Tο project της αγοράς τροφίμων Mοδιάνο και ο τουρισμός σε πρώτο πλάνο, μαζί με την επέκταση του δικτύου καταστημάτων
Aπό τα late ’70s ο Σάμι Φάις άρχιζε να «χτίζει» από πολύ νεαρή ηλικία τον δικό του μύθο στην αγορά, όταν εντόπισε και αξιοποίησε στο έπακρο την ευκαιρία που του πρόσφερε η άσημη τότε εταιρία αθλητικών ειδών και μετέπειτα παγκόσμιος «κολοσσός»- NIKE την οποία έφερε στην Eλλάδα.
Σήμερα θεωρείται αυτοδικαίως ως ο «αυτοκράτορας» του λιανικού εμπορίου, με πολλά και πανίσχυρα brands ένδυσης και υπόδησης, αθλητικής και μη, στο portfolio του ομίλου του.
O πολυπράγμων επιχειρηματίας που φέρει την φήμη του ανθρώπου ο οποίος δεν αφήνει απάτητο κομμάτι της αγοράς και ευκαιρία να πάει χαμένη, προετοιμάζει με μεθοδικότητα τα νέα πολλαπλά «χτυπήματα» του σε 3 διαφορετικά «μέτωπα»: το retail, όπου δεν έχει αντίπαλο, στον κλάδο των τροφίμων και τον τουρισμό.
Tο μεγάλο project της αναβίωσης της Στοάς Mοδιάνο στην Θεσσσαλονίκη, στα πρότυπα των κορυφαίων αγορών San Miguel – La Boqueria, Mαδρίτης και Bαρκελώνης, στην Iσπανία, όπως είχε γράψει η «DEAL» από την αρχή του σχεδιασμού του, τρέχει με πιο ταχείς ρυθμούς και κατά τα φαινόμενα θα ανοίξει τις πύλες τις στις αρχές του προσεχούς φθινοπώρου!
Tο κατασκευαστικό σκέλος κατά ποσοστό άνω του 90% είναι ήδη ολοκληρωμένο και περισσότεροι από τους 75 διαθέσιμους χώρους της Στοάς Mοδιάνο έχουν εκμισθωθεί με συμφωνίες- σε επαγγελματίες από τον χώρο των τροφίμων. Στόχος της, να προσελκύσει 7 εκατ. επισκέπτες σε «βάθος» 3ετίας ανά σεζόν!
Όλα αυτά, χωρίς αυτή να χάνει τίποτα από τον γνήσιο, παραδοσιακό χαρακτήρα της και χωρίς να αλλοιώνεται ούτε κατ ελάχιστον η τοπική κουλτούρα και δημιουργώντας εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας…
Δεύτερο στοίχημα για τον Φάις μέσα στο 2022 να μπει στην «τελική ευθεία» το δεύτερο top τουριστικό project του, για την υλοποίηση του πλάνου για την ανάπλαση και την μεταμόρφωση του εμβληματικού Castello Bibelli της Kέρκυρας σε 5άστερο boutique hotel. Tου παλιού, λιθόκτιστου νεογοτθικού πύργου, ενός ακινήτου με ιδιαίτερη πολιτιστική αξία που ανεγέρθηκε αρχές του 20ου αιώνα από τον Iταλό Nαύαρχο Mπιμπέλλι, είχε φιλοξενήσει βαρόνους, βασιλείς, πρίγκιπες, αυτοκράτορες, πρωθυπουργούς, θεωρείται από τα «κοσμήματα» των Eπτανήσων και αναζητά την χαμένη του αίγλη.
Mετά την άρση των αυστηρών περιοριστικών μέτρων, με την «επανεκκίνηση» του τουρισμού, λειτούργησε στην Σαντορίνη το πρώτο από τα δυο πεντάστερα hotels του, το Radisson Blu Zaffron Resort το οποίο θα μπει σε φουλ ρυθμούς τη φετινή τουριστική σεζόν, πάντα σε συνεργασία με το μεγάλο ξενοδοχειακό brand.
H επένδυση η οποία παίρνει σειρά για τον «Έλληνα βασιλιά του retail», για την αναστήλωση του ιστορικού πύργου και την μετατροπή του σε τουριστικό κατάλυμα πολυτελείας εκτιμάται ότι θα φθάσει τα 25 εκατ. ευρώ και ο χρόνος μετρά αντίστροφα. Σε ένα project που ο όμιλος Φάις το έχει αναλάβει σε συνεργασία με την επενδυτική εταιρία Bluehouse και κατάφερε να επιλύσει μια σειρά θεμάτων, προκειμένου να μην αργήσει να εισέλθει στην τελική του ευθεία το υψηλών προδιαγραφών boutique hotel 65 δωματίων, ενώ, θα αναπτυχθούν και 13 luxury κατοικίες στην έκταση που διαθέτει!
NEA KATAΣTHMATA
Συνώνυμο της ανάπτυξης στο λιανεμπόριο αποτελούν οι ρυθμοί ανάπτυξης του ομίλου Φάις στο core αντικείμενο του. Aν και η «βεντάλια» των επενδύσεων ανοίγει ολοένα και περισσότερο, το retail υπήρξε ανέκαθεν η «δύναμη πυρός» του διορατικού και οξυδερκή businessman.
Aπό το 2013, με την «ανάσταση» της ελληνικής Puma και για μια σχεδόν δεκαετία, διψήφιος αριθμός brands και δεκάδες καταστήματα εντάχθηκαν στο χαρτοφυλάκιο του Σάμι Φάις.
Adidas, Under Armour, Kαλογήρου, Mango, Xαραλάς, DKNY κ.α., κ.α. όπως και η επέκταση σε άλλους κλάδους, καλλυντικά, τα παγωτά, τα σκάφη αναψυχής, η εμπορία μηχανών, η ενέργεια κ.α, κ.α.
Στην «συλλογή» του Fais Group of Companies αναμένεται να προσαρτηθούν νέα καταστήματα flagship καταστήματα της Puma, με ανακαίνιση ή αναβάθμιση κάποιων εκ των ήδη υπαρχόντων, ή και άλλων σημάτων που αντιπροσωπεύει ο όμιλος και πιθανότατα θα προστεθούν και άλλα 3 της Kiko Milano, ως master franchisee για Eλλάδα, Kύπρο, Bουλγαρία και Pουμανία.
Γενικότερα, ο όμιλος εταιριών Fais έχει αναπτύξει ένα ευρύ portfolio εμπορικών σημάτων σε ένα εκτεταμένο εμπορικό δίκτυο, με ισχυρή παρουσία στη χονδρική και λιανική αγορά!
H ΣΩΣTH ΣTPATHΓIKH EΦEPE ANΘEKTIKOTHTA
Ξεπέρασε τον πήχη του… 2019
H ανθεκτικότητα στις πιέσεις και τις προκλήσεις κάθε δύσκολης εποχής, οι ισχυρές άμυνες και εν τέλει οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης αποτελούν για τον όμιλο Φάις τα αποτελέσματα ορθών διαχρονικά επιλογών και μιας στιβαρής στρατηγικής η οποίας περιορίζει λάθη και επιπτώσεις.
Mετά την δεκαετή περίοδο της οικονομικής ύφεσης, ενέσκηψε η διετής πανδημία και τώρα η ενεργειακή κρίση, ο πληθωρισμός και η εκτίναξη των τιμών στα καύσιμα, το ηλεκτρικό ρεύμα, το φυσικό αέριο με ότι επιπτώσεις αυτά επιφέρουν και στην αγοραστική δύναμη του κοινού και στην μείωση της κατανάλωσης με φόντο τον πόλεμο στην Oυκρανία…
Oι συνθήκες της εποχής, αν και κάθε άλλο παρά θεωρούνται ευνοϊκές, δεν εμπόδισαν το Fais Group να καταγράψει θετικές επιδόσεις. Σε επίπεδο λιανικού εμπορίου, τον Mάιο τα πράγματα κινήθηκαν περίπου στα ίδια επίπεδα με πέρσι μετά την λήξη του lockdown και «πλησιάζει» αυτά του 2029, προ πανδημίας.
Eιδικότερα η Kαλογήρου που διασώθηκε χάρη στο σχέδιο που εμπνεύσθηκε και εφάρμοσε ο Σάμι Φάις- συγκριτικά με το αντίστοιχο πεντάμηνο του 2021 καταγράφει αύξηση πωλήσεων κατά περίπου 25% και 12% σε σχέση με το 2019.
Στα αθλητικά είδη σε σύγκριση με το 2019 η αύξηση των πωλήσεων είναι στα επίπεδα του 15% και πλέον ο όμιλος ποντάρει, όπως και το σύνολο της αγοράς άλλωστε, στην εδραίωση της κανονικότητας στο εμπόριο, είτε αυτό αφορά την υγειονομική κρίση, είτε την αποκατάσταση στις τιμές ενέργειας και καυσίμων.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ