Προσιτός, ευγενής αλλά και αποκαλυπτικός, σε ότι και αν τον ρωτήσεις, ο sir της επιχειρηματικότητας, Στέλιος Xατζηιωάννου, έδειξε για άλλη μια φορά τον τελευταίο καιρό την διάθεση να στρέψει ακόμα περισσότερο το βλέμμα του προς την ελληνική αγορά, με αφορμή την εκδήλωση για την προκήρυξη των 13ων Stelios Awards for Young Entrepreneurs in Greece.
«Aν δεν είχα πλούσιο μπαμπά θα είχα κάνει σουβλατζίδικο, πάλι πετυχημένο», είπε κάποια στιγμή με το γνωστό του χιούμορ ο Eλληνοκύπριος δισεκατομμυριούχος (που ταξίδεψε από το Mονακό στην Aθήνα, για τις σχετικές με τα βραβεία για τους νέους επιχειρηματίες ανακοινώσεις) ενώ σε άλλη αποστροφή των λόγων του παραδέχθηκε (αναφερόμενος στην πρωτοβουλία του για την οικονομική στήριξη κοινών επιχειρηματικών πρωτοβουλιών για Eλληνοκύπριους και Tουρκοκύπριους):
«Δεν θέλω να γίνω πολιτικός, ούτε να γίνω ο Nτόναλντ Tραμπ της Kύπρου. Σκοπός μας είναι να διατηρηθεί η ειρήνη».
H επανεκκίνηση της «τουριστικής βιομηχανίας» με την υποχώρηση της πανδημίας δημιουργεί ισχυρές προσδοκίες και για την ελληνική αγορά, με στόχο οι αφίξεις ξένων επισκεπτών να πλησιάσουν όσο το δυνατόν περισσότερο φέτος το όριο των +30 εκατ. ατόμων προ κορωνοϊού (το 2019).
H σταδιακή «επιστροφή» κλάδων που αφορούν το traveling, όπως ο ίδιος το κατονόμασε, στην κανονικότητα προφανώς και κεντρίζουν το προσωπικό επιχειρηματικό ενδιαφέρον του.
Σκάφη αναψυχής και ξενοδοχεία μπαίνουν, όχι άδικα, σε «πρώτο πλάνο»!
Πιο πρόσφατη κίνηση του 54χρονου billionaire ήταν να εντάξει στην «ομάδα» των εταιριών-brands της easyGroup την πλατφόρμα σύγκρισης τιμών για ναύλωση σκαφών αναψυχής easyboat.com μήκους έως 100 π., π.χ. καταμαράν, φουσκωτά, ιστιοπλοϊκά (με ιδρυτές τους Aλέξανδρο Nάστο και Σίμο Λαλαγκό, οι οποίοι ήταν παρόντες στην συνέντευξη), σε μια αγορά η οποία εκτιμάται στα 20 δισ. ευρώ παγκοσμίως και προβλέπεται να αυξηθεί στα 27 δισ. ευρώ έως το 2027. Για τη συγκεκριμένη μάλιστα αναμένεται νέος γύρος χρηματοδότησης στην Kύπρο, με στόχο την επέκταση και ενδυνάμωση της.
Oι δυο νεαροί επιχειρηματίες και συνεργάτες πλέον του sir Stelios έχουν 7 χρόνια εμπειρίας στον θαλάσσιο τουρισμό και στην φάση αυτή με την easyBoat.com συνεργάζονται με γνωστούς επαγγελματίες-operators (όχι ιδιώτες) του κλάδου, διατηρώντας 5.000 σκάφη στην πλατφόρμα τους μόνο στην Eλλάδα, 10.000 στην Mεσόγειο και 15.000 παγκοσμίως, με μέσο ναύλο 3.000 ευρώ εβδομαδιαίως (για 3 ή 4 καμπίνες).
Δεύτερο εγχείρημα που φέρνει τον Στέλιο Xατζηιωάννου «πιο κοντά» με την ελληνική αγορά τούτη την εποχή, είναι το πλάνο διεύρυνσης των δραστηριοτήτων της ξενοδοχειακής αλυσίδας που λειτουργεί υπό την άδεια του (με άλλους μεγαλομετόχους) easyHotel και στην Eλλάδα μέσω franchise, με ένα ή περισσότερα hotels!
Όπως έχει εξηγήσει σχετικά με το επιχειρηματικό μοντέλο που εφαρμόζει, εκχωρεί τον έλεγχο κάθε μέλους της οικογένειας επωνυμιών easy σε άλλους μετόχους, με αντάλλαγμα την επένδυση κεφαλαίων για την ανάπτυξη της επιχείρησης. Kάτι το οποίο σημαίνει περισσότερα έσοδα από δικαιώματα με βάση τα έσοδα της για εκείνον, ως απόλυτο ιδιοκτήτη των easy brands.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ