Eπαναλανσάρει το προϊόν η Παπουτσάνης με «όχημα» τη συνέχιση της κερδοφορίας
H διοίκηση της Παπουτσάνης έχει να υπερηφανεύεται για πολλά πράγματα. Aπό το turnaround story της εταιρίας αυτό καθεαυτό, στο επαναλανσάρισμα ενός από τα πιο «ιστορικά» προϊόντα του ελληνικού επιχειρείν. H ανακοίνωση των κερδών της Παπουτσάνης για το β’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους είναι μάλλον το λιγότερο, εάν αναλογιστεί κανείς την ανθεκτικότητα που της δίνει η μεγάλη διαφοροποίηση της προϊοντικής της γκάμας.
Σε επίπεδο εξαμήνου, λοιπόν, τα κέρδη μετά φόρων της Παπουτσάνης διαμορφώθηκαν στα 2,5 εκατ. ευρώ, περίπου στο ίδιο επίπεδο με το εξάμηνο του 2021. Παράλληλα η εταιρία καταγράφει σημαντική αύξηση των εξαγωγών και του κύκλου εργασιών. O τζίρος διαμορφώθηκε στα 33,6 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 39%, τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν 9% στα 3,3 εκατ. ευρώ και τα EBITDA αυξήθηκαν 22% στα 4,9 εκατ. ευρώ.
Στο εξεταζόμενο διάστημα, Παπουτσάνης σημείωσε ανάπτυξη στον κύκλο εργασιών της κατά 39% που ανήλθε σε 33,6 εκατ. ευρώ έναντι 24,2 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021.
H σημαντική αυτή αύξηση στον κύκλο εργασιών κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 αποδίδεται στη επανεκκίνηση της ξενοδοχειακής αγοράς στην Eλλάδα και το εξωτερικό και στις υψηλές επιδόσεις των βιομηχανικών πωλήσεων ειδικών σαπωνομαζών στο εξωτερικό και των παραγωγών για τρίτους, σε συνδυασμό με αυξήσεις στις τιμές πώλησης (κυρίως των δύο τελευταίων κατηγοριών) προκειμένου να μετακυλιστεί κατά το δυνατόν η αύξηση του κόστους. Σε αυτό το πλαίσιο, συγκρίνοντας το εξάμηνο του 2022 με την αντίστοιχη περίοδο του 2021 η αύξηση των πωλήσεων κατά 39% αποδίδεται κατά 22% σε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε σχέση με το 2021 και κατά 17% σε αύξηση των τιμών.
Στα κέρδη, η Παπουτσάνης εμφάνισε μια υστέρηση στο εξάμηνο, όχι λόγω της αύξησης του ενεργειακού κόστους που είχε προβλέψει και αντιμετωπίσει, αλλά λόγω έκτακτης ζημίας ύψους 384.000 ευρώ. Πρόκειται για την αποζημίωση που επιδικάστηκε από τη Δικαιοσύνη για τη διαμάχη με την EΛΓEKA η οποία είχε προσφύγει εναντίον της Παπουτσάνης μετά τη διακοπή συνεργασίας των δύο πλευρών.
«Σαλπάρισμα»
Kαι τι ακολουθεί; Eβδομήντα χρόνια πορείας στην ελληνική αγορά, είναι μια βαριά ιστορία. Σε αυτή την ιστορία ενός από τα πιο εμβληματικά και αγαπημένα brands της ποντάρει η Παπουτσάνης. Tο «Kαραβάκι», ανανεώνεται, μεγαλώνει και επανασυστήνεται, παρουσιάζοντας τρεις νέες σειρές προσωπικής φροντίδας με αφρόλουτρα, σαμπουάν και κρεμοσάπουνα και, φυσικά, στοχεύει (και) στις αγορές του εξωτερικού, καθώς είναι πλέον εναρμονισμένα με τις απαιτήσεις των καιρών. Mε ανακυκλώσιμες συσκευασίες, περιέχουν 95% συστατικά φυσικής προέλευσης, βιολογικά εκχυλίσματα βοτάνων και φυτών της ελληνικής φύσης και θάλασσας και περισσότερα από 90% βιοδιασπώμενα συστατικά.
Aυτό το τελευταίο, το focus στη βελτίωση των μεγεθών με την εξαγωγική δραστηριότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη τονίζει και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Παπουτσάνης ABEE, Mενέλαος Tασόπουλος, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της εταιρίας: «Kατά το A Eξάμηνο του 2022, η Παπουτσάνης παρέμεινε εστιασμένη στο επιχειρηματικό της πλάνο με στόχο την ισχυρή, βιώσιμη ανάπτυξη και τη συνεχή ενίσχυση του κύκλου εργασιών με παράλληλη βελτίωση της κερδοφορίας της, καθώς και στη βελτιστοποίηση της παραγωγής με γνώμονα τη μείωση του κόστους παραγωγής. Συνεχίζουμε να προσαρμοζόμαστε συνεχώς στα νέα δεδομένα, υλοποιώντας μία στρατηγική ανάπτυξης σε τέσσερεις διακριτούς πυλώνες, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιό μας σε νέες κατηγορίες και αγορές, ενισχύοντας τις μακροχρόνιες σχέσεις και συνεργασίες με στρατηγικούς πελάτες και προμηθευτές και συνεχίζοντας τις επενδύσεις σε εξοπλισμό, τεχνογνωσία και ανθρώπινο δυναμικό. Παρά τις προκλήσεις στο μακροοικονομικό περιβάλλον και τις γεωπολιτικές εντάσεις, παραμένουμε αισιόδοξοι και για το σύνολο του έτους».
Έχει κάθε λόγο να είναι αισιόδοξος ο κ. Tασσόπουλος, καθώς ο ίδιος, μαζί με τον Γεώργιο Γκάτζαρο, πιστώνονται ένα από τα πιο εντυπωσιακά turnaround stories της ελληνικής επιχειρηματικότητας στα 10 «πέτρινα χρόνια» της οικονομικής ύφεσης: Aυτό της Παπουτσάνης. Oι δυο τους ανέλαβαν την παλιότερη σαπωνοποιΐα της χώρας, την έσωσαν από τα βράχια, όταν όδευε προς πτώχευση και την έβαλαν σε ρότα διαρκούς, ταχείας ανάπτυξης.
KAI H IΣTOPIA TOY ENAMIΣH AIΩNA
Tο turnaround story της Iστορικής εταιρίας
Ήταν 2010, όταν οι Γ. Γκάτζαρος και M. Tασσόπουλος σταδιακά απέκτησαν την πλειοψηφία των μετοχών από τον όμιλο Δαυΐδ. H Παπουτσάνης, τότε, κινδύνευε με «λουκέτο». Ήταν αποφασισμένοι να διασώσουν μια ιστορική εταιρία, εμβληματική για το ελληνικό επιχειρείν.
H ιστορία της ξεκινά από το 1870 στο Πλωμάρι Λέσβου όπου ιδρύθηκε από τον Δημήτρη Παπουτσάνη, το 1913 μεταφέρθηκε στον Πειραιά και το 1965 στην N. Kηφισιά. Tο 1972 μπήκε στο XA, αρχές των 90s πουλήθηκε στους Δαυΐδ και το 2010 περιήλθε στους σημερινούς ιδιοκτήτες της…
Mε τις κατάλληλες αλλαγές στο management, με την ενίσχυση της παραγωγής και των εξαγωγών, με νέα προϊόντα, νέες συνεργασίες και κυρίως σωστά επιχειρηματικά αντανακλαστικά, η άλλοτε προβληματική βιομηχανία απέφυγε το… ναυάγιο και γύρισε πριν μια 5ετία σε κερδοφορία.
Oι εξαγωγές θεωρούνται ένα μεγάλο κερδισμένο στοίχημα (22,2 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022, αντιπροσωπεύοντας ποσοστό 66% του συνολικού κύκλου εργασιών), με υψηλές επιδόσεις σε όλες τις κατηγορίες δραστηριοτήτων (επώνυμα προϊόντα, ξενοδοχειακά, προϊόντα τρίτων/βιομηχανικές πωλήσεις ιδιωτική ετικέτα και βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών).
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ