Κληρώνει σήμερα για τον διαγωνισμό της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής οδού, από την οποία το ΤΑΙΠΕΔ σκοπεύει να πετύχει τίμημα μεταξύ 2 και 3 δισ. ευρώ.
Ο διαγωνισμός για την Αττική Οδό αποτελεί το «φιλέτο» των παραχωρήσεων που ανήκουν στο χαρτοφυλάκιο του ταμείου αποκρατικοποιήσεων. Η κυβέρνηση προσβλέπει σε έναν ισχυρό ανταγωνισμό μεταξύ Ελλήνων και ξένων operators αλλά κυρίως διεθνών επενδυτικών funds, τα οποία ελκύονται από τις σταθερές αποδόσεις του αυτοκινητόδρομου, τους περιορισμένους κινδύνους λόγω έλλειψης κατασκευαστικού αντικειμένου αλλά και από την αυξημένη κυκλοφορία και την υψηλή μερισματική πολιτική.
Σήμερα το απόγευμα θα γίνει γνωστή η λίστα με τους υποψηφίους και τα σχήματα των «μνηστήρων» που θα διεκδικήσουν τον κερδοφόρο οδικό άξονα, καθώς εκπνέει η προθεσμία για την κατάθεση των φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
Σύμφωνα με τα τεύχη προκήρυξης, στον διαγωνισμό μπορούν να συμμετάσχουν κοινοπραξίες ξένων επενδυτικών ομίλων με κατασκευαστικές εταιρείες που διαθέτουν εμπειρία στη διαχείριση οδικών αξόνων και στην υλοποίηση μεγάλων τεχνικών έργων. Επιτρέπεται, επίσης, η συμμετοχή αμιγώς κατασκευαστικών ομίλων με τουλάχιστον διετή εμπειρία στη διαχείριση οδικών αξόνων αντίστοιχων με την Αττική οδό.
Στην περίπτωση των funds που θα διεκδικήσουν τη νέα σύμβαση, η οποία θα έχει διάρκεια 25 ετών, προβλέπεται πως πρέπει να έχουν υπό διαχείριση ενεργητικό με συνολική αξία τουλάχιστον 2 δισ. ευρώ.
Μεταξύ των ενδιαφερόμενων περιλαμβάνονται γνωστά και μεγάλα ονόματα της παγκόσμιας επενδυτικής κοινότητας μαζί με ελληνικούς ομίλους. Μεταξύ αυτών ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που αναμένεται να κατέλθει στο διαγωνισμό με μεγάλο διεθνές επενδυτικό fund, καθώς και η σύμπραξη της Μυτιληναίος με τη γαλλική Vinci, αλλά και η Ιntrakat, η Macquarie, το σχήμα ΑΒΑΞ – Ελλάκτωρ με διεθνή παίκτη κ.α. Την ίδια στιγμή, ο μεγάλος διαγωνισμός έχει μπει στα ραντάρ και πλήθους άλλων εταιρειών μεταξύ των οποίων είναι η ιταλική Autostrade, η καναδική Roadis, αλλά και η ισπανική Abertis κ.α.