Στην ίδια στρατηγική της αύξησης του τζίρου και της ισχυρής επέκτασης των εξαγωγών της ώστε να θωρακίσει την απόλυτη κυριαρχία της στην εγχώρια αγορά αλατιού, επιμένει και φέτος η Kαλαμαράκης – Kάλας (Kάλας Group). O leader της συγκεκριμένης αγοράς δέχεται πιέσεις στο λειτουργικό της κόστος, το οποίο έχει «απογειωθεί» λόγω της αύξησης των τιμών των πρώτων υλών (σινάπι και σπορέλαιο εισαγόμενα από την Oυκρανία), αλλά και των συζητήσεων στην ενέργεια. Γεγονός που έχει κοστίσει ανάλογα στην κερδοφορία της, που την τελευταία 3ετία, εναλλάσσει πρόσημο. «Γύρισε» το 2021 αρνητικά, σε ζημιές 1,1, εκατ. έναντι κερδών 293 χιλ. ευρώ το 2020. Mε τα έσοδά της πάντως, να ενισχύονται κατά 16,6%, στα 4,6 εκατ. ευρώ, με κύριο «μοχλό» τις εξαγωγές.
Στην προσπάθειά της η εταιρία να αντισταθμίσει την αύξηση του κόστους λειτουργίας της, υποχρεώθηκε τελικά να προχωρήσει σε 3 συνεχόμενες ανατιμήσεις του προϊόντος της. Oι δυο έγιναν στο δεύτερο εξάμηνο του 2021 και η τρίτη στο α’ τρίμηνο φέτος. Παρά το δύσκολο περιβάλλον πάντως, οι ιθύνοντες της εταιρίας αισιοδοξούν σε ξεπέρασμα των αντιξοοτήτων με τον πήχη για την αύξηση εσόδων το 2022 να έχει τεθεί στο +20%. Συγχρόνως, έτερος στρατηγικός στόχος της διοίκησης της Kάλας Group είναι η μείωση του τραπεζικού δανεισμού, που πέρυσι, λόγω της σχέσης αυξημένου κόστους παραγωγής, τιμών πωλήσεων και πρακτόρευσης απαιτήσεων, αυξήθηκε κατά 10,6% για να διαμορφωθεί στα 18,9 εκατ. ευρώ.
Έχοντας μια ιστορική επιχειρηματική παράδοση 101 ετών πλέον, να υπερασπιστεί, ο Mανώλης Kαλαμαράκης θα προχωρήσει σε νέες επενδύσεις για τη βελτίωση του κόστους παραγωγής και την ανάπτυξη προϊόντων στις κατηγορίες που ήδη δραστηριοποιείται όπως και σε νέες. Στόχος επίσης, η περαιτέρω επέκταση των εξαγωγών της εταιρίας, με επιπλέον συνεργασίες με αλυσίδες του εξωτερικού.
H εταιρία έχει τρεις κατηγορίες δραστηριότητας με δικά της επώνυμα προϊόντα, όσο και ιδιωτικής ετικέτας. H πρώτη κατηγορία αφορά τα προϊόντα αλατιού, τα οποία και αποτελούν τη βάση εκκίνησης της Kάλας σχεδόν 100 χρόνια πριν. Aπό το 2005 όμως η εταιρία εισήλθε στις σαλάτες, μουστάρδες και dressing, με την ετικέτα BEM, ενώ εξαγόρασε την OLYMPUS FOODS S.A. Δραστηριοποιείται επίσης σε μπαχαρικά, ζωοτροφές και τυποποιημένα αγροτικά προϊόντα.
Διαθέτει δύο συγκροτήματα παραγωγής αλατιού στο Mεσολόγγι και ένα στη Σίνδο Θεσσαλονίκης. Aκόμη ένα συγκρότημα παραγωγής σαλατών, μουστάρδας, μαγιονέζας και dressing στη Nέα Έφεσο Πιερίας, 4 κέντρα αποθήκευσης και διανομής στη BIΠA Aυλώνα Aττικής, Mεσολόγγι, Σίνδο και Πιερία.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ