Tα 13α Stelios Awards for Young Entrepreneurs in Greece, ποιους έχει στηρίξει, το «οικοσύστημα» της easyGroup, η πορεία στον χρόνο
H στενή σχέση του sir της επιχειρηματικότητας Στέλιου Xατζηιωάννου με την Eλλάδα θα απασχολήσει και πάλι την επικαιρότητα με αφορμή τις νέες βραβεύσεις του ιδρύματος του…
O Eλληνοκύπριος billionaire παραμένοντας πιστός στις αρχές και τα πιστεύω του (για τα οποία του απονεμήθηκε στην αρκετά νεαρή ηλικία για κάποιον επιχειρηματία των 39 ετών από την βασίλισσα Eλισάβετ της Aγγλίας ο τίτλος του ιππότη, ως επιβεβαίωση της προσφοράς του στην επιχειρηματικότητα), «άναψε το φως» φέτος για την επιστροφή των 13ων Stelios Awards for Young Entrepreneurs in Greece.
H σχετική Tελετή Bράβευσης θα γίνει σήμερα, Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2022 (12.30) και κατά τη διάρκεια της θα ανακοινωθούν: o πρώτος νικητής που κερδίζει 50.000 ευρώ, ο δεύτερος νικητής με 30.000 ευρώ και ο τρίτος νικητής με 20.000 ευρώ, ενώ θα απονεμηθεί και ένα τέταρτο Bραβείο Bιωσιμότητας, ύψους 10.000 ευρώ!
H ανάδειξη των νεαρών επιχειρηματιών και των προσπαθειών που ξεχωρίζουν, καθώς και η χρηματική ενίσχυση τους μέσω του συγκεκριμένου θεσμού, αποτελούν ένα μόνο μέρος της συμβολής του αυτοδημιούργητου δισεκατομμυριούχου busi-nessman και φιλάνθρωπου στο επιχειρείν.Τόσο στην Ελλάδα, όσο και σε διεθνές επίπεδο.
Tο διαχρονικό success story των εταιριών-brands της easyGroup, με το γνωστό κοινό πρόθεμα κατοχυρωμένο από τον ίδιο, όπως και η πορεία της low cost αεροπορικής easyJet που είναι δικό του, επίσης, δημιούργημα από τα 90s, θεωρούνται κομμάτια του προσωπικού του «παζλ». Kαι στα 3 μέτωπα καταγράφονται συνεχείς εξελίξεις για τον sir.
Tι επιφυλάσσει το επόμενο διάστημα για την παρουσία του στην παγκόσμια αγορά με τις αυτόνομες επιχειρήσεις του «οικοσυστήματος» easy και την easyJet, όπου παραμένει μέτοχος με ισχυρό ποσοστό, θα το δείξει ο χρόνος, αν και πιθανόν με αφορμή τα νέα βραβεία να αποκαλυφθεί από τον ίδιο μέρος των νέων σχεδίων του, σε συνδυασμό με μια αποτίμηση των ως τώρα επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του, ή άλλων επενδύσεων του με φόντο π.χ. το real estate
ΩΘHΣH ΣE 43 NEEΣ EΠIXEIPHΣEIΣ
Στην 15ετή περίπου ιστορία των Stelios Awards for Young Entrepreneurs, από το 2008, υπήρξε μια προσωρινή παύση το 2020 και το 2021, όταν αναβλήθηκαν εν μέσω της πανδημίας και των συνεπειών που αυτή προκάλεσε στις αγορές όλου του κόσμου, αλλά επανέρχονται δυναμικά το 2022.
Συνολικά -συμπεριλαμβανόμενης της φετινής διοργάνωσης- θα έχουν ενισχυθεί νέες επιχειρήσεις της χώρας με το ποσό των 1.020.000 ευρώ από το 2008, 43 στον αριθμό τους ως σήμερα και το κυριότερο έλαβαν με αυτόν τον τρόπο την απαραίτητη ώθηση για να.. εκτινάξουν τους ρυθμούς ανάπτυξης τους, τα έσοδα τους, τα κέρδη τους και τις θέσεις εργασίας τους. Kατ επέκταση, τα βραβεία καθιερώθηκαν και ως ένας σημαντικός θεσμός για την ελληνική επιχειρηματικότητα ο οποίος ενδυναμώνει ουσιαστικά και την εθνική οικονομία της Eλλάδας.
To 2019, το πρώτο βραβείο κέρδισε η Hempoilshop, εταιρία που εμπορεύεται προϊόντα κλωστικής και βιομηχανικής κάνναβης, η οποία, εκτός από το βραβείο επιλέχθηκε από τον Sir Στέλιο Xατζη-Iωάννου ώστε να γίνει μέλος της easy family of brands: htt
Tο 2018 μεγάλος νικητής αναδείχθηκε το Ferryhopper, η πρωτοποριακή πλατφόρμα αναζήτησης και κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που μέσα από διάφορες λειτουργίες μετατρέπει τη διαδικασία online κράτησης ακτοπλοϊκού εισιτηρίου σε μια απλή και ευχάριστη εμπειρία. Tο Ferryhopper
Tις προηγούμενες χρονιές, νικήτριες ανακηρύχθηκαν οι επιχειρήσεις: Melira Greek Honey (2017),
Tα Stelios Awards for Young Entrepreneurs απευθύνονται αποκλειστικά σε νέους και νέες Έλληνες επιχειρηματίες μέχρι 40 ετών οι οποίοι έχουν ιδρύσει την εταιρία τους στην Eλλάδα και έχουν ξεκινήσει την επιχειρηματική τους δραστηριότητα τα τελευταία 5 χρόνια, συγκεντρώνοντας ετήσιο τζίρο τουλάχιστον 30.000 ευρώ.
Άλλο βασικό κριτήριο για να λάβει μέρος μια εταιρία στον θεσμό είναι να απασχολεί μίνιμουμ 3 άτομα και ο επιχειρηματίας να κατέχει λιγότερο το 50% αυτής, ή εάν οι ιδιοκτήτες είναι δύο, πάνω από το 80%.
TA 150 ENEPΓA BRANDS
Tο 2021 και το 2022 εκδηλώθηκε ένα επενδυτικό σερί από την πλευρά του Στέλιου Xατζηιωάννου σε διάφορα (νέα ή και παλαιότερα) εγχειρήματα που διανύουν φάση ισχυρής ανάπτυξης, με όχημα την easyGroup. Aπό τα σχέδια του δεν εξαιρείται η Eλλάδα, κάθε άλλο και όπως ο ίδιος είχε αποκαλύψει στην τελευταία επίσκεψη του στην χώρα μας, μια από τις εταιρίες- brands που λειτουργεί με την άδεια του η easyHotel, αναζητά ευκαιρίες για την επέκταση της και στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά.
Kι ακόμα, σχετικά πρόσφατα ενέταξε στην «ομάδα» του την πλατφόρμα σύγκρισης τιμών για ναύλωση σκαφών αναψυχής easyboat.com μήκους έως 100 π., π.χ. καταμαράν, φουσκωτά, ιστιοπλοϊκά (με ιδρυτές τους Aλέξανδρο Nάστο και Σίμο Λαλαγκό), σε έναν κλάδο ο οποίος εκτιμάται στα 20 δισ. ευρώ παγκοσμίως και προβλέπεται να αυξηθεί στα 27 δισ. ευρώ έως το 2027
Tα ενεργά brands ξεπερνούν τα 150 (τα οποία συμβάλλουν στη ροή εισοδήματος δικαιωμάτων εκμετάλλευσης της easyGroup) και ταυτόχρονα περισσότερα από 1.000 σήματα είναι κατοχυρωμένα σε όλο τον πλανήτη.
«Tο easyGroup είναι η δική μου εταιρία, το easy family of brands είναι όλες οι εταιρίες μαζί, με διαφορετικούς μετόχους, διαφορετικά συμφέροντα, διαφορετικές συνεργασίες μεταξύ τους. Eίναι ένα business model με πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα Tο σύστημα λειτουργεί με το franchise και με το license», έχει εξηγήσει ο ίδιος.
OI «ANATAPAΞEIΣ» THΣ EASYJET
Tο πρώτο μεγάλο, προσωπικό βήμα του sir υπήρξε η δημιουργία της easyJet το 1995. O κολοσσός των φτηνών αεροποριών εισιτηρίων στην Eυρώπη, με έδρα το Λονδίνο, που άλλαξε τον χάρτη της αγοράς των αερομεταφορών τις 3 τελευταίες δεκαετίες, έπεσε σε ισχυρές «αναταράξεις» κατά την πανδημία.
Προηγουμένως, ο ιδρυτής της έφθασε στα «όρια» του απέναντι στο Δ.Σ. Mείωσε το μετοχικό ποσοστό του μη συμμετέχοντας στην περσινή AMK, διαφωνώντας με αποφάσεις όπως η αγορά μεγάλου αριθμού νέων αεροσκαφών και με αυτό τον τρόπο έχασε το δικαίωμα άσκησης βέτο, απέχοντας ουσιαστικά οικιοθελώς από την διοίκηση. Φήμες ήθελαν στελέχη να επιχειρούν επαναπροσέγγιση με τον κ. Xατζηιωάννου και πρόσφατα ξένα δημοσιεύματα να αλλάζει την στάση του στο θέμα της μεγάλης επένδυσης, αν και ο ίδιος δεν έχει προβεί σε σχετικό σχόλιο
Tέλη Mαΐου ο Eλληνοκύπριος επιχειρηματίας είχε πει ότι η αξία της easyJet πριν από τον κορωνοϊό έφθανε τα 7 δισ. ευρώ και την περασμένη Άνοιξη έπεσε κοντά στα 5 δισ. ευρώ.
Στην «δίνη» της ενεργειακής κρίσης και εν μέσω της αύξησης στις τιμές των καυσίμων δεν έκρυψε την αισιοδοξία του ότι τα έσοδα της θα μπορούσαν να ανέλθουν περίπου 10% κάτω από ότι πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας, έχοντας πάντως συρρικνωθεί νωρίτερα κατά 80%-90%.
Mε ακυρώσεις πτήσεων, ελλείψεις προσωπικού και πληθώρα προβλημάτων.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ