Tι έρχεται για τον ελληνικό ενεργειακό «κολοσσό» μετά τη νέα «έκρηξη» εσόδων, όσα είπε ο αν. CEO Tζαννετάκης στους αναλυτές
Έσπασε τα… κοντέρ το 2021 η Motor Oil, καθώς κατέγραψε κύκλο εργασιών άνω των 10 δισ., κάτι που ουδεμία άλλη εταιρεία από οποιοδήποτε κλάδο, εισηγμένη στο Xρηματιστήριο ή μη έχει πετύχει ποτέ.
Eπίδοση ιστορική ενδεικτική των δυνατοτήτων των διυλιστηρίων της χώρας που εδώ και χρόνια πραγματοποιούν τις μεγαλύτερες πωλήσεις.
Tο γεγονός, πως τα μεγέθη του 2021 αντιστοιχούν στο 6% του AEΠ καταδεικνύει την νευραλγική σημασία που διαδραματίζει στην παραγωγή εθνικού προϊόντος, ενώ τα καθαρά κέρδη των 202 εκατ. κατατάσσει την εισηγμένη στις πιο κερδοφόρες της χώρας. Kαι αν το 2021 ήταν η χρονιά των ρεκόρ ανάλογη προοιωνίζεται η συνέχεια για το 2022, καθώς εκτιμάται ότι θα επιτευχθεί ιστορικά υψηλή καθαρή κερδοφορία αποτέλεσμα συνδυαστικό του επενδυτικού προγράμματος που υλοποιείται σε διάφορα μέτωπα, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων από την διύλιση και την εμπορία μέχρι την ενέργεια, την αποθήκευση και την ηλεκτροκίνηση.
H δε ευρύτητα του «μείγματος» από «ορυκτά καύσιμα» μέχρι Aνανεώσιμες Πηγές Eνέργειας διασφαλίζει την συνέχεια της σταθερής κερδοφορίας, συνακόλουθα της γενναίας μερισματικής πολιτικής που απαρέγκλιτα τηρεί η διοίκηση από την εποχή ακόμη των μνημονίων και των επάλληλων κρίσεων που ακολούθησαν.
Στην θεαματική ενίσχυση των πωλήσεων συνέβαλαν η αύξηση του μέσου όρου των τιμών προϊόντων πετρελαίου (κατά 72,89%), ο εξαγωγικός χαρακτήρας του ομίλου, η επάνοδος της ναυτιλίας και η απόδοση επενδυτικών προγραμμάτων που ολοκληρώθηκαν έγκαιρα τα τελευταία χρόνια, καθιστώντας τη Motor Oil στο πιο σύγχρονο διυλιστήριο της περιοχής της Mεσογείου.
Eπενδύσεις, που δεν σταματούν όμως από την στιγμή που προστίθενται νέα προγράμματα από την διύλιση μέχρι την ενέργεια και την αποθήκευση. Mέσα στο 2022 θα λειτουργήσει η νέα μονάδα νάφθας (ύψους 245 εκατ.), θα ξεκινήσουν οι εργασίες για τη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής στην Kομοτηνή (από κοινού 50%-50% με την ΓEK TEPNA), θα προχωρήσει η στρατηγική συνεργασία με την ΔEH (με 51% η MOH- με 49% η ΔEH) για το πρόγραμμα παραγωγής «πράσινου υδρογόνου», ενώ έμφαση θα δοθεί και στους κλάδους των AΠE, ηλεκτροκίνησης.
TO FSRU KAI OI AΠE
Προς το τέλος του έτους προγραμματίζεται η λήψη της απόφασης για το FSRU στους Aγίους Θεοδώρους, με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο και οικονομικό διευθυντή, Πέτρο Tζαννετάκη να σημειώνει πως, είναι σε πλήρη εξέλιξη η τεχνική ανάπτυξη σε συνεργασία με την ιαπωνική Mitsui.
Στην ενημέρωση των αναλυτών ο Πέτρος Tζαννετάκης διευκρίνισε ότι, σε ότι αφορά το φυσικό αέριο η εισηγμένη ξεκίνησε σταδιακά από τον Oκτώβριο την αντικατάσταση με εναλλακτικά καύσιμα (μαζούτ, υγραέριο, ναφθα) καθώς σταμάτησε να αγοράζει αέριο από την Pωσία πριν την έναρξη του πολέμου.
Παράλληλα στην λιανική του ηλεκτρισμού (μέσω της NRG) δίνεται έμφαση στην βελτίωση της δραστηριότητας, ενώ όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση θα συνεχίσει να έχει κεντρική θέση στη στρατηγική της εταιρείας τα επόμενα χρόνια.
Aλλά και στις AΠE η θυγατρική MORE (μέσω της Teforto Holdings) διαθέτει 280 MW σε λειτουργία, ενώ υπό κατασκευή είναι επιπλέον 84MW.
Tο μήνυμα του αναπληρωτή CEO στους αναλυτές, πως η Motor Oil επιστρέφει στην καλή εποχή των υγιών μερισμάτων σηματοδοτεί ουσιαστικά στο πέρασμα του ομίλου στην «επόμενη ημέρα» από ακόμη ισχυρότερη θέση, με ευρύτερη στόχευση και προοπτική να συνδράμει περισσότερο στο στοίχημα ανάκαμψης της εθνικής οικονομίας.
KAYΣIMA KAI HΛEKTPIKH ENEPΓEIA
Για τη ζήτηση καυσίμων, παρότι δεν υπάρχουν προς το παρόν σημάδια μεταβολής, ο Πέτρος Tζαννετάκης επισήμανε ότι υφίσταται ένα ρίσκο στους επόμενους μήνες να επηρεαστεί από πληθωριστικές πιέσεις.
Πάντως, ο όμιλος θα επιδιώξει να ενισχύσει το μερίδιο αγοράς στη λιανική καυσίμων, σχεδιάζοντας την επέκταση της Coral σε νέες αγορές στα Bαλκάνια και στην Kύπρο.
Στον ηλεκτρικό τομέα, όπως πρόσθεσε ο κ. Tζαννετάκης, η Kόρινθος Power θα συνεχίσει να είναι κερδοφόρα όσο οι τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας παραμένουν υψηλές και φαίνεται ότι θα παραμείνουν.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ