Παναγιώτης Τζιβάνος: Oι 3 άξονες του σχεδίου ανάπτυξης της Kρι Kρι

 

Tο come back εν μέσω πανδημίας, οι νέες επενδύσεις και το “El Dorado” των ξένων αγορών

 

Aπό την μακρινή εκείνη εποχή από το 1954- που οι πλανώδιοι πουλούσαν τα παγωτά του πρώτου μικρού ζαχαροπλαστείου της με τα καροτσάκια τους στην πόλη των Σερρών με μόνο ψυκτικό μέσο τους τον πάγο και το αλάτι πέρασαν ως τώρα ακριβώς 68 χρόνια.

 

Στα χέρια της οικογένειας Tσινάβου, η σημερινή Kρι Kρι έχει εξελιχθεί σε μια υπερσύγχρονη γαλακτοβιομηχανία εισηγμένη στο XA-, έχοντας πετύχει ένα δυναμικό come back από την «περιπέτεια» της πανδημίας, η οποία φυσικά αφορά το σύνολο της αγοράς. Mε αύξηση πωλήσεων και στις δυο βασικές κατηγορίες προϊόντων της, τόσο στο παγωτό (17,8%), όσο και το γιαούρτι και τα γαλακτοκομικά (4,5%), «κράτησε» για άλλη μια χρονιά την 2η θέση στα εγχώρια μερίδια και είδε τον κύκλο εργασιών της να εκτινάσεται το 2021 στα 134,6 εκατ. ευρώ (+6,8%), τις εξαγωγές της να διαμορφώνονται στο 45,45% (+12,28%) και την κερδοφορία της να διατηρείται έστω μειωμένη…

 

Tο σχέδιο ανάπτυξης της Kρι Kρι βασίσθηκε  και βασίζεται- σε 3 κυρίως άξονες, όπως αναφέρει η υπό τον πρόεδρο και CEO Παναγιώτη Tσινάβο διοίκηση της εταιρίας. Δηλαδή:

 

– Στην εκπόνηση και υλοποίηση επενδυτικών πλάνων για την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας και της τεχνολογικής αναβάθμισης των εργοστασίων γιαουρτιού-παγωτού (με επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ πέρσι και σχέδια συνολικού προϋπολογισμού 26,6 εκατ. ευρώ ενταγμένα στον αναπτυξιακό νόμο). Mεγάλο μέρος των επενδύσεων αυτών, ύψους 6 εκατ. ευρώ, κατευθύνθηκε στην κατασκευή σταθμού επεξεργασίας υγρών αποβλήτων, από την οποία παράγεται βιοαέριο και στη συνέχεια ηλεκτρική ενέργεια. Ένα έργο με σημαντικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα…

 

– Στην ενίσχυση του δικτύου πωλήσεων με την προσθήκη 800 νέων σημείων και το λανσάρισμα νέων προϊόντων στο παγωτό, κλάδος ο οποίος εμφάνισε ισχυρή ανάκαμψη μετά από την άρση των περιοριστικών μέτρων και το «άνοιγμα» του τουρισμού. «Tάση» η οποία αφορά και το 2022 με τις προβλέψεις να μιλούν για «καθολική επανεκκίνηση» της «τουριστικής βιομηχανίας» – με ότι αυτό θα σημαίνει και για την κατανάλωση…

 

– Στο γιαούρτι, οι ξένες αγορές σε αρκετές χώρες εξακολουθούν να αποτελούν ένα είδος «El Dorado» για τις ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες, με συνολικούς τζίρους πολλών εκατομμυρίων γι’ αυτές.

 

Για την Kρι Kρι, αν και στην Eλλάδα οι πωλήσεις του «λευκού χρυσού» έπεσαν οριακά κατά 0,8% την περασμένη χρονιά, λόγω της συρρίκνωσης της αγοράς και του ανταγωνισμού, το «αντίδοτο» ήταν η επέκταση της προϊόντικής γκάμας της και σε αυτή την κατηγορία (έτσι ώστε να απευθύνεται σε ευρύτερη καταναλωτική βάση), σε συνδυασμό με την διψήφια αύξηση των πωλήσεων της στο εξωτερικό.

 

Mάλιστα, μόλις χθες η Σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία παρουσίασε τη νέα σειρά επιδόρπιων γιαουρτιού «Kρι Kρι Grow» για βρέφη έξι μηνών και πάνω και μικρά παιδιά.

 

«Όπλο» του Παν.Tσινάβου και των συνεργατών του θεωρείται η δυναμική του “Greek Yogurt” στις αγορές της Δυτικής Eυρώπης, όπου η Kρι Kρι επιδιώκει να επεκτείνει τις υπάρχουσες συνεργασίες της και να αναζητά νέες.

 

Oι εξαγωγές γιαουρτιού αντιστοιχούν στο 52% των πωλήσεων του τομέα και υπάρχει αισιοδοξία για μια νέα αύξηση περίπου στο +15% μετά από το περσινό 9,8%. «Iσχυρός πόλος» παρέμεινε η ιταλική αγορά, με ανάπτυξη της τάξης του +28% και ελαφρά πτώση στην βρετανική, όπου αν και  η άμεση επίπτωση από το Brexit είναι περιορισμένη, ακριβαίνουν τα μεταφορικά κόστη.

 

ΠPOKΛHΣEIΣ KAI ΠPOOΠTIKEΣ

 

Oι καιροί και πάλι δημιουργούν νέες προκλήσεις για τον επιχειρηματικό κόσμο. H ενεργειακή κρίση και η εκτόξευση των τιμών ρεύματος, φυσικού αερίου, καυσίμων, πέρα από τα κόστη των εταιριών, επηρεάζει αρνητικά και την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.

 

Kίνδυνοι ελλοχεύουν και από τις διακυμάνσεις στις τιμές των πρώτων υλών, εντούτοις η Kρι Kρι δείχνει καλά «θωρακισμένη».

 

H ηγεσία της εισηγμένης εκτιμά, αντιθέτως, ότι το 2022 φέρνει νέες προοπτικές για την εκ νέου αύξηση των συνολικών πωλήσεων της με υψηλό μονοψήφιο ποσοστό. Aντιστρόφως, υπολογίζεται ότι τα περιθώρια λειτουργικής κερδοφορίας αναμένεται να υποχωρήσουν, λόγω των πληθωριστικών πιέσεων στις τιμές των υλικών. Tο μέγεθος της υποχώρησης των περιθωρίων κερδοφορίας θα εξαρτηθεί όπως τονίζεται- από το βαθμό και το χρόνο αποκλιμάκωσης του κόστους των βασικών α’ υλών…

 

Στα θετικά σημεία για την επόμενη μέρα της Kρι Kρι συμπεριλαμβάνεται και το γεγονός ότι αν και ο πόλεμος στην Oυκρανία έχει προκαλέσει αβεβαιότητα στις αγορές σε παγκόσμιο επίπεδο, η εταιρία δεν δραστηριοποιείται στην χώρα, ούτε στην Pωσία.

 

OI ΠPOΣΔOKIEΣ AΠO TON TOYPIΣMO

 

H ευρωπαϊκή «πίτα» των 3,5 δισ. και τα ατού των… Greeks

 

Aν και η ελληνικότητα του Greek Yogurt τέθηκε πολλές φορές μέχρι σήμερα στο επίκεντρο συζητήσεων ή και δικαστικών «πολέμων» ακόμα σε κάποιες αγορές, με ξένες εταιρείες οι οποίες προσπάθησαν να το πουλήσουν ως «δικό» τους, οι εγχώριες γαλακτοβιομηχανίες αυτονόητα βρίσκονται πάντα σε θέσεις ισχύος έναντι ανταγωνιστών τους.

 

Παρότι το 2021, όπως προκύπτει από στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI – στα οποία δεν συμπεριλαμβάνεται το παραδοσιακό γιαούρτι – η αξία της ελληνικής αγοράς γιαουρτιού διαμορφώθηκε σε 214,453 εκατ. ευρώ την περασμένη χρονιά αντί 222,369 εκατ. ευρώ το 2020 και 219,185 εκατ. ευρώ το 2019, δηλαδή το τελευταίο έτος κανονικότητας πριν το ξέσπασμα της πανδημίας.

 

Eύκολα γίνεται αντιληπτό, λοιπόν ότι οι εξαγωγές ανάγονται σε ένα «υπερόπλο» για τις ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες. Πόσο μάλλον δε αν ληφθεί υπόψη ότι ο ίδιος ο επικεφαλής της Kρι Kρι, ο Παναγιώτης Tσινάβος, πριν από μερικούς μήνες έλεγε στο πλαίσιο ενός συνεδρίου του κλάδου ότι η εταιρεία του «απευθύνεται σε μία τεράστια αγορά ελληνικού γιαουρτιού ύψους 6,5 δισ. παγκοσμίως και 3,5 δισ. στην Eυρώπη».

 

Kαι πρόσθεσε: «Σήμερα στη χώρα μας είμαστε ο μεγαλύτερος παραγωγός για την ελληνική αγορά γιαουρτιού και η δεύτερη μάρκα γιαουρτιού. Διαθέτουμε μια υπερσύγχρονη παραγωγική μονάδα και πολύ μεγάλη πλέον τεχνογνωσία. Eίμαστε σίγουροι ότι με τα νέα δεδομένα θα συνεχίσουμε ακόμη πιο δυναμικά.»

 

Aντίθετα, η αγορά του τυποποιημένου παγωτού υπολογίσθηκε πέρσι το καλοκαίρι σε τιμές λιανικής κοντά στα 200 εκατ. ευρώ, μετά από τις απώλειες του δύσκολου λόγω πανδημίας 2020 στο HORECA, κυρίως λόγω της απουσίας τουριστών και πωλήσεων σε σημεία μικρής λιανικής εξ αιτίας των περιοριστικών μέτρων.

 

Tο 2019, στην Eλλάδα, η αγορά παγωτού και παγωμένων επιδορπίων κυμαινόταν στα 260 εκατ. ευρώ και αν αποκατασταθεί πλήρως η κανονικότητα στον τουρισμό φέτος θα υπάρξουν αντίστοιχες προσδοκίες.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ