξης Α. Γεωργιάδης συνεχάρη την Οικογένεια Σαράντη, τονίζοντας ότι «αυτό που συμβαίνει σήμερα εδώ είναι μια μικρή επανάσταση! Η παρουσία του Ομίλου Σαράντη στην εταιρεία ΚΛΙΑΦΑ δίνει νέα πνοή σε μια παραδοσιακή, οικογενειακή ελληνική επιχείρηση».
Ο υπουργός μετέφερε τις ευχές και τις ευχαριστίες του ίδιου του πρωθυπουργού, ενώ απευθυνόμενος στους αδερφούς Μιχάλη και Δημήτρη Σαράντη είπε: «Όλα όσα έχετε πετύχει θα πρέπει να σας γεμίζουν με υπερηφάνεια. Αν και με ακόμα μεγαλύτερη υπερηφάνεια θα πρέπει να σας γεμίζει η εικόνα των δυο σας παιδιών, που ήταν το ένα καλύτερο απ’ το άλλο. Γιατί αν οι γονείς δεν πετύχουν στα παιδιά τους, όλα τα άλλα δεν έχουν σημασία».
Τέλος, δεσμεύτηκε ότι τόσο το Υπουργείο του και ο ίδιος προσωπικά όσο και όλη η κυβέρνηση θα είναι στο πλάι της Οικογένειας Σαράντη «όχι ως κάποιου είδους εκδούλευση, αλλά κάνοντας το καθήκον μας έναντι μιας οικογένειας και ενός Ομίλου που προσφέρει πάρα πολλά στην ελληνική οικονομία, θέσεις εργασίας και φέρνει ελληνικά προϊόντα στα πέρατα του κόσμου».
Ιδιαίτερη έμφαση στη διαδρομή της Οικογένειας Σαράντη τα τελευταία 20 χρόνια έδωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κ. Σκρέκας, κατά τον χαιρετισμό του στην εκδήλωση. Όπως είπε, «έπειτα από δύο δύσκολες δεκαετίες, ο Όμιλος Σαράντη έχει καταφέρει σήμερα να είναι ένας εθνικός πρωταθλητής, ένας ανερχόμενος ευρωπαϊκός πρωταγωνιστής, με εγκαταστάσεις και επιχειρήσεις που ξεπερνούν τα σύνορα της χώρας, με συνεχείς επενδύσεις και επέκταση της γκάμας των προϊόντων του». Ο κ. Σκρέκας τόνισε τη σημαντική προσφορά του Ομίλου στην τοπική κοινωνία και κατέληξε:
«Σήμερα είμαστε εδώ για να χαρούμε μαζί με την Οικογένεια Σαράντη τη χαρά τους. Για μια ιστορική επιχείρηση που έχουν μεγαλώσει γενιές και γενιές με τα αναψυκτικά που παρήγαγε. Για μια επένδυση που ξεπερνάει τα 16.000.000 ευρώ και θα δημιουργήσει πολλές θέσεις εργασίας. Θέλω μέσα από την καρδιά μου να σας ευχηθώ να συνεχίσετε αυτή την πορεία και να συνεχίσετε να επενδύετε στον τόπο μας».
Ο Στέλιος Μ. Σαράντης καλωσόρισε τους προσκεκλημένους και έκανε μια ιστορική αναδρομή στην εντυπωσιακή πορεία της ΚΛΙΑΦΑ από την ίδρυσή της, το 1926, έως την εξαγορά της από τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία, το 2020, τονίζοντας ότι «στόχος μας από εδώ και πέρα είναι να ανταποκριθούμε στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, διατηρώντας πάντα την αυθεντικότητα και την ποιότητα που αντιπροσωπεύει εδώ και 100 χρόνια το όνομα ΚΛΙΑΦΑ». Αναφερόμενος στην εκδήλωση των εγκαινίων είπε ότι «γιορτάζουμε μαζί το παρελθόν το παρόν και το μέλλον που μας αξίζει. Αυτό είναι άλλωστε και το μοτό των εορτασμών: Τιμή μας και καμάρι μας!».
Από την πλευρά του, ο Στέλιος Δ. Σαράντης τόνισε ότι «σήμερα ξεκινάει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία των αναψυκτικών ΚΛΙΑΦΑ και πραγματικά έχουμε θέσει την πήχη πολύ ψηλά. Απόδειξη αποτελεί η επένδυση που έχουμε ήδη πραγματοποιήσει, η οποία έχει τη δυναμικότητα να στηρίξει δραστηριότητα πολλαπλάσια της σημερινής. Με λίγα λόγια, είμαστε μόνο στην αρχή. Η συνταγή της επιτυχίας είναι πλέον γνωστή και βασίζεται στον συνδυασμό της ιστορίας και της αναγνωρισιμότητας του brand ΚΛΙΑΦΑΣ με την επαγγελματική εμπειρία του ομίλου και της οικογένειάς μας». Συνεχίζοντας, έθεσε τους στόχους της εταιρείας, αναφέροντας τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων της, την καινοτομία μέσω της επένδυσης στην έρευνα και την ανάπτυξη, την ισχυροποίηση της εμπορικής επωνυμίας ΚΛΙΑΦΑΣ και την επέκταση όχι μόνο πανελλαδικά αλλά και σε αγορές του εξωτερικού. Καταλήγοντας επισήμανε ότι το μέλλον που φαντάζεται η οικογένεια Σαράντη για την εταιρεία είναι «λαμπρό και αντάξιο της ιστορίας της».
Τόσο ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κ. Αγοραστός όσο και ο Δήμαρχος Τρικάλων, Δ. Παπαστεργίου με τις σύντομες τοποθετήσεις τους έδωσαν έμφαση στην καινοτόμο διάσταση της επένδυσης στην εταιρεία ΚΛΙΑΦΑ και στη σημαντική συμβολή της ιστορικής βιομηχανίας στην τοπική κοινωνία και οικονομία. Παράλληλα, έκαναν ιδιαίτερη αναφορά στην διαδρομή και τη συνεισφορά της Οικογένειας Σαράντη στο τοπικό και το επιχειρηματικό γίγνεσθαι, τονίζοντας ότι η πρωτοπόρος ιδέα του Θεόδωρου Κλιάφα βρίσκει άξιους συνεχιστές.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, οι κ.κ. Στέλιος Μιχαήλ Σαράντης και Στέλιος Δημητρίου Σαράντης βράβευσαν την επί δεκαετίες Διευθύντρια Παραγωγής της Μονάδας, κα ‘Αννυ Αχριμανδρίτου, για την προσφορά της στην εταιρεία. Στη συνέχεια, βραβεύτηκε η πρωταθλήτρια Ταεκβοντό Φάνη Τζέλη, της οποίας χορηγός είναι η ΚΛΙΑΦΑ.
Παράλληλα, οι καλεσμένοι είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στους χώρους του εργοστασίου που φιλοξενούν τον πλέον σύγχρονο ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό παραγωγής και εμφιάλωσης, χάρη σε επενδύσεις οι οποίες άγγιξαν τα 18.000.000 ευρώ την περίοδο 2020-2021. Η ΚΛΙΑΦΑ στις νέες εγκαταστάσεις της μπορεί να εμφιαλώσει όλη την γκάμα κλασσικών και σύγχρονων αναψυκτικών, προϊόντα cola, ενεργειακά ποτά, εμφιαλωμένο νερό, τσάι και χυμούς.
Η ασηπτική τεχνολογία εμφιάλωσης που διαθέτει η νέα γραμμή του εργοστασίου, σε συνδυασμό με την υψηλή τεχνογνωσία της εταιρείας, καθιστά την ΚΛΙΑΦΑ την πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα με προϊόντα χωρίς τη χρήση συντηρητικών. Η γκάμα των προϊόντων που παράγει η ΚΛΙΑΦΑ περιλαμβάνει όλες της κλασσικές γεύσεις αναψυκτικών: πορτοκαλάδα, λεμονάδα, βυσσινάδα, γκαζόζα και σόδα με ανθρακικό, πορτοκαλάδα και λεμονάδα χωρίς ανθρακικό, πορτοκάλι, λεμόνι και βύσσινο χωρίς ζάχαρη, καθώς και την BiBi cola σε κλασσική και zero.
Η εγκατάσταση και τα προϊόντα της ΚΛΙΑΦΑ πληρούν τα πιο σύγχρονα standard ποιότητας και έχουν λάβει τις πιστοποιήσεις ISO 9001:2015, HACCP, ISO 22000:2018, BRC και IFS. Παράλληλα, τα προϊόντα ΚΛΙΑΦΑ έχουν διακριθεί σε διεθνές επίπεδο, στο πλαίσιο του διαγωνισμού Superior Taste Awards 2022. Πρόκειται για βραβεύσεις που φέρουν τη σφραγίδα εγκυρότητας του Διεθνούς Ινστιτούτου Γεύσης, του κορυφαίου ανεξάρτητου οργανισμού για την προώθηση και αναγνώριση τροφίμων και ποτών ανώτερης γεύσης.
Σημειώνεται ότι οι καταναλωτές μπορούν να βρουν τα προϊόντα ΚΛΙΑΦΑ στα ράφια των καταστημάτων των μεγαλύτερων retailer της χώρας, ενώ στόχος της εταιρείας είναι η περαιτέρω ανάπτυξη των πωλήσεων της στις αγορές λιανεμπορίου και HORECA πανελλαδικά. Ταυτόχρονα, η ΚΛΙΑΦΑ ανοίγει τα φτερά της και στις διεθνείς αγορές: τα πρώτα, σταθερά βήματα έχουν γίνει ήδη στις αγορές Γερμανίας, Ολλανδίας, Βελγίου, Βουλγαρίας, Ρουμανίας και Αλβανίας, όπου σημειώνεται πολύ θετική αποδοχή, ενώ στα άμεσα σχέδια της εταιρείας είναι η είσοδος στις αγορές ΗΠΑ, Αυστραλίας και Κίνας, αφού καταγράφεται ενδιαφέρον για συνεργασία από μεγάλους εμπορικούς εισαγωγικούς οίκους.
Η εταιρεία ΚΛΙΑΦΑ σε τέσσερα χρόνια συμπληρώνει έναν αιώνα ζωής. Ιδρύθηκε το 1926 και από τότε αποτελεί σημείο αναφοράς για τα Τρίκαλα και όλη τη Θεσσαλία.
Από το 2020 η ιστορική εταιρεία ανήκει στον όμιλο Ελληνικά Γαλακτοκομεία, ο οποίος έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις που αγγίζουν τα 18.000.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τον πλέον σύγχρονο ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό παραγωγής και εμφιάλωσης.
Νέοι στόχοι για την ανάπτυξη των αναψυκτικών “Κλιάφα”
Έχοντας ολοκληρώσει την περίοδο 2020-2021 ένα κύκλο επενδύσεων 18 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ποσού εξαγοράς ύψους 1,3 εκατ. ευρώ) στην Κλιάφας ΑΕ, ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία, της οικογένειας Σαράντη θέτει νέους στόχους για την περαιτέρω ανάπτυξη της τρικαλινής εταιρείας αναψυκτικών. Σε αυτούς περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, διψήφιο μερίδιο αγοράς στη λιανική, σε βάθος τριετίας, συνεχής βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων, καινοτομία μέσω της επένδυσης στην έρευνα και την ανάπτυξη, ισχυροποίηση της εμπορικής επωνυμίας «ΚΛΙΑΦΑΣ» και διεύρυνση της παρουσίας σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Μέσα από το διευρυμένο δίκτυο διανομής και πωλήσεων του ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία, επιδιώκεται η ανάπτυξη των πωλήσεων της Κλιάφας στις αγορές λιανεμπορίου και HoReCa πανελλαδικά. Στο πλαίσιο αυτό, στο κανάλι του HoReCa έχουν ήδη τοποθετηθεί 1.500 ψυγεία ενώ στο λιανεμπόριο τα προϊόντα βρίσκονται ήδη στα ράφια των καταστημάτων των μεγαλύτερων retailer της χώρας, διεκδικώντας μερίδιο από εδραιωμένα brands του κλάδου.
Στόχος της διοίκησης είναι να πετύχει, σε βάθος τριετίας, διψήφιο μερίδιο αγοράς στη λιανική από περίπου 2% που είναι σήμερα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, ο τζίρος της αγοράς των flavor αναψυκτικών (πλην της cola) στο retail κυμαίνεται στα 110 – 120 εκατ. ευρώ.
Ταυτόχρονα, η εταιρεία στρέφει το βλέμμα της στις διεθνείς αγορές. Τα πρώτα, σταθερά βήματα έχουν γίνει ήδη στις αγορές Γερμανίας, Ολλανδίας, Βελγίου, Βουλγαρίας, Ρουμανίας και Αλβανίας, όπου σημειώνεται πολύ θετική αποδοχή ενώ στα άμεσα σχέδια της διοίκησης είναι η είσοδος στις αγορές ΗΠΑ, Αυστραλίας και Κίνας, αφού καταγράφεται ενδιαφέρον για συνεργασία από μεγάλους εμπορικούς εισαγωγικούς οίκους.
Η εταιρεία Κλιάφας ΑΕ διαθέτει πλέον ένα πλήρως ανανεωμένο, υπερσύγχρονο εργοστάσιο στα Τρίκαλα έχοντας θέσει σε λειτουργία τη νέα γραμμή παραγωγής, η οποία έχει δυνατότητα εμφιάλωσης έως και 23.000 φιαλών την ώρα. Στις νέες εγκαταστάσεις μπορεί να εμφιαλώσει όλη την γκάμα κλασσικών και σύγχρονων αναψυκτικών, προϊόντα cola, ενεργειακά ποτά, εμφιαλωμένο νερό, τσάι και χυμούς. Σύμφωνα με την διοίκηση, η ασηπτική τεχνολογία εμφιάλωσης που διαθέτει η νέα γραμμή του εργοστασίου, σε συνδυασμό με την υψηλή τεχνογνωσία της εταιρείας, καθιστά την Κλιάφα την πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα με προϊόντα χωρίς τη χρήση συντηρητικών, δίνοντάς της ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Για την παραγωγή προϊόντων, χρησιμοποιούνται πρώτες ύλες από τη χώρα ενώ το νερό εξασφαλίζεται από τις τρεις πηγές που υπάρχουν στο εργοστάσιο.
Η γκάμα των προϊόντων που παράγει περιλαμβάνει όλες της κλασσικές γεύσεις αναψυκτικών: πορτοκαλάδα, λεμονάδα, βυσσινάδα, γκαζόζα και σόδα με ανθρακικό, πορτοκαλάδα και λεμονάδα χωρίς ανθρακικό, πορτοκάλι, λεμόνι και βύσσινο χωρίς ζάχαρη, καθώς και την BiBi cola σε κλασσική και zero, που λανσαρίστηκε τις προηγούμενες ημέρες.
Σε ό,τι αφορά στον Όμιλο Ελληνικά Γαλακτοκομεία, που πριν από λίγες ημέρες απέκτησε μέσω πλειστηριασμού τα εμπορικά σήματα και το παλιό εργοστάσιο της γαλακτοβιομηχανίας «ΑΓΝΟ» στη Θεσσαλονίκη, ο ρυθμός επενδύσεων αγγίζει τα 40 εκατ. ευρώ το χρόνο, φτάνοντας κατά την τελευταία πενταετία τα 193 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι σημαντική επένδυση, προϋπολογισμού 35 εκατ. ευρώ, δρομολογείται και στην Κύπρο που αφορά στην κατασκευή του νέου εργοστασίου παραγωγής χαλουμιού.
Το 2021 πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 427 εκατ. ευρώ, παραμένοντας η μεγαλύτερη γαλακτοβιομηχανία της χώρας ενώ απασχολεί συνολικά 1.550 άτομα. Διαθέτει 7 εργοστάσια και στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου, ανήκουν η «ΟΛΥΜΠΟΣ», η «ΤΥΡΑΣ», η «ΡΟΔΟΠΗ», η «ΚΛΙΑΦΑ» και το ανθρακούχο νερό «ΔΟΥΜΠΙΑ».